Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: utrustningtillbehör
Läst 3730 ggr
thilda-
0

Vart köper man dessa? *stallinredning + hagar*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart köper man dessa täckes hängare med plast skynken? och hur mycket kostar dom?? *se bild*

Och vart kan man köpa Vita plasthagar? och hur mycket kostar dom? :P

hittar inte XD jag håller på bli tokig!!

Mandysan
0

Plast stolpar hittar du på Granngården eller börjes.

thilda-
1

ah men det är inga sånna där tunna utan sånna dära "lyxigare" varianter :P ska se om jag hittar en bild

thilda-
0

Titta ut genom de där fönstret så ser ni dom där hagarna som jag menar =)

fridak
0

http://www.hastnet.se/hastnet/kategori/utrustning.php?aid=28

länk till sida med företag som fixar häststängsel, flera har typen du visar på bilden.

thilda-
0

#4 tack!! :D hittade nu =) nu gäller de bara o hitta täckes hängare med skynken =)

fridak
0

det är inte så att någon själv fått göra de täckeshängarna med skynken? för det borde itne vara några större problem. vanlig täckeshängare och över sätter man det som en lagom bit vaxduk ska fästas i.

thilda-
0

neej de ska finnas att köpa xD våra är långt ifrån hemma gjorda

[slo]
0

Polisen har sånna täckesskynken i sitt stall… :P

Men har för mig jag såg sånna på euro horse-mässan förra året här i gbg… :)

thilda-
0

okej men dom måste ju finnas nån stanns! :P vi har ju några nya i "mitt" stall :S men vart f * n finns dom xD

Ledin
0

menar du ett "trästaket" fast i vit plast? Dom är super bra vet inte vart man köper dom men har en granne som ahr sånt till sin padock super fint håller måt vind o dom är vita år efter år å det bästa är att hästar inte knaprar sönder dom :)

thilda-
0

#10 det är runda rör åsså grinden är en såndär man skjuter iväg ^^ precis som på bilden som jag skickade in ovan..

jen
0

är det såna här plaststolpar du menar? 

kolla på G

http://www.clobsagbacken.se/stolp.htm

thilda-
0

nej det är det inte .. den du skicka är det ju bara en stolpe och en tråd man ska dra igenom.. men dom som jag vill ha är det bara plaströr! Titta på bilden som finns på inlägg 3.. och titta ut igenom de dära fönstret ^^

FridaNyberg
0

Vi har oxå sånna staket, fast svarta. Man ser lite av grinden på bilden.

jen
0

#13 man ser inte så lätt..

undrarom det kan va samma som jag har i sommarhagen?

där är det ihåliga rör som man sätter ett clips i där tråden skaq vara

jen
0

haha, va dum jg är…

såg nu i #14 hur dana det är… Generad

bonde
0

A-staketet med 2 slanor kostar ca 110kr/löpmeter, om jag minns rätt.

thilda-
0

Okej.. men dom där täckes hängarna då med skynken???

vart får man tag i torv? och hur mycket kostar det? =) Och hur blir man av med dyng högen? :P haha

Mandysan
0

#18 Torv hittar du på GG, jag betalar 95:- balen men det varierar kraftigt i Sverige… Dyngan kan man ibland få såld som trädgårdsgödsel =)

lisette
0

#18 leta runt lite bland leverantörer, googla. det gjorde jag och hittade ett ställe som sålde torv för 55:- balen!

vad har hänt? ska ni flytta till eget eftersom du undrar?

thilda-
0

#20 jaa vi ska flytta =) på måndag vet vi 100% säkert =)
Vi har redan bestämt hur allt ska se ut, och hur stallet ska ha för inredning m.m innan vi ens har betalat gården ^^ haha

Ska börja googla runt nu då =)

lisette
0

men du får ju visa stället om det finns på nätet!!!

