Linje
Heej, jag ska börja i nian nu efter sommarlovet… jag har ingenanning vad jag ska ta ivägen efter nian !!!! jag vill Helst göra nått med hästar, men andra djur går ju bra det med …. jag har inte så värst bra betyg .:/ *Skämms*, men jag kommer iaf bli godkäänd på alla ämnen, lovar ; D , Vad finns det för linjer med hästar ? (ridning, ej trav,då jag är inte så intresserad av trav^^,) ,och om du vet så vad ska man ha för betyg ?? ………………
Naturbruksgymnasie då? FInns nu olika med olika hästinriktningar.. Betyg är nog olika. Jag har gått på Ösby i Sala och när jag började så var de inte så många som ville gå, så då fanns de faktiskt vissa (kanske inte i hästklassen, men jord & skog) som inte ens hade betyg. Alltså som inte hade fått G i dom man "måste" ha G i..
Jag går Häst i dhurgymnasiet i Stockholm. När jag sökte dit behövde man 170, men det kan ju ha ändrats var ändå 2 år sen…
Natur linjen e höga betyg tyvärr.
Jag va också intresserad av det.
Men mina betyg räckte inte.
/Elin

du kommer få en massa information om gymnasier och så i nian! massa info kommer skickas hem och du får kataloger m.m. men det finns info på nätet om naturbruksgymnasium också… det är bara att söka runt ;)
Jag går på Ökna skolans naturbruksgymnasium, det ligger i tystberg. Jag har sagt till mig själv flera ggr att jag ALDRIG kunnat välja ngt bättre! Jag trivs så otroligt bra, omgivnangarna, närheten till naturen, skolasalar m.m.allting är så perfekt =). Jag rekomenderar dig helt klart att komma på besök! Det är värt det! SJälv går jag djurvård med tilläggsprofil naturvetenskap, skall läsa vidare till veterinär efter gymnasiet. Jag får ett sådant otroligt stöd från lärare, kompisar m.m. Ett plus är att jag bor på internatet, det är verkligen en upplevelse, man växer i sig själv och blir mer ansvarsfull. Jag skall börja 2:an nu till hösten och det känns som om tide nrunnit mellan mina fingrar =) Det hra gått så fort och har varit så roligt! Det gäller bara att vara målmedveten för det är många som spårar ur och tar friheter, men vet du vad du vill ådstakomma så klarar man dte fint!
Idag finns det så himla många gymnasier att välja mellan så sätt dig ner och var kräsen! =) Välj det du vill och inte det någon säger till dig att välja, ta reda på mer om de skolor du tycker är intressanta (gå exempelvis på öppethus dagar, många skolor tar emot besökare utöver de dagarna med så det är bara att kontakta rektor eller anan ansvarig perosnal).
Lycka till med ditt val och lycka till i framtiden! =)
Kom på att jag kan skicka länken som guide http://www.oknaskolan.se/

jag tror inte dt är så höga poäng här på naturbruk.. jag har inte sökt dt, men tror inte dt va jäte höga, men jag kan ha fel ju ^^