Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 405 ggr
muirab
0

OT Klantiga veterinärer...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste ta bort min ena katt idag Gråter

Då han kräkts i nästan två veckor och inte ens avmaskning fungerade så var min sambo till vet.kliniken med honom i fredags. Där undersökte vet honom utan att hitta nåt. Eftersom han fortsatt att kräkas hela helgen åkte jag in idag igen. En annan veterinär undersökte honom och kände att hela hans mage var full med knölar. Tumörer…
Man kan ju undra hur den andra vet undersökte honom i fredags?! Tumörer kommer ju liksom inte på bara tre dagar!!! Tre extra dagar av lidande Ledsen
Imorgon skall han begravas bredvid vår gamla hund som var hans bästa kompis.

R.I.P Puz. Nu slipper du lida mer min älskade kisse(",)

Vet att detta inte hör hit, men jag måste bara få skriva av mig…

gejsa
0

Klart det hör hit. Stackars er. Vad fin han var. Var han gammal?

muirab
0

#1 Tack :) Han skulle blivi 7 år i sommar.

gejsa
0

Det är ju ingen ålder för en katt. :(

muirab
0

Nee :( Har ju 4 katter kvar men det var Puz som var speciell. Han var född i en lagård i Norge där jag jobbade och jag hade honom med mig hem på lunchen redan då han var ca fem veckor gammal… Men men, bara att tänka på att hans lidande är slut nu och komma ihåg honom som den underbar/gosiga kisse han var =)

gejsa
0

Jag förstår. Hur många katter man än har så har man ju ändå vissa band till dom på olika sätt. Har ju själv 6 katter.

fridak
0

tråkigt…

men tumörer kan växa riktigt fort. han måste ju haft dem redan vid första undersökningen men det kanske inte var spec stora då. vet en hund som var pigg men som hade tumörer så den skulle avlivas genom att ägaren sköt den på en låtsasjakt då den älskade att jaga. men de väntade en vecka för hon var så pigg, men i slutet av den veckan så kunde inte hunden gå…

Anna
0

Åh fy vad tråkigt, vet precis hur du känner :'(

Fick ta bort vår 3-åriga hankatt pga FeLV-viruset (tumörer) i höstas, den 16 november. Den värsta dagen i mitt liv.

Jättevacker var han, er kisse!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Ellen95
0

Nej vad tråkigt!Gråter

Jojaton
0

Åh vad vacker katt! Usch vad tråkigt, fy vad jobbigt!

Vi hade katt när jag var liten, en chinchilla perser (världens vackraste!) hon blev tre år gammal, tillslut kunde hon inte röra bakbenen och släpade hela kroppen efter sig :'(

Johanna - Instagram

muirab
0

Tack alla! Verkar inte bara vara jag som tycker att en katt är mer än "bara en katt". Vissa undrar vad tusan man lipar över en katt för då det föds nya alla dar =/ men det är ju faktiskt en familjemedlem :)
Ska bli konstigt att sova utan en kisse man haft med sig i sängen i sju år…

mazze
0

Usch, vad jobbigt och tråkigt. Sänder tröstekramar :(

Mandysan
0

Gud vad jobbigt!

Vi har oxå fått avliva en katt pga cancer ='(

fridak
0

#10 alla som förlorat ett djur vet att det inte är så "bara". Jag grät när vi avlivade min råtta och den hann jag bara ha i 2 år…