Flygtur från hästryggen
Ja, nu har man ramlat av Bulan för första gången också. Helt oväntat att man nånsin skulle flyga av den hästen. Var ute och red med två tjejer från stallet, skulle trava en bit vid fältkanten och då fick jag mig en riktig överraskning.
Bulan kom på efterkälken (han har så fruktansvärt långsam trav) och eftersom han är så tramsig som han är blev han livrädd att de andra skulle springa ifrån honom. Plötsligt bara lägger han av en sån jättebock och går över i galopp, jag känner hur han försvinner under mig och sedan slår jag ner i backen med ena skinkan före. Aj.
Den fjompiga hästen tvärstannade då och började beta!!! Beta! Plötsligt var det inte alls farligt att de andra var så långt före honom, han hade inte brytt sig om de så hade försvunnit helt ur sikte längre. Det säger väl lagom mycket om vilken trampotta han faktiskt är ;) Sen fortsatte hela ridturen i ungefär samma anda, Bulan var livrädd för allt och alla.
Nåja, nu har man flugit av honom också, den man sist väntade sig, och tack vare detta har jag en öm och lite lätt blå skinka samt en stel och ond axel. Haha!

haha tur du inte slog dig värre o att han inte STACK! det är ju mardrömmen när man är ute o rider.
Uscha då . Men tur som sagt att han stannade och inte sprang iväg. Vet många som fått leta häst i skogen sen .. Iaf här vid oss.. Jn84 har en och annan berättelse om det tror jag ;P Haha
Jo, men Bulan är ett sånt matvrak, så han går bara till närmaste gräsplätt när och var man än släpper lös honom ;)
Haha, tur att du klarade dig med något blåmärke iaf ^^
Ajdå, men tur att det gick så bra! Haha men håller med Lisette, hellre matvrak än att han sticker!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus