Bad me häst
Har ni badat me era pållar i år?
Jag o nisse har gjort de en gång ..
- Helmysigt !:)
Hon gick i på en gång.
Hru har de gått för er?
Gillar era hästar vatten?
Elle e de riktiga badkrukor? ;P
/Elin

Badade i lördags, men hade bara tänkt att bada 'fötterna' men han traska i direkt och gick ut till vattnet kom över magen och med mina skor under ytan sen fick jag vända honom.
Han stod o plaska ett tag sen tröttna han o ville gå hem..

haha! jag vågar inte bada med min häst…
nämen… Hon är totalt heltokig när det gäller vatten. går hon i så får man knappt ut henne igen. hon plaskar och kan stegra sig m.m. Skulle trilla av me en gång! hehe

när jag läste rubriken tänkte jag… bäd? vadå bäd? (engelskt uttal)
har aldrig badat med ngn häst. vill verkligen göra det… har ingen aning om hur de reagerat… :D

jag o lucky badade förra sommarn. han verkligen älskade de o hoppas på att det blir nått i år oxå =P
Jag har bara "människostränder" här i krokarna… Så det får bli på natten nån gång ;)
haha.. shit.. jag läste ba kostränder! hahaha, min sjuka humor

/Elin

Jag prövade med gejsa när hon var ung. Men hon var livrädd att sätta hoven i det mörka hålet (läs sjön). Efter mycket lock och pock fick jag henne att sätta en fot i vattnet sedan var det stopp. Hade tyvärr inte själv badkläder så jag kunde inte gå i vattnet före henne. Hade jag haft det så kanske hon hade gått i hela hon också. Sedan flyttade jag därifrån med hästen så jag fick ingen mer chans att pröva det. I dag tror jag att hon hade gått i. Nu vid vattenpölar kan hon stå och plaska med foten så det stänker ordentligt.
Haha, på tal om det… En d-ponny jag red för massa år sen gillade inte att gå i vattnet, så hon stod en stund, och sen ett MEGAsprång rätt ut i vattnet, och då var det ingen fara alls, tvärt om hur kul som helst :D Hon var udda den :P

jag vet inte om calippo är badad med ngn gng. han fick frispel på en stor vattenpöl o vägrade gå genom den. men de brukar ju bada med hästar på ridskolor/ridläger. får väl prova helt enkelt…

#8# Hon var nog också rädd för det stora mörka hålet. Tänkte nog hoppa över det och komma på andra sidan. Hi hi

Jag badar varje sommar, isisen är lite smått nervös till att börja med men sen brukar det gå bra.
Finnen vet inga bättre, hon blir som ett barn, plaskar och doppar huvudet och vispar om med det så att man blir genomblöt.
På finnen har jag t.om simmat helt med (jag satt på ryggen) fast det inte var meningen från början utan bottnen försvann plötsligt så det ända alternativet var att simma.
Riktiga badkrukor här alltså. Svårt att få upp finnen när hon en gång kommit i.

men jag måste fråga. ska man sitta på ryggen när hästen simmar? har alltid läst att man ska glida av hästen för att inte den ska sjunka för långt ner i vattnet…
man ska glida av
/Elin

#12 Nej man ska inte sitta på hästen när den simmar. Jag tror att hästar orkar bära en men annat är det med balansen.

Mina hoppar åt sidan för att slippa vattenpölar så få dem i vattnet skulle säkert vara en intressant erfarenhet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Har ingenstans att bada med Reddie men jag tror att han skulle uppskatta det. Älskar att bli spolad med slangen och svampad varma sommardagar och plaska i vattenpölar under vårens härliga ridturer.

mina är riktiga badkrukor som vägrar att gå i vattenpölar. De hoppar och studsar tills de kommer runt vattenpölen.
Badade förrförra helgen. Det gick jättebra (fast för en gång skull bytte jag och min syster häst… Lolly var rätt så sur på mig…) Lolly gillar inte vattenpölar, med att bada i sjö är inga problem, men hon blir väldigt upprörd, samtidigt som hon verkar tycka det är jättekul (hon sprutade ut vatten genom näsborrarna likt en val, och svätte ner min syster >=) Nickolina tycker inte det är riktigt lika roligt att bada, men det går an.
Största problemet med badplatsen är alla myror, massvis av dem, annars är det fin sandstrand/botten, med bara ett par stora stenar. En annan nackdel är avståndet. Starnden ligger ca 1 mil hemmifrån, vilket är rätt långt för en shettis (inte så långt eg, tar 45-60 min att köra en mil i normaltakt med dem)
Som sagt, ionga problem med badandet, dock bestämde sig Lolly för att testa mig på vägen dit, vilket var lite jobbigt