thilda-
0

hihihi jaa jag får väl ta o göra det =) men det ser för j*vligt ut just nu =) men vi ska renovera upp heeela gården.. invändigt och utvändigt =)

thilda-
0
lisette
0

fråga om transporten ingår. ;)

är det ett normal pris för en så pass stor gård där du bor?

så då blir det att ni behåller amigo med?

thilda-
0

Nej transporten ingår inte :(
hihi japp det är normal pris =)
Och nej vi komma inte ha kvar honom tyvärr.. eftersom mamma gillar inte att jag håller på med honom och hon tycker att han är "farlig" eftersom han bara dampar hela tiden :(

lisette
0

oj man kanske ska flytta upp dit där då? ;)

vad tråkigt. ska ni skaffa annan häst då eller?

thilda-
0

haha jaa gö det =)

Jo vi ska skaffa en annan =) har redan hittat en =) Wenche <3 då vi köpte luddan för ca 3-4år sedan så var de ju tänkt att vi skulle köpa wenche men pärona mina vart kär i luddan :P och nu idag så såg jag att hon var till salu =) så nu tänker jag slå till ;)

Ellsa
0

Brukar finnas i tidningar=)

lisette
0

#28 oxå en ponnytravare eller?

fast, om du får eget stall. ska du itne ha sadelkammare då att ha täckena i?

Mixie
0

#28 Kul att se Wenche på travet ;) Du får tala om för din mamma att Amigo är en unghäst och att dom kan bråka som satan innan dom lär sig :)

//Mickan

thilda-
0

#30 hon är inte startad vad jag vet.. och dom senaste årena (om jag nu har fattat allt rätt) så har hon varit avels sto..

Jobbit o springa fram o tillbaka o hämta täcken då dom kan hänga på boxdörrn ;) hehe

#31 jaa =)  men att få hon till att fatta det är stört o möjligt.. tro mig jag har redan försökt ett X-antal gånger.. xD
har förklarat gång på gång att han har blivit understimulerad under tiden då det var A2 vilket som gjorde han lite knäpp ibollen… och då man sitter o tjuvlyssnar på hennes samtal då hon pratar om amigo så låter de som att han är en vildhäst som försöker ta livet av mig xd

lisette
0

kör du själv eller?

thilda-
0

ja det gör jag, eller.. vem menar du?:P

lisette
0

jag menar dig :D

Peppe
0

Åååh vill också bo på hästgård *avis*

Har hört rykten att ett hus som mamma och jag skulle kunna tänka oss att bo i snart kommer bli till salu. Finns mycket mark runt om, dock inget stall men det kan ju fixas. superbra ridvägar är det också *fantiserar*

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

thilda-
0

haha okej ;) jo jag kör =) har gjort de sen jag var 13 =) och innan dess så red jag på ridskola + lite western hos min kusin eller 3männing eller vad de nu heter ^^ haha

#36 hihi va kul =) aah vi sitter o fantiserar i fulla muggar =) vi vet redan vad vi vill ha för inredning i huset o så + i stallet om hur boxarna ska se ut o sånt där =) jag längtar som tusan :D:D:D

freakyH
0

A-staket heter det :D ingen aning vart det finns men kolla runt på hestnet.. men det finns beg IBLAND på blocket. Vi köpte 400m tror jag det var för ca 10.000kr :P

Johanna
0

kul m egen gård! :)
Nu inser jag ju att man helt klart bor på fel ställe i landet.. får ju inte ens ett utedass för dom pengarna här i Sthlm ;)

juliapettersson
0

Var ska Amigo nu då, tillbaka till ägaren eller?  Och det står att Wenche är betäckt på deras hemsida, ska du behålla fölet?

thilda-
0

jadu jag vet inte.. troligt vis ner till ägarna igen.. men dom har ingen stallplats hemma.. och dom har ringt till något gymnasium där nere om dom kunde leasa honom.. men vi har inte hört nått..

OM det blir så att vi köper henne.. så komma vi inte ha kvar fölet som det ser ut i dags läget iaf.. men inget är 100% säkert

thilda-
0

Det vart inget gårds köp. :( och ingen wenche.. och amigo åker till boden… jag + pärona flyttar, och luddan ut till Billsta (ca 1½mil utanför övik :(

Johanna
0

varför då?? :/

thilda-
0

Gården vart alldeles för dyr… budet gick nästan upp till 500.000kr.. och det var stortbehov av renovering! den som följer med Lyxfällan vet nog hur huset ser ut..

Amigo åker till boden för att jag har inte råd att ha kvar honom :( han få flytta till min kompis så länge.. Och Wenche hade vi tänkt o köpa om det vart gåren men så vart de visst inte :(..

Så vi köper ett hus istället i billsta.. och jag komma få knappt 50meter till stallet och busshålls platsen till skolan är precis utanför dörren.

lisette
0

har huyset varit med i lyxfällan?

tråkigt att det inte blev ngn gård, men verkar ändå vara bra lösning m femtio meter till stallet.

thilda-
0

Japp.. det var med i lyxfällan!.. tjejen som bodde där förut hade ridhästar.. hon sålde alla utom 2.. och dom har hon kvar fortfarande.
kanske ringer nån klocka nu för någon? =)

[Jennniie]
0

#46 Jag vet precis vilket hus och vilken tjej det är. Visst fick hon jobb i Tyskland där i slutet o det oxå ? JAså så hon ska säljha det nu ..

thilda-
0

det vet jag faktist inte.. men jag kan kolla upp de =) en av mina kompisar känner henne =)

Japp.. hon fick ju dessutom överpris för de där rucklet

[Jennniie]
0

Hehe jaa där ser man .. :P ^^
Men vill man absolut ha det, så kanske man kan lägga lite mera pengar :)
Shiiit 500 000 får du knappt en bostadsrätt för här :)

thilda-
0

hehe mm men de där va ju renovering obj :P stallet fanns bara 1 box i typ halv byggd.. och rummena är typ halv gjorda i huset o så.. det såg förjävligt ut.. men det var skit fina kör o ridvägar =)

[Jennniie]
0

Okej .. Jo under programmet tror jag hon hade hästarna i ute boxar o det var ju mkt att göra i huset.. Men dom gjorde ju tydligen om en del oxå .. programmet alltså, som sista gåva liksom el va man ska säga.. Men det kanske hon inte varit rädd om så att det ser förj*vligt ut igen, eller på andra ställen.. Hehe

lisette
0

ah var det hon med uteboxarna o där det var apmycket snö?

[Jennniie]
0

Yes har för mej att det var jätte mkt snö o sen åklte hon till nåt ridhus och hoppade med sin häst oxå .. Hehe

fridak
0

är det hon där mammam gjort en hemsida/blogg med hur hemskt lyxfällan ställt till det? bl.a. fixade med renoveringsföretag som inte hade behörighet att fixa med el…

thilda-
0

japps.! Och dom där renoverings gubbarna gjorde bara "Fuskbygge"

Scillajsa
0

Jag vet att boxskynkena görs av ett företag uppåt i landet pratade med en travtränare i örebro som hade såna så då frågade jag men har glömt bort vart det låg kommer bara i håg att det var långt uppåt i landet :)

så det borde ju finnas i närheten av digGlad

thilda-
0

jassååå :O vart då? :D

lisette
0

#54,55

kan ni inte pma bloggen? vill läsa!

thilda-
0

jag vill oxå läsa!!!! :D

Då jag har tänkt efter i lite "efter hand" så är jag ändå glad över att vi inte köpte de dära huset! vilket jobb de skulle vara och fixa i ordning allt så det går att bo i det åtminstonde och så.. och fixa i ordning stallet :S

fridak
0

#58 tror jag hittat sidan igen men den finns inte kvar…ska vara denna om jag har rätt http://lyxfallan-sanningen.dinstudio.se/