Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: körning
Läst 734 ggr
Ticka
0

Söker råd om en sele...

Jag har fått ett erbjudande om köpa få köpa en komplett sele med tömmar, och allt, den ska vara i fint skick. De är en svensktillverkad och tydligen lite unik. Den ska vara konstruerad för att minimera risken för skav. Dessutom kan han hjälpa mig att tillpassa den till min lilla kallblodstravare.  5000:- är det ett bra pris?

Hur mycket brukar en komplett sele kosta?

Annette
0

Vad är det för sele då? Bröstsele, loksele?

LinaN
0

en kompl ideal harness runt 6500kr.

men om det är med specialbrösta eller coller är det ju billigt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Molla
0

Det är väl som Anette skrev skillnad om dt är loksele eller bröstsele.

LinaN
0

lokslearna är nästan dyrare än vad bröstselarna är…… iaf där jag kikat.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Ledin
0

ja du kan ju kolla vad en sele kostar på börjes. Där fanns flera alternativ en de luxe sl full för 5 750:- den ser o värkar vara bra men då ingår inte tömmar osv utan bara selen kostar det. Sedan har dom vanlig bröstsele för 2390:- den med full. Loksele för ca 4000:- nu vet jag bara hur en shettland sele är som är köpt från börjes den är bra och hållbar osv. Men i en affär (i närheten) hitta jag en bra sele till mian ponnys (b) för ca 1500 då in gick det töm vet inte om det var något mer var en vanlig bröstsele. Kvalitet är bra, och den du kan köpa låter som en mycket bra sele. Du har ingen bild på den? alltid kul å se :)

Ticka
0

Nä, jag har inte någon bild, men jag fick ljust veta att den ska ha kostat 15000 när han köpte den för ett antal år sedan.

Det är en typ av loksele. Jag ska eventuellt se på den i helgen.