Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 5188 ggr
jen
0

foderhäck till rundbal

Jag ska göra en foderhäck där en rundbal med hö ska få plats.

skönt att ha så för dottern när jag är borta i veckorna

jag hade tänkt pallar med pallkragar först, men när storbals-iden kom upp så blir ju en pall för smått.

Har ni några bra tips? tom bilder kanske?

jag ska sätta nått tak över, men vet inte riktigt om jag ska ha nån sorts presenning, plåt eller plyfaskiva som tak.

Ledin
0

jag vet ju inte vad dom här kostar men det har dom till korna på gården http://www.balaagri.se/utfodringshackar.htm 

Utfodringshäck Tombstone

muirab
0

Sätt ihop flere lastpallar. Går ju bra att spika kant på stöttorna till taket.

Ledin
0

men dom kostar väll lite såg även andra bra tipps på hemma gjorda ider här är en men vet ju inte hur bra den funkar, det blir ju en del spill … Hur måga hästar är det som ska äta på den?

jen
0

det är 2 hästar som ska äta från den

jen
0

#1 tror de där kostar ca 3000kr om jag minns rätt

jen
0

#3 pallar har jag, och jag kanske får tag på kragar…

linasvovvar
0

#1 Jag skulle aldrig våga ha en sån till mina hästar, vi blev erbjudna en sån av en bonde, men jag kollade upp med mitt försäkringsbolag och det va ingen försäkring som gällde om dom fastnade i en sån.

Jag har ett traktordäck som jag har balen i nu, på kvällarna lägger jag en pressening över och mockar bort det som är nertrampat.

Lycka till

jen
0

#7   aha, vad smart, men hur funkar det om det regnar?

jen
0

#1  Jag har nu sett såna som finns till hästar.

De kostar 4750   de som passar för hästar Förvånad

http://www.kellfri.se/images/FRB_.jpg

tezzie
0

#9 Vi har såna till våra hästar och dom är helt perfekta =) Dyra men bra :)

*** Kärleken övervinner allt ***

jen
0

Ja, de ser dyra ut. Men jag vill ju göra nått slags tak….

tezzie
0

Vi köpte en och stallägaren gjorde en själv. Men det är inte alla som har tillgång till rostfritt material så pass billigt och ska man köpa bara materialet så brukar det bli lika dyrt. Men de är ju garanterat hållbara och räcker nog några generationer häst!

*** Kärleken övervinner allt ***

fridak
0

det går inte att fästa en presenning el ngt över som man fäster i nederkant då?

IdaS-A
0

Finns foderringar i gummi, återvunnet av gamla bildäck att köpa.. Ingen aning om de är bra eller ej. Har själv "riktiga" foderhäckar till rundbalar hemma. Den ena har nog 12 platser och den andra har nog lika många platser, men de är lite bredare.