Privatlektioner
Jag har funderat på att börja ta privatlektioner, för en akademiskt inriktad tränare, förutom att jag rider i en vanlig grupp på ridskola. Men jag skulle gärna höra lite åsikter, tror ni att det kan komma att "krocka"? Om ni skulle välja, vilket skulle det bli? Det blir oftare om jag rider på ridskola, men kanske mer fokuserat och på så sätt bättre privat. Till tränaren skulle jag dessutom behöva åka en bit, medan ridskolan ligger nära. Förutom alla dessa funderingar, är jag också lite nervös vid tanken på enskild träning… Jag har ännu inte kontaktat tränaren personligen, utan jag har bara allmän information som grund. Hur brukar ni känna er när ni rider för en ny tränare eller privat för första gången, brukar ni veta på direkten om det är något som kommer att funka?

Klart man känner det direkt iaf jag. Tycker det är kanon att rida privat. För då ser ju tränaren allt fel och bra man gör hela tiden. Rida på ridskola ger mig ingenting. Man kan ju inte se felen när det är ca 15 st som rider samtidigt. Det är bara dyrt.

Det är ju lite det jag har känt, att i en grupp blir det lätt så att man inte syns riktigt. Speciellt som jag i min grupp har hört till dem med få direkta problem, och ridläraren gärna koncentrerar sig på dem som behöver mycket instruktioner på så vis. Samtidigt är det bra för mig att komma ut bland folk på det sätt man gör på en ridskola, och jag trivs väldigt bra i gruppen. Så man kan väl sammanfatta det som så, att för min ridning skulle det vara bättre att rida privat, men annars finns fördelarna på ridskolan. Jag funderar ju även på hur mycket jag kan lägga ner, både tidsmässigt och i pengar, annars hade jag ju lätt kunnat ha både och, eller träna privat oftare än lektionerna på ridskolan.