Halv-OT: Djurförsök
Det står verkligen stilla i mittt huvud nu, läxa tills imorgon..
Nu vill jag att ni skriver ALLA FÖRDELAR och NACKDELAR med djurplågeri.
Inga påhopp, t.ex för att någon är för djurplågeri. Jag är halvt, jag mår självklart otroligt dåligt av att veta att djuren lider, men tänk såhär: Din mamma är dödligt sjuk, och dom kan inte bota henne utan att testa medicinen på ett djur först, är du för eller emot? Jag är båda! Men som sagt inga påhopp för att någon är för djurplågeri. Skriv bara alla fördelar och nackdelar med djurplågeri! :D
Mvh SK_SK.
Tack så mycket, nej, jag letar bara tips, ni gör inte min läxa för att ni ger mig tips vettu.
anar också att du menar djurförsök.
det är väl "bra" på det sättet att man kan få fram och testa mediciner, men det är ju inte bra på det sättet att djuren kanske lider.
men…det är ju inte våra åsikter du ska ha med i din läxa, det är ju dina ;)

…och det bästa är att du inte kan ha fel! Så länge du grundar dina åsikter på korrekta fakta så får du tycka vad du vill… Lycka till!

Ang djurförsök! Vad jag tycker då, att många djurförsök som tex testning på smink och ang hur sjuk man blir av rökning osv. Det är helt onödigt. Smink finns det redan hur mycket som helst och det behövs inget mer nytt. Så inga mer djurförsök på det skulle behövas. Rökning tex vet ju många att man blir sjuk av också. Det behövs inga djurförsök för det mer.
Men forska i olika sjukdomar och bättre medicin kanske nog är nödvändigt.
#5 - Håller med.
"Onödiga" smågrejjer känns ju lite.. Ja, dumt..
Men inom forskning ang. sjukdomar så är det nödvändigt. =)
Ett sätt att göra djurförsöken bättre är att se till att dessa djuren hålls så naturligt som möjligt när de inte direkt injeceras eller behadnlas på annat sätt. så de har en stor fin bur o springa i, med sällskap mm…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Håller med #5 och #7 ..
Onödiga tester så som smink eller rökning tycker jag inte är okej . Och djur som man sett sitter 10st i en liten bur bar för att man ska spara på resurser eller liknande. Det är inte schysst mot djuren..
Ska man ha dom som testdjur ska de leva ett hyggligt liv iaf.. :)

#0Djurförsök är inte klassat som djurplågeri. Det finns inga fördelar med djurplågeri, däremot finns det väl fördelar med djurförsök men det är ju en annan femma.
ändrade namnet på topicen….. det handalr ju om djurförsök inte misshandel ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag är TOTALT emot djurförsök. Speciellt nya tinnitus-medicinen som är testad på marsvin.. Man undrar ju just hur mycket marsvinen lidit när de sett till att de stackars djuren fått tinnitus för att sen kunna bota det.. Det är en sjukdom människor kan leva med, man dör inte av det. Det är INTE VÄRT att plåga djur för, det räcker väl att de som har det lider av det.
Det finns för mycket folk redan, det är naturens urval att rensa med sjukdomar. Man ska inte tro att man kan påverka naturen hur som helst, sjukdomarna avancerar ju mer vi försöker påverka. Naturen vinner alltid och ligger hela tiden ett steg före. Det är inte okej att djur får sätta livet till för att vi ska rädda nära o kära.. Alla är vi individer. Det är bara det att vi värderar oss själva som mer än resten av allt liv på jorden o se vart vi är på väg. Mot våran egen undergång.

#11 Använder du inget djurtestat smink, inga läkemedel eller annat som är testat på djur om du är totalt emot det? Bara nyfiken
#12. Nej precis, använder väldigt sällan smink överhuvudtaget.. Aldrig läkemedel överhuvudtaget, av andra skäl. Vägrar t.o.m alvedon.

#13. Du knapra ju piller förut ;) slutat nu?
#14. nej jag äter inga piller.

Jag gillar inte heller när djur lider. Men gäller det tex cancer eller alzeimers, aids osv som dom inte forskat klart i. Då måste dom ju använda något. För att testa om det fungerar. Tror inte att så många människor vill upplåta sina kroppar.