Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 811 ggr
lisette
0

full rulle

har verkligen haft full sjå idag.

hästarna skulle skos. in med calippo först. han slet sig för att li, stoet i hagen dummade sig. fick tag på honom igen. in i stallet.

sen skulle jag hämta oskar. lättare sagt än gjort. kom 50 meter ungefär, sedan stod han pall på samma ställe. lite smackningar så gick han framåt, sedan vände han på sig och gick och jag flög efter. försökte hålla emot, men det var inte så lätt i dyngsurt gräs.

två gånger gjorde han så samtidigt som ägarna till stoet stod och tittade på. dottern kom sedan springades och hjälpte till, försökte. han stod pall fortfarande. fick ropa på min starke hovslagare håkan. han fick fart på oskar…

skor på calippo och oskar barfota. ska se hur det funkar.

åkte och handlade och käkade alldeles för mkt kinabuffé. helt spyfärdig när jag kom hem.

hos grannen stod andreas, med en cross mellan bena. jag blir så TRÖTT. han har för mkt leksaker:

* en motorcykel som han inte har ngt kort till, som han betalar på varje månad.
* en fyrhjuling som rasar bara man tittar på den, som han kört med 2 gånger.
* en puch maxi som behövs fixas vid.
* en toyota celica som saknar hela lamphuset - den jag kör med jobb till. tejpade hjulhus för den skulle gå genom besiktningen. skitbra.

den som har flest saker när den dör vinner - andreas försöker.

förvisso är det ju roligt med en massa skit man kan köra. men det är ju bättre han lägger ner pengar på ngt vettigt istället för att slänga ut 12,000 på en fyrhjuling som inte funkar. idiotiskt…

har ni oxå haft en full dag? :D

lisette
0

måste ju lägga till att jag är tveksam till om det går att rida på honom själv. han verkar vara så otroligt beroende av flocken… lite störigt. stark som en oxe var han. tro fan att jag inte kunde hålla honom när jag var liten och han stack i ridhuset när vi hade framhoppning… hehe.

gejsa
0

Ha, ha din kille har leksaker och du har dyra hästar. He he

Låter som en väldigt oupforstad oskar. Han lär nog tvärvända och springa hem i galopp om du rider ut själv. Många fjordingar gör tyvärr så när dom är oupfostrade. Berätta hur det gick?

Fick inte din hovlslagare på några skor eller?

lisette
0

han är säkert inte ouppfostrad, men han är ju van vid att vara med flocken, han är ju faktiskt en ridskolehäst och har varit sedan han var ung. han har inte varit ifrån sin flock några längre stunder.

nej han fick inga skor. han hade faktiskt inte med sig så stora dojjor. får se hur han funkar utan helt enkelt. annars kommer han på torsdag som sagt.

hmm ja jag har ju mina hästar… fan jag tänkte inte på det..

har inte era gubbar några laster? saker som bara står och tar plats som inte används?

[slo]
0

Nja, jobbat, varit och shoppat… Legat och latat mig i soffan samt varit borta i stallet och letat i 1 och en halv timme efter pålles vaccinationsintyg… Men det är totalväck :/

lisette
0

vad du varit aktiv idag då slo. vissa har det bra… ;)

man måste ju ha koll på alla papperna, mina djur har en pärm med varsin avdelning med alla papperna till var och ett djur… :D

gejsa
0

Jo då min gubbe samlar på synthar. he he

lisette
0

jag trodde ju i min dumma skalle att han var o köpte ngt skoj till mig. tänk så glad man blivit om han hade kommit hem med en hästtransport eller så… nej där stod en jävla cross som dessutom inte funkar ordentligt…

synthar? spelar han oxå?

gejsa
0

Min gubbe är ju dansbandsmusiker. Då har han synthar i massor bl a.

[slo]
0

Lisette, du känner inte hästens ägare ;) Hon kan samla på sig grejer vill jag lova… När det var som värst hade hon nästan 30 täcken till VARJE häst… Å då hade hon 3 st :P Att killen jag lånar av henne nu står i ett gammal avelsstall just nu, vilket innebär 40+ boxar men ingen som hyr det, så blir det "viss" yta att sprida ut sin skit på ;)

lisette
0

äsch du ska alltid vara värst.. ;) hade hon grimmor som matchade alla täcken oxå?? ;)

[slo]
0

Jag älskar att vara värst, har du inte lärt dig det än? ;)

Nja, färgmatchade grimmor var det faktiskt ont om… Men jag hittade två sadlar och en sopsäck stalljulpynt :D

lisette
0

#8 dansband? säg inte att det är han som är christer sjögren ;) *illamående*

#11 haha så du går mao och SNOKAR bland alla grejorna. du är värre än mig.. :D

gejsa
0

Ha, ha nej du honom är jag inte gift med. Men kan gärna vara. Han har ju så fin röst. Men åldern kanske är lite för mycket för mig. Fyllde inte han 60 år förra året?

[slo]
0

#12 jo, jag snokar som sjutton, eftersom hon sa att vaccinationsintyget till 99% säkerhet låg nånstans bland hennes prylar :P Och hästen ska antagligen vaccineras snarast, om det inte är för sent redan…

lisette
0

#13 fin röst? jag mår verkligen illa när jag ser honom. det är äkta kräkvarning där tycker jag…

#14 så då passar du lixom bara på att titta på allt annat? haha tror du jag går på det?

