Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3708 ggr
Johanna
0

Sadlar

Vad har ni för sadel/sadlar?

Johanna
0

Jag har 2 dressyrsadlar..

den ena är en brun County Competitor… världens skönaste sadel..älskar!!

sen har jag en svart Maxam oxå.. även den väldigt skön att rida i…

ska köpa mej en allroundsadel tänkte jag eftersom jag vill börja hoppa lite m pållan sen…

Loa-bg
0

Ehm… Jag äger, en Passier Hannover (hopp), en Stübben Maestoso (dress), Stübben Siegfried (hopp), Stübben "nåt" (allround) och en märkeslös dressyrsadel.

Sen har jag två sadlar på prov, en Prestige (hopp) kommer inte ihåg vilken modell och sen Haglunds (?) dressyr, samma tillverkare som Stübben.

tessa
0

Hmm, jag har just nu:

Läder:

• Andrews, allround mot dressyr

syntet:

• Knights Hawk, allround
  • Wintec 500 allround
  • Thorowgood Griffin, allround

+ Bomlös sadel: Fitform

Kära nån då. 5 sadlar till två hästar, varav den ena är promenadhäst, och mest använder den bomlösa då han rids. Hmm… Dags att sälja ett par, bara onödigt att ha dom om de ändå inte ligger riktigt bra på hästen. men åh vad skön andrews-sadeln är..

Johanna
0

#3 haha! sådär hade jag oxå ett tag…

3 dressyr, 1 hopp, o 1 allround til 1 häst.. ;)

tessa
0

#4: Hopplöst… ;) Men ska försöka sälja av ett par, spara pengarna och köpa EN sadel som passar riktigt bra.. =)

[louise80]
0

Har en prestige paris, underbar att sitta i Skrattande

thilda-
0

har bara en ;) och det räcker gott o väl :)

Syntet Maxam 15"

elin
0

Jag har:

* En dressyrsadel, bates. Svart. Underbart skön att sitta i. Luftkuddar.

* En Hoppsadel, flatback av märket trainers. Svart. Också den underbart skön att sitta i.

/Elin

Anna
0

Windy har

• En Zaldi allround, svart
  • En Stûbben dressyr, svart

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Mandysan
0

Wintec 500 cair som inte passar pållan..

Snuttan2
0

Jag har tre Wintec:sadlar nu… En äldre Isabell, en nyare Isabell och en 500.

Och en ligger så pass okej att jag kan tänka mig att sitta på min häst i den, haha. Jag syr om de andra två, ska redigera den jag annvänder nu med så småningom beroende på hur mkt hon ändrar sig i ryggen..

Har tänkt att köpa en Harry Dabbs  True Britt till henne när hon kommit upp i lite kondition.

PonnyAnnie
0

Tickle har en Stübben hopp och en lemetex dressyr :)

Lisa har en märkeslös dressyr sadel .

Sen har jag även två sadlar till hängande i stallet , Lisas gamla islandssadel och en brun allround (ingen används) (;

Peppe
0

Blacky har en bates och Peppe en hubertus

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Believer
0

har en prestige golden star hoppsadel till Lucky. dressyrsadeln sålde jag. Kiara har inte fått någon sadel ännu.

-Japp-
0

Just nu bara en Hubetus allround mot dressyr..
Hade en Prestige Paris D till Schess, sålt den nu och dne fattas mig ::'( Underbarare sadel får man leta efter..

Primee
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en svart Prestige Green star - allround mot hopp. Tyvärr börjar den bli lite för vi åt hästen, men än så länge sitter den bra :)

Har oxå en brun Caprilli by Bates dressyrsadel. Helt underbar sadel!

tessa
0

#16: Vilken fin häst!

Bara en liiiten fråga, OT: ska hacket verkligen sitta så högt upp? =)

Between
0

Har en jätte gammal Stübben nånting inte så skön att sitta i då den behöver stoppas om men inge fel på :) Fast den är nog inte jätte gammal men :P

Och en gammal allround/hoppsadel minns 40gammal haha men den är jätte skön! 

Och en gammal typ vad heter det? Typ armesadel lr något liknande.

Och den nyaste hoppsadel märke: Ken Tawn JÄTTE SKÖN!

LinaN
0

Jag har en okänd lädersadel, allround X-vid som jag köpt av Klasson, sadeln befinner sig sedan ett halvår o litet till hos en gemensam väninna (Rita.S) ska se när vi lyckas ordna så jag får hem den ^^ Blir väl nästa gång Rita o hennes man ska till Norge.

Sedan har jag en tokcool bomlös sadel som jag köpte på hästauktionen hos Bebbe nu i höstas för 125 kr. :D Ett riktigt renoveringsobjekt men fasiken så billig sadel! Den ska jag hämta hem nästa gång jag är nere i skåne o härjar…. samt ska jag ut o titta på lilla Bragobus o nosa på den lilla fjollhingsten :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Wiemona
0

en Barefoot Cheyenne, bomlös. Jätteskön att rida i och mjuk och fin mot Daisy´s rygg!

Scandi
0

har en lewa comet ll till eli, en brun underbart mjuk sadel :) tror det är en allround mot..hopp? Ska lämna in den på omstoppning men har inte hunnit med det än.:(

Snuttan2
0

Tessa, hellre att hackamoret är för högt upp än för långt ner.

Betweeen, bore vare en KenTaur, inte en Ken Tawn du hhar köpt dig?
Armesadlarna är bladsadlar, kallas ibland manskapssadel, kanske det du är ute efter?

Primee
0

#17 Tack! =)

Som det är sagt ovan; Hellre för högt upp än för långt ner. Just på bilden har han fått ett sår precis där hacket brukar sitta, så det är upphissat ett hål. Fast även när jag har det "som vanligt" brukar folk uppmärksamma att "sitter det inte för högt upp?" och nej det gör det inte, utan folk är vana att se hästar med hack som sitter alldeles för långt ner ;P

Bobby
0

En montar och en lemetex kadett

AliceL
0

en Edinburgh dressyr och en Stubben Rex allround mot hopp som jag hatar

nannan
0

En  hoppsadel - Globus Clic CC väl värd sitt pris. köpt ny 06

En dressyrsadel - Pfiff Amaretto, Tokskön! köpt ny 07

tessa
0

#22: Oja, håller med dig! - men om för högt är bättre än för lågt, är ju lagom absolut bäst… ;)

#23: I see… håller med om att man ofta ser bilder på hack som sitter för lågt, men i mina ögon sett ser ditt hack ändå ut att sitta väldigt högt upp, oavsett andras… - Men jag är ingen hack-expert jag inte ;D

Minetta
0

Globus CliC CC, dressyr och hoppsadel.

Mandysan
0

Just nu ingen :) Ska dock köpa en Devoucoux eller County i April…

nannan
0

#29 Devoucoux har jag på jobb, den är helt underbar! Har aldrig ridit i en skönare sadel…

Mandysan
0

#30 Skönt att höra, de är ju inte vanliga i Sverige :) Men en sådan skulle antagligen ligga så bra på min pålla…

Momla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kieffer munchen, dressyr
Thorowgood Griffin, allround
Horsesaver allround

Eve
0

En Thorowgood T6 RW hoppsadel och en Clraidge House dressyr

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Alex
0

Ingen än… Förhoppningsvis så har jag väl nån om några veckor. ^^

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zadeira
0

Medryttarhästen har en Wintec av något slag, har faktiskt inte tittat närmare på den *skäms lite*