Hur kan man spara in?
Jaha så var man med barn för er som inte visste det :) ska ha i augusti vilket är toppen då hästarna står på bete :) men sen ska de ju stallas in och ha foder ju :( och jag ahr två! Vill ha lite tipps om hur jag kan spara in lite pengar :) har hittat ett ställe som tar 1000 per häst med fri tillgånh på ö och strö så då kan jag kanske spara in lite på kraft men samtidigt hoppas jag på att kunna hyra grannens stall som då blir billigare men mer jobb då jag får ordna in allt själv :( Några tipps ni mammaor med hästar och självklart även ni andra!
Jag kommer inte att sälja och inte att ta ut på foder då hästarna är 24 och 2 och jag ska själv rida in till nästa vår!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Hur mycket rids dionne nu? du kanske kan ta in en medryttare som iaf betalar skoningen på henne? det drygar ju ut litet.
Sen har ajg itne den blekaste. men ett bra grovfoder akn ju innebära att du slipper lägga ut så mycekt på kraftfor.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
bra tips om medis då får du hjälp oxå. Får du fritillgång på hö så kräver inte det så mycket i kraft som Lina skriv :) Och har du sen inte riktit lika mycket tid tänker på hösten o vintern så är ju en medryttare toppen du kan ju låna ut den på foder men ska stå kvar i samma stall så du har kollen på hästen. Lycka till o grattis till bäbis ps har fått 2 i agusti bra tid men uj vad det e jobbit i värmen :P å sola inte magen lr å inte du helelr så mycket kan få pigmentfläckar på huden ds.

Hej då e vi i samma sits. Jag ska oxå ha i juli-aug och har hästar hemma.
MEn jag löste d så att unghästen på 2 år får åka på lösdrift över sommaren oh hösten o sen fixar dem visning o inridning då han e hingst fortfarande.
Sen den som e hemma e en shettis på 14 år som mest går o skruttar så nu letar ja efter sällskap till den.
Dionne ska sättas igång nu efter skada men ska bara ridas typ 3 gg i veckan och inte så hårt bara typ skogsridning på henne, känns som medryttare på henne inte är så lyckt då det krävs en rutinerad ryttare men då vill man gärna kunna rida riktiga pass och det kan man inte riktit på henne inte än på ett år…kanske kan hitta någon som är rutinerad men bara vill mysrida och ta lite hjälp till foerkosnad
Zara som ska ridas in behöver jag ju ha hjälp med på marken men det tänker jag inte ta betalt för utan typ hjälper du får du vara med från början…
Kan ju vara svårt att hitta medryttare ill hästar i de åldrarna :(
sen är de barfotahästar så hovis e billig :p
Tänker ligga i poolen med parasoll och flyta hela sommaren :D
#3 ja jag har ett sto och har sagt sen hon kom til världen att det är jag som ska rida in henne och det vill jag fortfarande… sn kan man inte sälja en häst på 24år och har inte en tanke på det heller för den delen….Får väl börja plocka gräs nu och spara i vardagsrummet :)

Lösdrift? Du kommer inte ha mycket tid över när du fått barn, man tror att man ska orka och hinna men det är otroligt jobbigt första månaderna, iaf om man inte har hästarna hemma på gården. Ekonomin brukar lösa sig, det är värre med tiden och orken :)
Grattis förresten till er bägge :)
*** Kärleken övervinner allt ***
Vill inte ha på lösdrift….den gammle behöver en box om natten och den lille behöver hanteringen! hoppas på grannens gård men…iden oroar jag mig inte så mycket för faktist, har en kanon gubbe och sen får barnet glatt följa med i vagn fullt på pälsad :) så gör mina vänner:) ungen ivagn och hästen i ridhus så får man hoppa av om den vaknar :) hihi sen har ma nju mormor (1:a barnbarnet ) och den lilla ska ju inte ordnas till för än i börjab av 2009! då är den lille 6 mån.
Tack :)

grattis!
Kan ju berätta lite snabbt. Att när jag var gravid så var jag fast bestämd att behålla mina 2 hästar. Jag skulle äve rida in min häst senare (som då var 2 år).
Efter bebis kom ändrade sig allt. jag hade inte tid helt enkelt. jag ville så gärna men det gick inte. och jag kommer def. inte hinna rida in min unghäst. Den ena av hästarna har jag sålt, och den andra har ja ute på annons nu.
Men alla är vi olika! så jag hoppas det kommer funka för dig!

#7. Hehe. Kan lova dig att det här med att ha barnet i vagnen när man rider kommer inte funka i längden. Och vad gör du om barnet blir allergiskt? bara en liten fundering.
nej ofta har man en tanke innan barnet kommer men oj så mkt som ändras efter det ploppat ut! Allt blir förändrat! Svårt o inse till en början men ibland måste man saka sina hästar framför pållarna…och då kanske ta beslut som är jätte jobbiga…typ sälja eller kanske iallafall låna ut på foder…
Lycka till o ett stort GRATTIS till er som är gravida (om jag inte önskat det innan…)
Mina två kompisar har klarat det med barnet ivagnen…så klart att man provar :) skulle bebis bli allergisk så får pappan stå ut med att han glatt får vara hemma med babis sälv minst 2 tim om dagen fom januar :) Får han ha var sin hobby så ska min sann jag med få ha kvar min tycker jag! Problemet som jag skrev ovan är att min gammle är 24 år! och jag tänker rida in min lilla! Så e det bara och det ända som kan hindra mig från det är om jag inte lever den dagen det ska ske vilket jag verkligen hoppas att jag gör! Jag är envis och tänker inte ge mig på den punkten! :) Hästarna är mitt allt och min fristad…de är en del av mitt liv och inte ens ett barn kommer att få ändra på det…
håller med om att det är en fristad o ett andhål mitt i all barntid men tänker också tanken att barnet kan ju vara så allergisk att den inte tål att du kommer hem m minsta lilla hästhår utan o bli dödssjuk…MEN nu tänker inte jag måla fan på väggen, hihi!
Med en stark vilja kommer du garanterat långt! ;-D
En medryttare kan vara skönt o ha om det blir tufft. Har inga andra tips då jag hade bara hästarna när minsta barnet föddes..och har alltid haft tur m billig stallhyra..eller tom gratis!!!
ja jag hoppas med på det bästa den gammle ska ju gå ipension sen så hos henne är det bara lite mockning och en klapp och lite kel sen som skall till :) den lille kräver lite mer tid sen men jag hoppas at min ubbe ställer upp! Vi har duch i stalet då jag kan komma hem ren :) menalla tipps tar jag till mig! och kanske någon här behöver en sällskapshäst så småningom :) man vet ju aldrig! tanken är om typ 2 år att vi ska ha eget stall och då behöver jag ju själv sällskap ju…. Fler tipps? Alla tittas och tänks igenom!

Pappor kan mer än vad man tror. Har man bara en sådan i huset så finns det tid över för hästar med. Normalt sover barnet i början största delen av dygnet och om det vaknar så kan man pumpa ur bröstmjölk som pappan kan ge i nappflaska.