Mammaledig och häst
ni som nu är mammalediga, har ni er häst kvar hemma eller sköter någon annan den? Ni som har häst, hur lägger ni upp era dagar med bebisen? Vill så gärna komma ut lite istallet men känns så stressigt med lilla My, så mkt planering runt allt… tänkte ni kanske hade ett smart sätt…. saknar pållarna…

jag har bara Kiara kvar.. åker till stallet så fort sambon kommer hem från jobbet. Då får han sin egna tid med William. Funkar kanon.
Ksn inte din sambo ta henne ett par timmar då? så du kan åka till stallet. när man är föräldraledig och går hemma hela dagen med bebis behöver man sin egentid.

glömde svara på den andra frågan. jag sköter Kiara själv, har ingen som hjälper mig. Förutom sambon då som ibland vill åka ut och fixa allt. det får han gärna.

nu har jag ju tur o har stallet hemma.
kl 5.15 går jag upp o släpper ut hästarna. sen lägger jag mig igen. sover till loke vaknar. sen håller vi igång och när han somnar så läggar jag honom i resesängen. sätter på babyvakten och går ut o fixar allt klart.
sen på kvällen får andreas ta loke när jag ska ta in och fodra.
på helgerna tar han loke när jag har hästarna att pyssla med.

Jo han tar henne, men har svårt att ha henne helt själv då hans företag kräver insats av honom dygnet runt så ringer telefonen kan det vara ganska svårt för honom om My skriker ex…
Kom ut och pilla med mina hästar så passar jag lillan under tiden :) jag behöver öva lite nu inför min egen lilla/e ju och hästar har vi gott om :)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

#5 hehe…har barnvakt…Shirley…men man vill ju klara av det själv om man ska ha barnet med sig ut…rätt som det är kanske det inte finns nån barnvakt hemma…:))

Min sambo ger frukost när han åker till jobbet och sen brukar jag o min dotter pallra oss ut vid 8 o släpa ut. När hon va pytteliten så brukade hon sova i vagnen medans ja släpte ut o mockade.
Åh när hon va så gammal att hon kunde sitta upp i vagnen så finns d ju massor av saker i stallet o pilla på som borstar eller grimmor..
Eller så får du ha me dig leksaker i vagnen.
Nu är min dotter 1½ o har en egen spade eller kratta som hon hjälper mig me o mocka! =)
d tar ju lite längre tid allting men d går..!

Har haft bebisen i vagnen. Sele är en bra uppfinning när bebisen blir större. Promenader med vagn och häst eller ett tränings pass på volten med vagnen bredvid :-)
De riktiga uteturerna har jag tagit när barnvakt har varit tillgänglig men häst fixat har vi gjort nästan varje dag…
(det är 4 år sedan jag var mamma ledig)

skulle aldrig hantera hästarna m vagnen brevid!

Instämmer med Lisette. Säkerheten är viktigast.

Men man kan väl mocka med bebisen i stallet eller? Sedan parkerade jag aldrig vagnen i gången utan i en stängd box :) I ett stall jag varit i hade de bebis parkering i sadelkammaren med fönster (med galler) till stallet så att man hörde om bebisen vaknade…
Själv har jag promenerat med en shettis :) Bra mycket säkrare än vissa hundar.

ja givetvis att man kan mocka med bebis i stallet, men då när hästarna inte är där.
min son är sällan i stallet när där är hästar och skulle han vara det är det inte när mina hästar är där utan pippas hercules.
skulle aldrig aldrig aldrig gå ut på promenad med vagn och häst. min brago är lugn som en filbunke, men man vet aldrig vad som händer. hade aldrig förlåtit mig själv om ngt hänt.
däremot går jag gärna med pippa när hon kör hercules. fast då går jag på andra sidan vägen.
smart det där med vagnsparkering!!!! =)
jag promenerar m hästar o barnen är med men då sitter de på ryggen;-D