Ditt bästa hästminne!
Sitt inte inne på ditt bästa hästminne utan dela med dig. Vilket är det absolut bästa minnet med hästar du har?
Mitt bästa hästminne var när jag och min kompis var ute och red på två islänningar, vi galopperade på en väg. Jag red den där lata hästen och min kompis den lite mer piggare hästen och rätt som det var bestämmer sig ´"min" häst för att svänga åt höger och jag hänger med in i svängen men sedan efter så flyger jag av. Jag skratta i fallet på väg ner, och den hästen är nästan omöjlig att ramla av. Helt omöjlig eftersom att den är så stabil, vi börjar as garva fortfarande när vi pratar om det.

Mitt bästa minne : Mitt bästa minne med Moalina var när jag såg henne för allra första gången. Det var när hon bara var några timmar gammal. Hon var så himla söt(L)
Mitt bästa minne: Mitt bästa minne med Frejlina var när jag & hon galopperade över en alldelses grön äng. Mitt i en solnedgång. Så vackert!<3
Oj,, svårt.. Har fyra speciella tillfällen, kan inte välja:
Ett av mina bästa ridminnen måste nog vara när jag hjälpte till att rida till en femårig islänning som var femgångare.. Han blandade ihop alla gångarter och kunde inte riktigt hålla koll på alla sina ben.. :P Traven var den värsta så den fick jag jobba med rätt så mycket. Kommer speciellt ihåg en kväll när jag red lektion med honom och så skulle jag testa att lägga trav och då bara flööööög han fram, underbart snygg trav och massa beröm!! =) Han hade inte gått så innan.. :)
Ett annat är när jag red varmblodet som bara kunde springa runt i trav, montévarianten.. ;) De hade inte sett galopp på honom de senaste åren.. Vi kom fram till en backe som vi skulle springa upp för (första gången jag red honom) och tjejen som red tillsammans med mig sa "Förbered dig nu på äkta montétrav!" så jag undrade vad det skulle bli av det.. ^^ Men jag testade att göra en galoppfattning och han exploderade iväg i en underbar galopp!! Hihi, tjejen som red tillsammans med mig höll nästan på att ramla av sin häst för att hon blev så förvånad sa hon.. :P
Det tredje var när jag skulle rida gammelmannen i stallet som skulle sättas igång efter sin hälta. Det var lektion och alla red runt i trav och tölt på sina hästar, medan jag låg på innerspår i skritt - hela lektionen. Innan den här gången så hade jag haft inställningen "Draumur (som han hette) är riktigt tråkig" men under den där lektionen så lärde jag känna honom ruskigt bra! Han brukade alltid gå med sega steg och kännas lite halvdöd, men nu fick jag arbeta med honom och mot slutet av ridpasset så fick jag honom i en underbar form, min ridlärare tappade hakan och en annan ridlärare stod och applåderade av förtjusning, de sa att de aldrig hade sett honom så snygg!! =) Veckan efter så kom jag tillbaka för att rida honom igen.. Då hade de fått avliva honom akut, han hade blivit blockhalt.. :(
Det sista var en höstförmiddag när jag skulle värma upp på en stubbåker inför tävlingen.. Han var vanligtvis hemskt sur och seg, det var nog bara jag som gillade honom.. :P Han gillade väldigt få människor, men mig gillade han.. :) Det sa alla, man kunde se hur han föredrog att vara med mig.. I hagen kunde han t.ex. komma fram till mig och blev jättesur när någon annan häst kom i närheten.. "Det här är MIN ryttare, ingen annans!" ;) Tillbaka till händelsen då.. ;) Solen sken och vi var helt ensamma på åkern som låg en bit ifrån stallet.. Det var bara han och jag och jag tog några steg i tölt, den var UNDERBAR!! Hade aldrig fått honom så innan!! Traven hade ett enormt sväv och i galoppen flög vi fram!! :D Helt underbart, sedan gick vi in på banan.. Det är en annan story.. ;) Öronen bakåt och piska med svansen.. Här fanns det ju folk som såg på honom och mig, samt en annan häst inne på banan.. ;)
Mitt bästa hästminen var nog när jag fick min egna häst :D asså jag har grymt många minnen När jag red min favorithäst och han bockade och stegrade när jag hade ryggskott… inte så bra minne men de e jättefint eftersom han är död nu så är det ett av de bästa fast det inte var så bra men jag älskar han fortfarande.
Orkar inte berätta fler minnen xD

Ett av mina bästa hästminnen måste vara när Maraboy kom :) Jag hade väntat på honom hela sommaren, de första "officiella" datumet vi fick var 1 juli, han kom den 6e september ;)
Jag kommer ihåg att jag fick ett sms av Linda där det stod att han var på väg, skulle komma på kvällen, haha, jag kommer till och med ihåg var jag var o vad jag höll på med när jag fick smset (i skolan o höll på med ett matte-experiment om pi, satt kvar till typ 4 o höll på med det, haha) :P
På kvällen åkte jag och min mamma till stallet, vi väntade där ett tag tills transportgubben ringde o sa att vi skulle möta honom, han kunde inte köra hela vägen till stallet så vi fick gå nån km med Maraboy. Jag kommer ihåg när vi körde runt en kurva o så lastbilen komma där :) Sen lastade vi av o så gick jag med honom till stallet, kom ihåg att jag tyckte han såg så liten ut, haha :P
Det måste nog vara en medryttar häst jag hade för några år sedan som var ökänd för att vara ett riktigt moster. Hon hade sparkat sönder bäckenbenet på en tjej innan mig o ägaren vågade inte ta in henne från hagen för att hon gick till attack och väldigt många liknande saker. Iaf så började jag på henne o visste in mer än att hela stallet stod o glodde så fort jag skulle göra något med henne. Så jag började ta ut henne i paddocken för att känna lite hur hon var som häst. så jag hade bara grimma o grimmskaft på henne o allt gick toppen tills hon tröttnade o bestämmde sig för att testa mig. då bet hon tag i håret o stegrade sig så en stor toffs flög iväg, fan vad ont det gjorde. Iaf så gick det några månader så satte jag upp när jag tyckte jag kände henne från marken o vi kom över ens, men uppe på ryggen så började skiten om igen o man märkte att hon som brukade rida henne inte hade 100% koll på lösgörande, stel som en pinne o - vad alla sa- hade hon blivit dragen med tyglarna för att kröka på nakcen (kroppen var visst skit samma) så det blev några månader bara lungt o lösgörande tills det en dag bara sa poff o hon belv en annan häst. jag hade henne ca 4 dagar i veckan då jag började rida o känslan när allt bara släppte för båda var som att både hon o jag kände att så här ska det vara o skritten blev underbar o mjuk o fin o sen om traven o efter lite/mycket jobb blev ävenb galoppen lika fin o mjuk o härligt. :D
Sen fick jag sluta för det skar sig med ägaren som tyckte jag hade för mycket inväningar mot hennes sätt o rida. men å andra sidan har jag ett underbart minne o det är inte jag som får skäll av mellan sv bästa dressyr tränare o måste ta av nosremmen ;) thihih :) Underbara häst :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar

Mitt bästa hästminne var när jag red min fd medryttarhäst som hade blivit vanvårdad tidigare och därför var väldigt nervös och lite jobbig när man red.
Vi skulle tävla i dressyr och hon hade varit jättejobbig och stegrat och bockat hela framridningen men sen när vi kom in på banan lyssnade hon perfekt. Det gick jättebra förutom att vi galopperade i fel galopp i båda varven men vi vann för att allt annat hade varit så bra :)

Måste varit när jag hämtade hem min förstahäst…har nog aldrig varit så glad! kämpat i många år för att få en egen och nu hade jag henne i transporten och ingen kunde ta henne i från mig :) har henne än! i dag är hon 24 år och har varit i min ägo i 7år:)
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Mitt bästa hästminne var när jag galopperade barbacka för första gången <3 :D Trodde jag skulle trilla av, men det gjorde jag ju inte!

Mitt bästa minne går tillbaka 11 år då jag hyrde isisien i ridskolan. Tre tjutande ungar kom in springandes i stallet och sa att isisien (min häst) var helt tokig och de får inte in henne. Ridläraren frågr mig ifall jag vågar pröva vilket jag gjorde. Hon gav mig några varnande ord på vägen. Väl framme möter jag en snäll häst som gnäggar smått och följer efter mig som ett lamm.
Då pyste jag av stolthet :) Detta hände flera gånger tills hon blev så olidlig med andra människor att de påskyndade vårt stallbygge så att de skulle få henne därifrån snarast ;)

bästa hästminnet måste faktiskt ha varit när jag återsåg oskar igen efter en massa år. då trillade en och annan tår.