bilder
hur gör ni med era bilder? lägger ni dom i olika mappar efter vilken dag dom är tagna? hur gör ni?
jag lägger faktiskt hästarna och hundarna för sig. sedan har varje djur sin egen mapp. är det bilder där de är tillsammans, ja då hamnar dom i en mapp som heter tex "brago calippo oskar". även huset har fått egna mappar. mina privata bilder har egna mappar. bilder på vänner, ja det är en mapp för sig. jag är nog lite av en kontrollfreak där. men jag tycker det är praktiskt att ha alla fotona på ett ställe istället för utspritt…

jag har en mapp för varje datum som jag fotat.
jag har allt i en enda stor röra, det är ett helt under att datorn inte kollapsat.. fattat eld o brunnit upp :S
Har hur många bilder som helst asså.. cheeses
/Elin

Hej, Jag har en mapp som jag har "döpt" tilll Bilder. där har jag alla bilder … Fast det var ju smart att ha djuret för sig : ) , jag tycker bara att det blir rörigt att ha en enda mapp med alla bilder ^^,
katter för sig och hästar försig osv.

Jag har mappar efter händelser eller månad och sen är det sorterat efter år, djuren för sig
Jag är precis likadan. jag har mappar för sig, katten för sig, hästen för sig, mig för sig och mina vänner för sig osv… Sedan i de mapparna har jag ytterligare mappar där de är döpta till vilket datum fotona är tagna.

Jag tänkte just på det där!
Jag har alla foton efter datum men det är svårt att hitta endå! Jag ska när jag ids ordna upp dom efter djur, vänner, sommarstället osv.
Jag har bara inte orkat lära mig hur man gör ännu, endå har jag ett skitenkelt program

Alla familjebilder (dvs inte är hästar) läggs i en mapp markerad med månaden dom togs. Sen kan dom mapparna innehå¨lla undermappar där specefika bilder ligger tex semesterbilder.
Hästbilderna har sina egna mappar med hästens namn och i den är det återigen undermappar där bilderna sorteras efter datum inte månad.
Min make har en mapp, jag har en och sen har vi en gemensamt.
Just nu försöker jag göra bildspel av så mycket bilder som möjligt, främst bilder tagna vid speciella tillfällen, och bränner ner det på skiva varteftersom. Dom bilderna som finns på bildspel bränner jag sen ner på en annan skiva så man kan ta bort dom ur datorn…det blir ju rätt fullt med tiden :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

jag har en mapp med hästar, men inuti den mappen så finns dt andra mappar o vissa utav den andra mapparna finss dt andra mappar.. hm, fattar ni ? ^^

Oj, jag har ett "kompicerat" (?) upplägg. När jag först får in bilderna i datorn från kameran lägger jag dom i en mapp som heter "ej fixade bilder". I den gör jag undermappar med titlar som tex "Blåbärshoppning 6/6" och i den lägger jag alla bilder från det tillfället. När jag sen har förminskat dom till datorstorlek (har så hög inställning på kameran så det är behövligt) så flyttar jag mappen till min bilder-mapp där jag lägger in dom under rätt år och rätt månad. Alla bilder heter sen då oxå "blåbärshoppning 6/6 -Musse1" osv, att jag döper dom så e för att jag ska veta när bilderna är i från och att dom bilder som hör ihop ligger tillsammans när jag sen gör säkerhetskopior. underlättar verkligen då min dator är tjorvig när man ska göra kopiorna.

skönt att läsa att det inte bara är jag som är så noga med mina bilder… jag har en mapp med saker som jag inte vet var jag ska lägga dom.. den heter "skit som inte hör hemma ngnstans"

hahaha en sån mapp borde jag nog oxå ha =P

Jag har mina i mappar för varje månad. Sedan i dom mapparna har jag mappar där allt är uppdelat i hästar, hundar, illrar, andras illrar, träffar, familjen, katterna och tomten och så vidare. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hos mig ligger allt huller om buller. Hittar ingenting och aldrig när jag vill.

Jag är lite av en perfektionist när det kommer till sådana här saker….*ähum* överlag faktiskt. Allt ska vara systematiskt och ibland tom i storleksordning ex. skafferiet och bokhyllan *suck*
Det är skit jobbigt att behöva dras med ett kontrollbehov och jag retar gallfeber på min närmsta omgivning ibland (det är främst dom som råkar ut).
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Hos mig finns bilderna i särskilda mappar tex: Bus, Bus m andra hästar, våra djur ihop, hagen, ridbilder, tömkörning, löshoppning mm. Mest för att jag ska hitta det jag söker lättare.

Jag lägger in korten i mappar som jag döper till månad och år.

nu har jag sorterat alla hästbilder :P
en mapp för varje häst ;D
sen andra mappar med lite skit i ^^
Mitt program lägger det i mappar, först årtal, sen månad och sist dag :) Men iPhoto som programmet heter är super på att visa dom, så det gör inget :D