Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: bilderfilmer
Läst 1313 ggr
[myslaa]
0

Provridning av spirit <3

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

min kompis Iza behöver någon som tränar och tävlar hennes underbara söta b ponny spirit in the sky "spirit" jag provred  han är udnerbar <3 är 118 cm o hoppar 90 cm:O:P

han är J*KLA SNABB!!:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=qhNzB3KDljY

Marija
0

Såg fint ut! :) Söt pålle också!

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cattiiis
0

Ja, en riktig sötsak :)

[myslaa]
0

#2 haha visst är han söt:P men man ska inte sitta ner i galoppen på han, vilket jag stör mig på xD

Marija
0

#4 Varför inte? :)

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Cattiiis
0

Undrar jag med :P

Ledin
0

tror att hon gör det under filmen o det är väll inte riktit det hon vill göra :) jag kan ha fel. Söt ponny bör inte vara svårt å hitta en som vill ha han på foder å tävla honom han verkar vara dukiti i dressyren med. Han kräver någ en tuff ryttare som vågar hoppa och om han är snabb men såg snäll å fin ut.

Josefineep
0

Bara jag som tycker du ser lite stor ut på ponnyn?

Inga problem om hästen bär sig själv och har god balans samt att du sitter rätt osv! Annars en mycket söt ponny! ^^

Btw, har ett russ på 128 som jag hoppat 120 med, Han flyyyyger! fast såklart var jag mindre då.

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

berry
0

jag har ridit en ponny som är 138 och har hoppat 138, den ni ;D!

[myslaa]
0

#5 för att han vill helst vara ifred i galoppen;P o han har värkligen störtig galopp:P

#7 många har provridit men har slutat eftersom han kräven en tuff ryttare då han pringer som in i helvet(ursäkta:P) o kan busa lite:P

#8 stor? nehe det är jag inteP: den som provred innan mig (min kompis) var där emot stor:P o den som tävlad ehan innan var mkt större än mig:P

fridak
0

jag tycker också du ser lite lång ut…för du hade lite åt hoppläder-hållet och skulle du länge lädrena för att rida dressyr så hamnar skänkel nedanför magen på pållen. ser iaf så ut på bilderna men kanske var annorlunda live…

[myslaa]
0

#11 ja det var anorlunda "live" jag är precis rätt för honom=) o han ser mkt smalare ut än vad han är(A) och jag rider inte dressyr på honom med dressyrläder  utan jag bara gör lite skökelvikningar ibland

[myslaa]
0

#11 och så länge hästen inte skadas av det så:P o jag är precos lagom

Bobby
0

Du är helt klart för stor för honom. Men en mycket trevlig ponny!

elin
0

Håller med bobby till punkt och pricka..

/Elin

[myslaa]
0

#14  - #15 tror ni inte att ägarna vet bäst? han är större i värkligheten, men min kamera för allting ihoptryckt!:P(A) jag är precis lagom, så länge inte hästen skadas av att ridas helelr och jag är itne för stor!den som tävlade han i 90 cm innan var 13 cm högre än mig och pasade inte. o jag har knappt hoppläder här jag har NÄSTAn dressyr läder:@

Cavello
0

På filmen ser du väldigt stor ut men på bilderna ser du lagom ut. Tänk bara att inte vara för lätt i sadeln när du rider mot hindret. Om ponnyn stannar eller springer åt sidan åker du väldigt lätt av.

Men kul med ponnyn :)

E_hjo
0

Tycker också att du ser stor ut…
Men ponnyn var iaf mkt fin.   :)

[myslaa]
0

#17 jag menar ju det=) på filmerna blir det alltid så typiskt min kmera(A) men man får inte sitta ne ri galopen på han=)

Spader-EliN
0

skulle inte kalla det där "nästan" dressyrläder…

L1ll4n
0

#19 - jag kanske har missat det någonstans men varför får man inte sitta ner i galoppen på honom ?

och jag tyckte också att du såg lite stor ut på honom.

[myslaa]
0

#20 jo det är nästan det.. för asså, man tappar lät stidbyglen på hans  sadel och då blir det att jag trycker upp kät och då liknar det hoppläder!