[slo]
0

Har inte din mamma lärt dig att man inte ska döma folk efter sig själv? ;)

gejsa
0

Ok! Då gillar du inte dansbandsmusik över huvudtaget då. Hans röst liknar ju Elvis också tycker jag. Han sjöng ju också gudomligt.

elin
0

haha, gejsa då, christer sjögren tycker jag inte om, men jag har en familj (mamma,pappa o mormor) dom gillar också hans sjungande.

/Elin

lisette
0

#16 vem pratar du nu om? att jag dömer christer sjögren eller att jag dömer dig?? ;)

jag kan säga att jag faktiskt dömer folk väldigt fort och ofta direkt när jag träffat ngn. men jag är inte rädd för att ändra åsikt om folk om de bevisar att jag bedömde dem fel.

#17 jodå, det funkar. tycker faktistk om nästan all musik. men christer mår jag dåligt av…

gejsa
0

Ni är roliga. Tycker inte om Christer men Elvis. Rösten är ju nästan likvärdig.Flört

[slo]
0

#19 det var väl mest att du dömde mig som jag reagerade på ;) Det är inte alla som kan ändra åsikt nämligen…

gejsa
0

Vad snackar du om slo? Hon har väl inte dömt dig för något? Fundersam

lisette
0

#21 har ju inte dömt dig alls. jag drev lite med dig, det borde du ju förstå.. :D

gejsa
0

Han verkar lite snarstucken i dag lisette. Fundersam

lisette
0

han var väl uppe för länge igår och skulle gå upp tidigt. inte lätt.. *klappa lite på slo*

[slo]
0

De va väl klart jag förstod det, men jag kan ju inte låta bli att tigga lite sympati ibland ;)

lisette
0

stackars lilla slo *sympatisk*

bebbe
0

Slo du har min fulla empati, Lisette kan nog vara en liten jäkel att slänga flabb med,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

jaha gaddar ni ihop er mot mig nu?? snällt.. *tittar under lugg*

Faxlin
0

Hmm, är dom dum mot dig lisette? Ska jag hjälpa dom? Räcka ut tungan

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bebbe
0

Ja tack vi behöver nog hjälp om vi ska lyckas trycka ner Lisette, FnissFlört

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

nej då, det är ganska lätt faktiskt :D beror sig på vad man säger till mig och på vilket sätt…

hjullan
0

#2 haha gejsa, kunde inte låta bli att tänka tillbaka när du sa att fjordingar springer hem om dom är ouppfostrade.. jag älskar fjordingar, o det där har hänt mig flera gånger. speciellt när jag var ännu mindre än vad jag är nu, o satt som en liten myra på fjordingen. det va kul att höra.. :D ser framför mig hur idiotiskt det ser ut med en brallande fjording o en ryttare som inte kan göra nånting.

gejsa
0

Hi hi så gjorde min fjording när hon var ung också. Man har inte mycket att sätta emot även om man är vuxen. Vill dom hem så springer dom bara. Sega hästar dessa fjordingar. Skrattande

lisette
0

det är ju det som gör dom så härliga… :D

gejsa
0

Härliga! Nej, det tycker jag inte. Dom ska inte hålla på och vända när man rider. Dom ska vara framåt som halvblod bla.

hjullan
0

Jo det är sant, att det inte är härligt när dom vänder hem. Men ändå kan man inte låta bli att skratta när man tänker på hur det ser ut när man flyger runt som en jävla idiot när fjordingen sticker. hahaha. undrar varför just fjordingar gör så. dom är starka o sluga :P men fjordingar är härliga!

gejsa
0

Ja, sluga är dom verkligen. Ska testa sin ryttare vareviga dag verkar det som. he he Hon känner direkt om någon blir rädd om hon konstrar. Oj, så konstrar hon ännu mer och spelar rädd för trollen i skogen.

lisette
0

det är ju givetvis inte härligt att de vänder. men hästen överlag är en härlig häst tycker jag.

gejsa
0

ja, självklart är dom det. Annars hade jag ju aldrig behållit min Gejsa från 3 års ålder till nu 12 års ålder som hon är nu ju. Flört

lisette
0

ja titta, du behöll henne fast hon vände med dig… :D rider du henne själv oxå eller?

gejsa
0

He, he nej det är inte ofta. Det är dottern som rider henne nu i stället. Jag har ju gobban att rida. Sedan rider vi ju in två unghästar nu också. Så vi har nog häcken full ändå.

lisette
0

ja just det. du har gamlingen med :D

gejsa
0

Japp. Ärligt talat så orkar jag inte ens rida fjordingen i form. Hon är för tungriden för mig. Då tycker jag att det känns onödigt att rida henne. Dottern är jätteduktig på det. Däremot min gamling som är som en 5 åring både i kropp och själ orkar jag rida i form.

lisette
0

det är härligt med gamlingar som är som unga. jag hade en travare som betedde sig som en 10 åring, hon var 19 när jag hade henne. red en ponny som var nämre 25 när jag red henne (de tog bort henne förra året 31 år gammal) och jag hade problem att hålla in henne, hon var som tåget själv..