Tömmkörning
Jag har ju blivit rejält sjuk nu igen…. :(
Sist jag var det så lät jag ju min medryttare ta över Tassa helt o hållet, vilket resulterade i en svacka i våran relation (min o hästens), nu har äntligen allt blivit bra igen o jag tycker faktikst om min häst ;)
Då…. blir jag sjuk igen!
Jag vägrar låta det bli som det blev sist, men rida ordentligt orkar jag inte, o efter att ha mockat o så är jag helt slut, jag har tömmkört henne till o från innan för att få lite muskler i ryggen m.m
kan det vara okej att det blir enda motionen nu tills jag känner mej ngt bättre??
har tömmkört både på volt o i skogen, men skogen orkar jag inte riktigt traska runt i nu…
Ja, jag tkr att det låter bra. :)
att tömköra är itne skadligt som tex longering är, du kan ju egentlgien nästan rida din häst från marken o få den att jobba när du tömkör.
Varför inte bara släppa hästen lös på ridbanan o leka såmycket du pallar? bara umgås, kanske lära hästen några trick? som att buga eller spansk skritt eller något annat tjusigt?
Det är bra tankeövningar för hästen och är inte så fysiskt krävande av dig, men hjälper hästen att stretcha o så. :D
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

kan du inte ut och skritta lite me? det är ju inte så ansträngande när man väl tagit sig upp :)
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

nu har ändå ena skon hamnat på sniskan så det var ju bara att släppa ut i hagen o vänta på att hovis kommer imorgon…
:)