Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 555 ggr
lisette
0

ridtur

igår när jag kom hem från bebbe hämtade jag min vän/granne tintin, vi skulle ut och rida på mina två gamlingar. lättare sagt än gjort. li, stoet, hon var totalknäpp och skrämde oskar så han inte vågade gå fram till hagöppningen. jag flög som en vante efter honom. helt sjukt vad stark han är. tillslut lugnade stoet ner sig och jag fick ut oskar ur hagen. tintin har ridit för längesedan, men hon var lite rädd nu när det var kalabalik i hagen.

på med sadel på båda hästarna. min zaldi låg faktiskt bra på oskar, med en ordentlig padd under. inga stigbyglar/stigläder för det hittade jag inte. men tintin hade på calippo.

upp på hästarna och skrittade iväg. kändes dökonstigt att sitta på oskar igen. men samtidigt härligt! :D han pinnade på bra faktiskt, jag trodde han skulle vara jätteslö, allrahelst med tanke på att han inte har skor längre.

in på en grusväg, travade lite försiktigt för jag ville se hur det gick att trava han barfota. eftersom jag inte hade stigläder satt jag ner i traven. fy fan vilken underbar trav han hade. *super lycklig* tintin var grym faktiskt, hon vågade oxå trava. sedan började det.

oskar ville inte gå vidare, han vände sig om, men jag vände tillbaka honom. sen gick vi 10 meter och han dummade sig igen. men jag vann varenda "strid" och han gick framåt sedan. calippo började ju oxå vända om med tintin på ryggen, men jag sa åt henne att bara skänkla och smacka. hon lyckades faktiskt och hon var skitduktig. jag är stolt över henne. hon sa till mig att hon var nära på att hoppa av när det var som värst, men hon gav sig fan på att hon skulle klara av det. hade hon hoppat av hade det bara blivit värre nästa gång.

nu ska jag ta och köpa ett större bett till oskar, för det jag hade igår var för litet, ett par stigläder och en ordentlig sadel till calippo. sedan ska det börja ridas ordentligt hemma i byn.

reddie
0

skam den som ger sig.

Måste börja sätta igång mina nu också. De har haft semester nu i tre veckor med endast korta promenader. Reddie har tappat en sko så det blir bara promenader fram tills skoningen. Snart slår som ängarna så då kan jag rida där

gejsa
0

Ha, ha typiskt fjordingar säger jag bara. Vet inte hur många fjordingar jag har hört som gör så där i början. Kämpa på!

lisette
0

jag är hundra på att han gör så för att testa mig. men det är ju bara att kämpa och kämpa… :D är glad att jag itne red barbacka…

gejsa
0

Barbacka och barbacka det är ju nästan så för mig iaf. Du hade ju inga stigbyglar för sjutton. *ler*

lisette
0

nej men sadlen hjälpte ju mig att hålla mig kvar när han snurrade rundor…