Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 1506 ggr
Eve
1

Nya stallet - BILDER!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog lite bilder på det nya stallet igår (: Inte så bra bilder kanske.. hade bråttom :P

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Eve
0

2

Eve
0

3

Eve
0

Rundcorallen

Eve
0

En av hagarna

Eve
0

Vindskyddet i hagen

Cevir
0

Vad är det för stall? :) Känner igen det..tror att en tjej i min klass har sin häst där :P

/ Sara & Casper

halludu
0

Det såg väldigt fint ut! Hoppas ni trivs där=)

Ellen95
0

Jätte fint!

RubHel
0

#6 Det är samma stall ;)

Yessica
0

Ser fint ut! Var där och tränade agility i deras ridhus en gång. Men det var alldeles för jobbigt, med så mycket hundar som skällde och sådär. ;)

Kul med rundcorall! =)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ledin
0

jag har aldrig gillat rundcorall fattar inte riktit varför man har en sådan.. Vad e den bra till longera det gör man ju så lätt ändå? Fint stall såg lyxit ut :), stora hagar det e ju kalas å vidskydd e ju itne helt fel stort å bra va det ju oxå.

Believer
0

#11. Lättare att t.ex. löslongera i en rundcorall

Thorsson
0

åhhh, en rundcorall! vil med ha! :)

Ledin
0

äh tycker itne det e någon vits med det :P vart anti på travet där dom uppskattade släppa dom i rundcoral å stå där å hojta till när dom skulle byta varv lättare å ha koll när man longerar vanlit :P som skrittmaskin det e jag ännumera anti måt blää är man så lat att man inte orkar göra något med hästen så bör man itne ha en anser jag (skrittmaskin allså)

AusaBausa
0

den är bra om man ska jobba hästen med NH!

Snyggt stallet såg ut o sån lösdrift vill jag också ha en gång längre fram om jag får resten av marken vid vårt…

tezzie
0

#14 Hästarna gillar ju skrittmaskinen… När någon häst kommer löst på banan här uppe så får man hämta igen dom vid skrittmaskinen. Då står dom där och trycker. Då kan dom ju ändå inte avsky den :)

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

Jag har också en rundcorall men av staket och tråd. Det går bra det med. Den är perfekt när man ska longera unghästar och jobba lite NH. Sedan använder vi den som sjukhage också.

Men denna rundcorall såg ut som den var lerig. Vi har sand i vår.

Gud vilka härliga hagar. Vad får du betala för att stå där då Eve? Hur lång utevistelse får dom?

LinneaG
0

Jaaahaa! Nu hänger jag med vilket stall det är :P Vi var där och kollade på två hingstar i somras!

Cavello
0

Jag tycker att rundcoraller är smarta att ha. Har en sådan hemmabyggd hos ena medryttarhästen, bra att löslongera i ^^

Cevir
0

#9, Oh jaha xD Det förklarade varför jag kände igen det xD

/ Sara & Casper

Josefinee
0

Jättefint! Vill också ha en rundcorall, underlättar så mycket när man tränar NH.

Föressten, dina rosetter, en liten tavla och den blåa grimman hängde kvar på din Peps gamla box, ska du inte ha det?

Lizzan
0

Vad fint :)

Eve
0

gejsa - det är inte så farligt dyrt. 2500 för 15 kg hösilage, 2.5 kg havre och fri tillgång till halm om dagen. De är ute mellan 8 och 18 ungefär

gejsa
0

#23# Nja, kanske, kanske inte dyrt. Beror nog på vad man har att jämföra med. *ler* Men klart stora hagar iaf.

Eve
0

Jämför man vad man får i skörby så är det inte dyrt. Jag kan träna hur mycket som helst, han får mat han kan bygga muskler på och hagarna är enorma. Dessutom finns det hur mycket fina ridvägar som helst. Behöver inte fodra mer än 3 fodringar i månaden

LinneaG
0

#25 - vet du vad lösdriften kostar där?

Eve
0

linnea - hmm.,. ska ta reda på det

gejsa
0

#25# Ja det förstår jag. Skörby är ju väldigt förfallet. Hoppas dom kan fixa upp det i sommar. Hade inte jennie varit med här på ridsport och ni andra stått där hade jag nog inte lämnat Sorro där faktist. Tycker det är rätt så otäckt med låst stall på natten med ifall det börjar brinna tex. Detta vet jennie så det är nog ok om jag skriver det här. :)

Eve
0

gejsa - jo, den tanken har slagit mig också.. drömde ju någon natt att jag satte eld på hela stallet.. :S

LinneaG  - 1200 kr trodde en stallkompis..

gejsa
0

Att DU satte eld på stallet. Oj!

gejsa
0

Billigt med lösdrift med det priset i Stockholm. Får dom fri tillgång till hö/hösilage då?

LinneaG
0

#29 - ok, jag tänker mest på lösdrift då jag slipper mocka.

freakyH
0

det var värkligen jätte fint . Mysdiga och stora hagar till skillnad från där jag har min polle nu . Där är det små och leriga :/  :) Kan du inte brätta lite vad som finns där allså  ev vägar , ridbanor , ridhus , hästar .. :D Vore lite roligt att veta

Fluum
0

jätte fint, härligt med stora öppna hagar :)

Eve
0

gejsa - de får en rejäl bibba morgon och kväll.. det finns gräs i hagen också..

freakyH - Stallet har ett ridhus, en utepaddock och en terrängbana. Ridvägarna är jättefina med milslånga grusvägar och skogsstigar. Det finns 8 hästar där nu som delar på ca 20 ha mark.

gejsa
0

#35# Herregud vad bete dom måste ha då. Man säger ju om en häst ska vara ute dygnet runt på sommaren så behövs ca 1 ha per häst. Men jag tror att det t o m kan minskas på hagen om det är fint bete. Jag menar då stor häst inga ponnyer. :) Så dom kan ju iaf ta in dubbelt så många  hästar sommartid. Men dom kanske tar hö på det först?

maaaliin
0

Va fint de va eve :) Han såg glad ut på bilderna och verkade trivas :D lycka till :)

IdaS-A
0

snyggt. ngn som vet var boxinredningen kommer ifrån? såg lyxigt ut med guldknoppar :)

Yessica
0

ojoj Eve! Vad mkt bra saker det fanns där! =D Hoppas du kommer trivas i framtiden! =D Det ser väldigt fint ut! (Y)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi