Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 727 ggr
Scandi
0

Ngn som är intresserad?

En kompis visade denna anonos för mig o undrade om jag inte skulle han en polle till? Men det ska jag inte.. Men ngn här som kanske är intresserad?? http://www.blocket.se/vi/15159136.htm?ca=20_s

lisette
0

varför ska hon betäckas på nytt?

gejsa
0

Och varför  hota med slakt om ingen vill betäcka?

Scandi
0

asså jag känner inte den som har annonsen inte min kompis heller hon hade bara hittat den på nätet när hon kikade efter hästar.. så jag kan inte svare på era frågor

fridak
0

lite konstigt att hota med slakt om inget travintresserat folk är intresserad av henne….

tessa
0

Vad menas med detta: "någon seriös uppfödare kanske ville låna henne samt att betäcka henne på trettionde dygnet"??

Trist med hot om avlivning, förstår inte heller riktigt detta med betäckning eller avlivning som alternativ.

Ledsamt!

IdaS-A
0

Helt sjukt med sådana annonser i mitt tycke

Alex
0

Undrar vilken seriös uppfödare som nappar på en sån annons… De borde väl vara mer intresserade av att få en bra och välstammad häst än att rädda en från slakt? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Twinlight
0

Så står det i många annonser, att de hotar med slakt. Kanske är det ett trick för att locka köpare som tycker synd om hästen.. Varför inte skänka bort hästen likagärna som den ska gå till slakt? Eller sälja den för "slaktvärdet".

lisette
0

läste om ditt inlägg igen scandi. förlåt, trodde det var din kompis som skulle göra av med en häst..

Believer
0

hur kan man skilja sto och föl åt efter 30 dagar?? fattar inte…

IdaS-A
0

Och varför just betäcka på 30-dagars brunsten? Helt konstig annons det där.

Mixie
0

#10 Men dom ska väl inte skilja dom åt bara för att hon betäcks om? Fölet lär väl hänga på, så har alltid vi gjort.

//Mickan

Believer
0

det stog

betäcka henne på trettionde dygnet annars går hon till slakt när vi har skilt isär fölet

men jag kanske missuppfattade det ser jag nu. läste nog lite för fort och trodde att om ingen tog henne skulle hon slaktas där efter trettionde dygnet.

Mixie
0

#13 :) Jag uppfattade det inte som att hon skulle slaktas efter 30 dar iaf :P

//Mickan

gejsa
0

Den kanske tar sig bättre vid den tidpunkten. Och blir hon inte dräktig så avlivas hon. Men hon får ju ha fölet vid sin sida tills det är dags att skilja dom åt menar han säkert. Men då om hon inte är dräktig så avlivas hon.