Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 1735 ggr
RussPower
0

Före start - va gjör ni?

Fundersam.
ehm . är inte så god på svenska Räcka ut tungan Så jag får ta det på norska, och så hoppas jag at ni som fattar norska svarar Skrattande (är vel inte så svårt?)

Hva gjør dere før løp/stevner?
Lar dere hesten få fri, eller trener dere som vanlig? Eller har dere en annen "teknik"?

Snälla.. Svara Räcka ut tungan Veldig viktig for meg..

gejsa
0

Hur menar du före? Dagen före eller en vecka före? Är det ponnytrav som du menar eller galopp?

RussPower
0

Dagen före.. ;)

allting. Ponnytrav, trav, gallopp, sprang.. allt.. ;)

gejsa
0

Min dotter tävlade ponnytrav för några år sedan. När vi skulle tävla så fick vårt russ stå dagen före oftast. För att vara allert på tävlingen.

RussPower
0

Okej.Glad Jeg har også gjort det for det meste, skal starte med Oval på lørdags.

Hva heter russen? Rek?Räcka ut tungan

gejsa
0

Vårt russ heter Broängens Emil. Men vi har sålt honom för ett par år sedan. Vet att några russ från Broängens stuteri bor i Norge nu också och tävlar i ponnytrav.

RussPower
0

Japp!
Broängens Fonda! ;)
min venninne red hon i monté senast igår ;) Gikk  2.14* Ny rek. :D

Hva er rek på Emil?:)

gejsa
0

Oh vad kul!

Vi hade honom bara som ung så monte hann aldrig dottern rida och tävla. Det var ju vi som både red in och körde in honom.  Men med vagn blev det 2.41 som bäst. Men han har ju sänkt sig nu. Då var han ju bara 5 år gammal. Nu är han 9 år. Har inte tittat så mycket på hans rekord det sista året. Men jag undrar om inte det finns fler Broängens hästar i Norge också.

RussPower
0

Finns ikke fler som jeg vet om,(kan jo hende det gjør det da!)
Men Fonda har blitt brukt i monté, gallopp, Mounted Games, trav..og mye mer.

gejsa
0

Ja, Fonda känner jag igen men det kanske är en shettis som är där också. Vet att hon/han brukar skriva på hennes hemsida i gästboken att det går så bra.

[slo]
0

Min shettis brukade jag skritta ut på dagen innan galopptävling :)

RussPower
0

#10, okei :)

RussPower
0

#10, hva var rek pådin shettis?:)

[slo]
0

#12 jag är superkass på norska :P Men menar du var jag red på shettisen? Jägersro, Höör och Scandinavium tävlade jag, bor söder om Göteborg så där tränade jag… Men det var typ 10 år sen eller nåt ;)

MiaMaria
0

Jag har mestadels tävlat dressyr och då brukade jag skritta ut o ev jogga lite o kanske nån galopp, beroende på vilken häst de va. Adde vilade alltid dagen innan.

__iE
0

#13 tror hon menade vad ditt o shettisens rekord va ^^

[slo]
0

#15, kan ha varit så ;) Men då vet jag inte faktiskt… Höll inte så mycket koll på tiderna utan var glad jag fick va me :D

Kiara
0

#13 Känner du igen namnet Floyd på en fux (shetlandsponny) han brukade komma ner och klippa gräset i vår hage och sprang tydligen bra. Flört

[slo]
0

Floyd ja, självklart ;) Vi hade några duster, hehe…