Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 2894 ggr
Globen
0

Myggmedel?..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

är de nån som har någe förslag på myggmedel.. har provat många o tycker inget hjälper.. Förslag? :)

Citron
0

Jag tycker alla myggmedel fungerar tvärtemot vad dom ska. Det verkar som om myggen dras till myggmedel. :-)

Tummelisa
0

Har också provat det mesta men jag tycker inte att något medel är särskilt effektivt just mot mygg och knott. Det är ju märkligt att ingen kan lyckas uppfinna något som är effektivt och ändå skonsamt.

lisette
0

jag har faktiskt en vitlöksdeodorant som jag köpte på börjes förra året. ska se om det hjälper..

[Anna-N]
0

Ekholms tycker jag är det bästa hittills. Annars känns det mesta som "diskvatten".Fundersam

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

*fniss* jag är så himla sugen på att visa bilder…

detta är jag när jag fått nog av myggen i grekland

Mymlan
0

Om ni ska ha till er själva så sägs det att Beck olja ska vara bra. Luktar abel, men norrlänningarna de säger den fungerar.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

fisa-lisa
0

Vi höll på att bli tokiga på myggen i kväll när jag var ute och åkte vagn med Mamma och Nalle,, Nalle blev också näst intill galen på alla myggen han också. Morsan har köpt någon norrländsk myggsalva som vi ska prova i morgon. Hoppas det hjälper.

lisette
0

den där känner jag igen, näckens salva va?

fisa-lisa
0

Snokade just rätt på flaskan, det heter Wilmas bäckolja och det luktar skunk. Typiskt nyfikna jag skulle lukta också och fick på snoken, går inte att tvätta bort lukten. Det luktar som den skiten mamma och dom kletar på träden till vildsvinen.

lisette
0

ok då var det inte det jag tänkte på…

*garv* så går det när man är nyfiken gumman lilla… :D

fisa-lisa
0

Tyckte tanten så nåt om salva, men jag har väll inte lyssnat på vad mor säger nu igen. ( he he ) Shit vad det stinker här!

lisette
0

här har vi det jag snackade om

fisa-lisa
0

Åhh, gå in bland produkter på den sidan.. Urläcker gubbe med fiol!! Får inte kolla på sånt för mamsen. Men hon ligger däruppe o sover.

gejsa
0

Jo då visst finns det medel. Men det är inte till försäljning i någon affär än. Det är ett eksemmedel som passar lika bra till mygg och knott till icke eksemhäst. Jag har det till alla mina hästar. Det heter Mj;s djursalva. En liters flaska kostar ca 225 kr plus frakt ca 60 kr ung. Man tar ca 1 dl av medlet och blandar ca 3 dl vatten. Så det räcker otroligt länge. Är bra att ha på sår också.

Man kan beställa per telefon eller per mejl.

lisette
0

jag borde sova… om ni tittar på bilderna som finns under produkter så fattar ni varför… jag bara sitter och skrattar här… usch

fisa-lisa
0

# 14 funkar det bra på mygg o knott, för det har vi riktiga problem med nu. Kan inte du tala om var man få tag i det så ska jag be mamsen köpa. Det jag har under näsan just nu.. Beckolja vet jag inte om jag vill ta på min isa, då luktar hon ju vildsvin.

lisette
0

kunde kanske gejsa tagit och satt på sina hästar så gobban lär sig att inte vara rädd för vildsvin?

gejsa
0

Ha, ha du var kul du.

Men det här medlet luktar också en massa. Det är bla tjära i det. Men det fungerar kanon. Eftersom man sätter på det på eksemhästar som inte tål mygg och knott i för stora mängder.

Dajmie@hotmail.com mejla dit så kan du beställa.

Globen
0

tack för alla svar:)  De e ju som sakt undligt att dom inte har kommit på ¨n¨ge medel mot mygg:( när ja va hos globen ida va han så himmla söndebiten.. hadde hellusan på hela han.. men fy va de borde klia på dom:(

gejsa
0

Globen se #18#

Nisios_matte
0

Det bästa mygg/bromsmedlet jag hittat är Mygg&Sånt och det fann jag på Granngården. Sen ger jag min häst vitlök varje dag, det verkar också ha en viss effekt på odjuren.

Eve
0

Vad man kan göra är att blöta ner hästen och sen lägga vitlökspuler i det blöta, så det fastnar..

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus