Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2018 ggr
Mandysan
0

Sadelmärken^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu står det helt still i min skalle.

Vi har planerat att köpa ny sadel i April men min kära moder kom idag på att det blir jobbigt att ta ut ngn till det nya stallet… Och vi flyttar hästarna om 18(!) dagar så det börjar bli lite akut ;) Och mina päron vill såklart veta vilka märken jag tror kan passa och hur mkt de skulle gå på…

Och det står helt still i mitt huvud… Vilka tror ni?

Hon är överbyggd i bak, har lång manke och överlag lång rygg. De märkena jag tror på är:

• Devocoux
  • Dominus
  • Stübben
  • Passier
  • HdR
  • Jeremy Rudge
  • Pessoa

Kan ni komma på ngt annat eller tror ni att ngt av mina förslag ovan är helt dödsdömt??

/Amanda

AnnaJohansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte hur Kieffer sadlarna är för övrigt men red i en sådan idag och shit vad skön!

Det är sadeln på bilden!

Believer
0

County?

[slo]
0

Equiflex kommer nog passa fint ;) Eh, kanske var engelska sadlar du var ute efter… :)

Mandysan
0

#1 Kieffer tror jag har kilbossor och är raka… Men ska kolla upp det!

#2 Just de! County var det me…

#3 Är det bomlös eller? ;)

Minetta
0

Bates Caprilli kanske. ska köpa en sån till min ponny och de är supersköna och har jättebra knästod :D

Mandysan
0

#5 Bates är för raka (min syster har en sådan ;))

[slo]
0

#4 Nope, western :) Sjukt sköna!

nannan
0

Jag har som tidigare sagt att devocoux är underbara, men ja..

Om du jämför med Stübben och Passier så är det ju olika utformade. Hdr är okså lite mer åt det hållet med bredare midja, alltså ett större säte på sadeln, vilket gör att de kan uppfattas "hårda"för en del ryttare.

Btw, jag känner många som köpt hdr-sadlar men bytt för att det inte vart tillräckligt med stöd…

County och Dominus är också mycket bra sadlar, precis som Amerigo, och även Crown…

Jag tycker du ska hitta en sadelutpassare som för många märken, så att du verkligen kan prova ut ordentligt. Det bästa du kunde gjort egentligen är att hitta liknande begagnade sadlar i en affär och låna hem så att du kan provrida och få en uppfattning innan sadelutprovaren kommer hem till dig… På så vis har du ju redan sållat ut de värsta exemplaren, för att en sadel ligger dåligt kan de flesta se…

Hoppas du hittar en bra sadel!

[louise80]
0

skulle nog säga pessoa ……

mixxxan
0

jag tycker att min (en Farmland ponizana) är kanon, det är ett bra tips:P

PonnyAnnie
0

pessoa passar ju dom flesta…

Mandysan
0

Jag själv är inte kräsen för fem öre, kan sitta i allt möjligt ;) Men det är svårt att hitta ngt som passar pållan…

Sadelutprovare ska ut men de kommer garanterat att fråga vilka märken vi själva tror kan passa…