Krångel med passet
är det någon mer som har krångel med passen? och kan ni tävla utan att ha era pass?
/ Sara
Jag menar att vi har det problemet att vi inte har fått vårat.

ja skicka in mitt i november eller december och fick det i januari..

Väntetiden beror nog lite grann på vilken rasförening man har. Jag fick vänta näst intill 6 månader.
Sedan gäller det att ansökan är rätt i fylld tex att man inte glömt skriva sin adress osv.
För shetlandsponnyer kan man följa felaktiga passansökningar här: http://www.shetlandsponny.se/stambok/VisaHandelserValjUrval.asp

Jag skicka in till Luckys pass i november (jaaaa jag vet att det va sent hihi, men bättre sent än aldrig!) o har fortfarande inte fått det. suck.
Vet inte när Kiaras ägare skickade in, men det har iaf inte heller kommit än.
skickade in i månads skiftet nov/ dec alla hästars pass kom nu senaste veckan.

skickade ju in bragos pass när jag fick honom. för ngr dagar sedan fick jag en lapp där det stod att det beräknades ta 20 veckor att få passet…
okej vad skönt att höra:P

På mitt åass döpte de om mig och skrev fel adress, sen kunde ja inte skicka till baka de för ja hade hästen under behandling. Skulle ha skicka till baka det nu, men de ha inte blivit av
.
Jag skickade in flera pass vid jul och har fått alla som hade fullständig ansökan. Ett var visserligen bara ägarbyte och ändring av signalement, men även fölregistringen med passansökan flöt på bra. Men visserlligen så "efterlyste" jag passen efter några måander…
Eftersom det tar sån tid så undrar jag lite över vad de har för kapacitet att utföra pass? Får de hjälp eller sitter en enda stackars person och ska utföra flera tusen?