#21 han vill helst vara i fred

Spiritinthesky
0

men snälla folk :)

det är jag som äger spirit, och jag skulle inte låta nån som är för stor rida honom så, jag lovar er att malin var perfekt på honom ^^

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Believer
0

#16. han är större i värkligheten, men min kamera för allting ihoptryckt

kameran kan ju inte få ALLT ihoptryckt eftersom du ser för stor ut på hästen. Då trycker ju kameran bara ihop hästen, och inte dig? haha.

[myslaa]
0

#23 tack i iza <3 nördar till ungar som inte fattar^^

men asså gud vad är det med er?  den andra som provrider är däremot för stor! ni har inte ens sett hästen i värkligheten så ni kan inte säga något okej!?

Spiritinthesky
0

nananannananananan , kommentera normalt, hon är ite flrstor, jag lovar , okej ? :O han är liksom MIN ponny, jag bestämmer vem som ska ha honom, jag låter inte nån som är för stor ha honom.

hursomhelst, skulle en ryttare som cvar perfekt på spirit rida honom, då skulle det kanske behöva vara en 7 åring, och dom skulle inte klara honom, så ska jag bara låta honm gå i hagen o skrutta då lr ?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[myslaa]
0

#26 precis iza :D <3 så om ni nu vill vara här och kommetera fult så kan ni dra(A) xD   om ni vill så kan ni ju komma til raby ridhus i växjö på lördag och kolla när jag hoppar honom då elr? så får ni se själva!

Spiritinthesky
0

jaa kom till ridhuset o kolla :D

Isa Aronsson

www.stallequino.se

Cavello
0

Jag gillar inte er attityd. Tagga ner lite! Det är ingen som vill er illa utan bara hjälpa… :S

KallaMigMimmi
0

Det spelar väl ingen roll om malin är för stor för hästen eller inte det är ju inte hon som ska köpa..just det ponnyn.

En fin och duktig ponny är nog inte svårt att hitta ägare till den.. och så väldigt snabbt tyckte jag inte att han sprang, får ju exstra frihet att springa när står upp.

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

Josefineep
0

Ang. Det du kallar dressyrläder, Jag rider islandshäst och har ridit mycket dressyr, Det du rider i är sk. Allroundläder mot hopphållet inte mot dressyrhållet.

Håller dessutom med Cavello, Ingen menar något illa utan vill hjälpa så tagga ner!

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

[myslaa]
0

#29 jag gillar inte er heller!

#30 tack" äntligen ngn som fattar! ne men en hade ridit han precis innan så han va rlite trött:P

#31 ja jag vet allround mot hopp:) men han hatar dressyr så man ska inte ha längre typ!

Bobby
0

Vi är många här som inte är några "ungar"… Hur hög är ponnyn och hur lång är du?

[myslaa]
0

#33 ponnyn är 118-120? fråga iza :P o jag är 148:P liksom jag är precis lagom  om iza sätter upp en 7 åring flyger hon av direkt an är rätt svår. presonen på bilden hade han inan och hon var längre än mig!

Hajda
0

Men vad är det med er människor? Här är en tjej som är överlycklig för att hon är medryttare så kommer ni och taggar på henne? En har sagt att hon är stor, okej, men behöver liksom 1000 säga det, vi fattar, vissa tycker hon rä för stor, men det tycker inte jag!
Jag är 160 cm och rider en B ponny, jag väger kanske inte så mycket, 40 kg. Men så länge ryttaren rider hästen i balans så tycker jag inte storleken spelar någon roll!
Och Beliver, vet du något om kameror änns? Kameror gör ofta motivet mindre, och dessutom tyngre. Har du hört talas om ordspråket kameran lägger på 5 kg? Kamerar tar det största i bilden och krymper det, men de mindre blir ofta större?
Så nu har jag sagt mitt…

Ellsa
0

Nej så söt!

Believer
0

#35. "vet du något om kameror änns?"

Japp, jag vet hur en kamera fungerar, så jag behöver ingen undervisning av dig.

detta är ett forum, och lägger man ut en bild på en häst med lite för stor ryttare så får man nog räkna med lite kommentarer. Precis som med allt annat.
Vad skulle det vara för värld om alla tyckte och tänkte precis likadant?

Peppe
0

Och hur skulle världen se ut om alla betedde sig som folk inne på iFokus i verkliga livet? Fundersam

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

[myslaa]
0

#35 ÄNTLIGEN NÅGON SOM FATTAR! en sa att jag var för stor, sne kommer alla! jag är 149cm(ca) och väger 42kg , du fattar iallafal! ni andra bhöver ju inte kolla om ni tycker jag är för lång!

#37 kanske det, men en sa att jag var för stor , sen kommer alla andra! jag fattar första gånge okej.?

Cilla89a
0

"jag gillar inte er heller!"

Vad är problemet? Din attityd är verkligen ett problem! Vad föväntar du dig för svar när du är så kaxig? Helt ärligt, SKÄRPNING! Duger det inte så ta ditt pick och pack och dra härifrån!

Medarbetare på Dressyr.ifokus

gejsa
0

Ta och lugna ner er allihop här!

[myslaa]
0

#40 ursäkta. men hur är inte eran då?Ni kan säga att jag är för lång 1 gång men när alla säger samma sak blir jag trött! det räker med en! jag är inte blind:P och ägaren vet själva. jag gör det mer än gära. får ma inte vara glad elr? så kommer tpy minst 10 och säger SAMMA SAK OM OCH OM IGEN:@

Cilla89a
0

#42 alla tycker olika! jag tycker inte du ser föör stor ut! alla måste kunna säga vad dem personligen tycker! annars blir det ju aldrig några disskutioner! får man bara säga en sak en gång?

[myslaa]
0

#43 ja ja men liksom okej 2 kan säga det men sen vet jag att några tycker det också, och då kanman sluta. sen sa jag  till att ägaren besötmer o blabla  men ändå fortästter alla? jag säger inte att det är du:PxD men liksom andra, o ägaren sa til men vad hjälpte det?

Cilla89a
0

#44 ja, men bara för ägaren säger att du inte är för stor behöver det ju inte vara så, och bara för det ändrar inte folk uppfattning!
hästfolk är det folk som snackar mest skit ;) det är liksom bara till att finna sig i det!
tycker ägaren du passar med hästen och du trivs med hästen, och allt funkar som det ska, då ska du ju givetvis fortsätta och inte bli depp över det! alla tycker vi olika om hästar hur dem ska skötas, ridas o.s.v. Men det är den som sköter eller rider just den hästen som vet bäst vad som passar och sen vad andra tycker och tänker kan man bara ta och skita i om det inte är så att man behöver hjälp, ofta blir man "hemmablind" också, många hästmänniskor kan dela med sig väldigt bra tips också :)

[myslaa]
0

#45 ja jag menar  ju det..  eftersom att både ägaren o jag sa att jag o spirit passad ihop så ville vi att ni skulle förstå och sluta "klaga" ni får tycka det men ni behöver inte skriva mer.. men ..ingen fattad ju

gejsa
0

#45# Fast nu tar du väl ändå i lite. En del ägare tror sig veta mycket men det är inte helt säkert att dom har rätt för det. Bara för att dom äger en häst. Det finns många unga flickor som tror att dom kan och vet allt om hästar. Men så är ju inte fallet jämt.

Nu pratar inte jag om detta fallet utan allmänt.

[myslaa]
0

#47 kanske det. men det var fult me dmänniskir när jag prvored alla sa att jag va rlagom så?

gejsa
0

#48# Det var inte till dig jag skrev. Och det handlade inte ens om dig när jag svarade. Jag skrev helt allmänt!

[myslaa]
0

#48 ja det fattade jag xD

Cilla89a
0

#47 jo, det finns säkert många småtjejer som tror dem är jätteduktiga och sköter sin häst exemplariskt men istället går allt åt pipsvängen :P
men nu tänker jag hästmänniskor generellt! de flesta har koll på läget och kan mycket om hästar, i alla fall i den umgås krets jag är i.. man känner sin häst bäst själv, men ofta får man höra "så ska du inte göra" "hallå, vad håller du på med" "kan du ingenting eller" många säger till en vad som är bäst för ens häst som kanske aldrig ens har träffat hästen! alla hästar är olika och bara för en sak funkar på en häst behöver det inte funka på någon annan..

lisette
0

jag tycker det är väligt tråkigt att läsa hur ni beter er mot en person som är överlycklig för att hon fått bli medryttare!!!

jag hoppas ni tänker över hur ni beter er mot varandra och kanske till och med ber om ursäkt!?!?!

jag låser tråden nu för det har verkligen spårat ut.

Inlägget är låst för nya kommentarer