Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1714 ggr
Thorsson
0

JAAA! En egen polle ev. ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Syrran har frågat om den sista boxplatsen i stallet. Vi fick den. Nu ska jag få en egen foderhäst! :D!!! Ska ev. ta en kompis häst. En d-ponny new forest hehe* Han är inte så ung. tror han är en 92.a Får jag ta honom. Så får jag se hur länge de håller. Med ekonomin då. Sen får vi se om jag tar en ungponny kat.C.
Men detta är den snygga ponnyn som jag ev. ska ha! :)

[Jennniie]
0

Åh vad roligt.. Hoppas det går vägen nu :)

Katter3
0

Vad roligt! :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Thorsson
0

#1. Ja, de hoppas jag med! :)
#2. ja, de är jättekul! :)

IdaS-A
0

Kul! Men var det inte du som hade så svårt att hinna med allt? Du hade väl en sköthäst med? Fin pållen såg ut på bilden! Lycka till

Thorsson
0

#4. Nej, jag har ingen sköthäst? Men jag har räknat ut. det är inga problem

IdaS-A
0

#5 Förlåt då har jag nog missförstått. Trodde du var skötare på en fjording

Maja
0

Men hon stoet då som du hade nyss då? Du skrev ju för några dagar sedan att du knappt hann med henne?

Thorsson
0

#6. Jag va det. Men sedan bytte vi ju stall. Så du hade bara missat att jag slutat (:

#7. Stoet vill min syster ha för sig själv. Så jag skaffar egen foderhäst istället.

Thorsson
0

DET ÄR EJ SÄKERT ATT JAG FÅR TA HONOM.
Bill betyder massor för min kompis. Hon är inte säker på det då han börjar gåjättebra igen.

Maja
0

#8 - Nä, men jag menade att om ni två knappt han med henne hur ska det då bli om ni har två hästar, oavsett om hon vill ha en egen och du en egen? :P Det blir ju mer häst och om du knappt hann med Enzendo (?) eftersom du hade skola, innebandy och annat så är du säker att du hinner med en egen häst då? :)

Twinlight
0

#9 Det finns många andra ponnyer som du kan titta på också :)

Thorsson
0

#11. Japp, letar för fullt ;)
#10. Ja, jag är säker. Sedan är det ju bara foderhäst :) Det blir ju ljusare nu, så man kan ju rida lite mer på eftermiddagen. Nu har jag ju mycket lov i vår. Sart försvinner konfanfermationen med :) Sedan så är innebandyn seg. vi har inte vunnit något. Allt ligger efter i det. Så han kanske slutar att träna oss ( dålig förlorare ) ^^ så då är jag ledig helt och hållet :)

Alex
0

#12 En "bara" foderhäst har man också 7 dagar i veckan ;) Och våren och sommaren är ljusa med mycket ledighet, men det blir höst och vinter igen sen. Men du kanske inte ska ha hästen så länge?

Men roligt för dig i alla fall, hoppas du hittar en passande häst och att det funkar.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

fordonsbrud
0

Faan vad skönt det ska bli när du får hem din häst så att jag för det första får ha min ögonsten för mig själv och för det andra så att vi kan hålla ihop…  och till er andra som komenterar om att hon inte har tid så finns det nått som heter att syrran ställer upp i alla lägen oavsett vad

vad gör man inte för sin lilla syster som har ställt upp mycket för mig när jag inte hade tid..

Love Ya sis

Thorsson
0

#13. Passade kanske inte med "bara" men haha. En foderhäst kan man ju lämna tillbaka om man inte har tid ;) Men som sagt. Till hösten/vintern så har jag 2 dagar där det blir lite hetsigt. Men jag behöver ju inte rida 7 dar i veckan ;) Sedan kan ju syrran mocka någongång ibland ;)

#14. Haha, ;) exakt
back at you

AusaBausa
0

men man skriver väl kontrakt på när man ska återlämna den och lämna tillbaka den tidigare då för att man upptäcker man ej har tid det hade inte jag uppskattat om jag lånat ut min häst till ngn! "bara" min tanke….

Thorsson
0

#16. Vi skrev inget datum för när Enzendo skulle tillbaka.
Allt förändras ju! Du kanske har jobb, sedan får du ändrade arbetstider och har svårt att inna med hästen. De är ju knappast fodervärdens fel!

gejsa
0

#17# Sa ni så när ni skulle ta hästen på foder? Isf skulle ju inte jag lämnat bort hästen. Då hade jag nog letat efter en annan fodervärd.

Peppe
0

men snälla kan ni sluta gnälla nån gång! jag börjar bli jäkligt trött på att läsa det överallt. bara dom kommer överens med ägaren så är det väl bra? Fundersam

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fridak
0

håller med peppe. bara fodervärden och ägaren är överrens så kvittar det. kontraktet jag har står på papperet bara gäller till juni 2007, alltså utgånget för länge sedan men det har förlängts muntligt, jag litar på ägaren och hon litar på mig och de tär så det ska vara.

gejsa
0

Nu har jag inte gnällt utan skrivit vad jag tycker precis som ni gör. Ser inget fel i det bara för att det inte faller er i smaken.

Thorsson
0

#18. NEJ! Vi sa inte så! herregud. Jag skrev bara så till "ausabausa" för att berätta vad jag tyckte.. Att det kan bli ändringar på jobbet så man längre inte har tid. Jag antar att du får leta vidare då. Om det nu skulle hända dig..

#19. Du vet inte någon som ska låna ut sin d-ponny eller kanske en större c-ponny. Ska testa att sitta på en c-ponny korsning knabbstrupper/lippizanare 1.39? imon. som står i stallet för att se om jag kan rida det.

#20. Vi har uppsägningstid på 2 månader? tror jag det va. Och tror jag det heter.

Lizzan
0

Söt han var :)

Thorsson
0

#23. ja, han är jättesöt :)