Djurplågare
Hittade denna artikel på en liten welshhingst som har blivit bunden i skogen av sin ägare p.g.a.som denna hemska människa säger - den gick inte ihop med den andra hingsten, den bundna hingsten har inte fått något att äta och var helt utmärglad.Hur är det möjligt att utsätta något levande för detta
Vill ni läsa om djurplågeriet gå in på www.vlt.se i vänstra kanten under artikelarkiv - skriv på sökord-utmärglad ponny. Jag hoppas att på detta sätt, få någon att känna igen denna sadist så att personen inte ska kunna fortsätta att ha hästar eller andra djur. I allafall att den har ögonen på sig. Jag blir så f……. annad
att det fortfarande är möjligt att göra så här.

Helt otroligt! Men å ena sidan skriver tidningen lite konstigt. Är man intresserad av att spåra vem det är så går det ju bra att kolla hingstsidan på just welsh då. Den var ju godkänd och hette Max.

fy fan säger jag bara. att det finns såna människor vet vi ju red tyvärr. stackars stackars häst(ar).

aaah de va ju lite klantigt. men dom kanske har döpt om honom?

Ja man vet ju aldrig.
Fast å ena sidan är det kanske det dom vill. Att man ska ta reda på det själv. För sådana mäniskor har ju inte polisen så mycket sympati med heller tror jag nog. Tänk vad mycket skit dom får se.

aah, man kan ju hoppas på att det är hans riktiga namn. sitter o kollar igenom hingstarna nu men har än så länge inte hittat nån.

jag har antagligen hittat honom. men vill inte skriva namn och så här. dom som vill veta kan skicka ett privat medd. till mig.

Ägaren säger att hon mått dåligt över att Max inte åt. Varför har hon då inte sökt hjälp för honom tidigare? Borde isådana fall funnits veterinärintyg på att hästen står under kontroll av veterinär. Jag menar om man nu är orolig. Eller?
Gaahh, hatar de som vanvårdar djur. Och alla ursäkter som dessa människor kan beväpna sig med. Som om de trodde att det finns ursäkter för sådant.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Precis som om det var bättre att binda hästen i skogen då. Vad ville hon med det. Vet att en häst dog för något år sedan när någon i Heby gjorde så. Hästen ströp sig själv.

Uppdaterar igen. nu HAR jag hittat honom. inte bara antagligen, utan det måste vara han.

Ja du ser. Det var nog inte så svårt. Eftersom dom skrev som dom gjorde. Konstigt att dom gjorde det faktist.

fär man länka till den sidan? (där ja hitta hnom). då kan alla se vem dom ska "passa" sig för. eller det kanske man inte får.

Jag undrar om man inte får det eftersom tidningen t o m har skrivit det rätta. Ja, jag vet inte.

Men dom kan det väl inte vara??? Ta bort sidan är ju inte i närheten av namnet ens.

Var den född -95? Kommer inte ihåg. Det tar sådan tid att ta fram sidorna också. Ska gå ner och göra lite käk. Men vid närmare eftertanke så borde det vara den iaf. Helt otroligt det kan man ju inte tro med sådan fin hemsida ju.

japp. 11 år stog det i artikeln.
nee det var det första jag tänkte på oxå. men bilden var riktigt riktigt lik honom.
o de finns ju inte så värst många som har en 11 årig welch hingst här omkring. =/

Gör så här: ta bort länken och ge den till dom som vill veta per mejl i stället. Så har inte vi gjort något fel iaf.

klart hehe =P

Bra! Det är nog lika bra så händer inget. Men mejla över kan man göra tycker jag. Det är ju inte att skriva till alla precis. Nej, nu ska jag ner och göra käk. Hej då!

aaah så sant. hoppas maten blir god =P
Jag VET vilken hingst det är och lite mer kring det hela. Kan här berätta så pass mycket att det är en welsh mountainhingst som inte löst licens för 2006 (finns mao inte i hingstlistan på SWF:s hemsida) men som är godkänd och som tidigare använts i avel. Huruvida han betäckt några ston i år vet jag inte i dagsläget.
Hur som helst är det fruktansvärt att man överhuvudtaget kan göra något sådant som hingsthållaren ("ägaren" = som inte äger hingsten till fullo..) utanför V-ås gjort. Trodde hon att stackars Max skulle självdö där ute i skogen? Vansinne.
stackars häst!
J*vla människa !
/Elin

#20 jag vill ha länken bebbe2@teia.com
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst