ingen hals alls (på täcket asså :P ).. dom har ju päls!

har täcke utan hals

Täcke utan hals trots rakad häst. Hon verkar inte behöva det och det har ju dessutom varit en mild vinter i år :)
*** Kärleken övervinner allt ***

Halvhals för att försöka undvika skav på manken.
Har både och men vet inte vad jag tycker funkar bäst egentligen. Iof som johanna säger, hästar m stor manke är nog halv hals bäst på så dom slipper sitta o trycka vid manken liksom..

har ingen hals på ena täcket och halv hals på andra (liten) trotts att hon är rakad, men som någon sa tidigare så har det kanppt varit någon vinter. Hade planerat att köpa ett vintertäcke med hel hals men ingen vinter så tyckte inte det behövdes xD
utan hals på täcket!

utan hals. har inte rakat någon utav hästarna i år och vintern har varit mild. har hört nån gång nån stans om nån häst som hade på nått vis lyckats strypa sig när den hade hals på täcket, typ att det hade tvinnat sig på någe vis. vet ej om detta var sant eller en skröna, tror dock att det iaf berott på maximal otur eller slarv vid på sättandet av täcket…

Jag har olika både med och utan halvhals. Just nu har gobban med hals på sitt täcke. Men det är inte så tjockt längre.

utan eller halvhals.

En häst ska ju klara 10 minus rakad utan täcke utan att frysa. Men min har täcke utan hals. Han har täcke för att han är kännslig om ryggen.

Annvänder mycket helhals på regntäcken numera utav ren lathet.

har helhals på bella om det inte är varmt eller skönt väder…
utan hals, men skulle behöva halv eller hel..

hmm, utan hals, lr är det halvhals… :)

helhals! ;)
Arrak har utan hals.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Finns det ngt negativt med helhals ? Har det på min ponny nu och jag funderar på att köpa ett till med helhals.