OT Sixten-vår stalkatt!
Ja han är väldigt söt synd han är så skygg bara…

*Fniss* för mig ser det inte ut som en stallkatt utan en sängkatt
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Fin en liten sotis i mina ögon om han är helsvart. haha

oj han ser ju lite arg ut. nästan som den ute i min sadel kammare. han skulle nog fått namnet lucifer istället ;)
#4 naej det förstås: hade honom inne i 1 1/2 vecka för o tämja så nu kan vi iallafall klappa honom…det var fönsterkarmen i badrummet som han låg i när jag fotade honom….
NU har han flyttat ut honom i stallet;-P

Synd att du inte har honom inne tills han blir tam. För i stallet lär han inte bli tam. Tyvärr. Jag fick ha en rädd katt bra länge inne innan den blev som en normal katt och vill kela osv.

Mina katter är enbart stallkatter o de är otroligt kelna.

Jo, men dina var kanske inte rädda från början lisette? Sedan har du fler som kanske gör dom nyfikna och går fram mer mot om man har en ensam. Inte vet jag. Men svårt är det iaf. En del blir inte ens tama om det är riktiga vildkatter från början.
jag tog hem en väldigt skygg katt för 1 år sen.hon låg gömd bakom soffan i två veckor…stack direkt hon hörde ljud,nån ny person kom….nu är hon världens goaste och keligast katt:)

#6 Oh ja Lucifer och Satan kan dom heta!!!!! (våra asså)
Han var ju jättesöt Åsa!!! :D

#10 johodu, de var skygga i början. men efter ett par veckor blev det bättre.
#12 undrar om man kan placera om en katt som heter satan?

#11# Jag tog ju en vildkattunge med snöre och kattlåda. Drog i snöret när kattungen gick in så den blev instängd. Hade dragit snöret till mitt köksfönster där vi bodde då. Den var inte alls gammal men född vild. Det tog åtskilliga veckor innan jag fick klappa den utan att den fräste tex. Över en vecka fick den vara instängd i ett rum för att inte bli rädd av oss eller våra andra djur. Jag satt inne hos den flera timmar per dag. Bara pratade med den. Det kan ta tid att få en rädd katt mer social. Jag hörde nyligen att dom alivade en kattunge på Djur hemmet för den vågade inte gå ut ur kattburen för att kissa ens. Dom kan inte vänta i flera veckor på bättre gensvar. Men vi som har katterna hemma och inne får ju tamare katter fortare än tex djurskyddet. Dom kan ju inte sitta hos katterna som jag tex gjorde.

ja gud. de kattarna ute i sadelkammaren vågar man ju knappt klappa ens. den som jag fick först är ju helt ok o accepterar det. men den andra helsvarta är totalt omöjlig.

Miste nästan handen ju av den "Svarta Faran från Djurröd"

#16 aka sataaaaan. höll på att göra samma misstag idag. ;)

Ja, precis och ändå tror ni att någon annan vill ta emot en sådan katt? Ni blir aldrig av med dom så länge dom är så där rädda. Dom måste vara klappvänliga.
Det var just det jag menade i mitt första inlägg till Åsa. Nu ska ju hon behålla den själv. Men hur kul är det att äga en katt i stallet och inte få klappa den? Man känner inte om katten är sjuk, är tovig, hur ska man lyckas avmaska den? Åka till veteerinär med den ifall den behöver, kolla fästingar, tänderna osv osv det är ju mycket man gör när man tar på katten. Inte bara tittar på den.

nej det är ju det vi säger gejsa. jag är där o pratar med katterna varje dag.

Det räcker inte med några minuter varje dag. Man måste sitta i timmar om dom är så rädda. Ska du lämna bort dom när dom är 6 år eller så? haha
Vilken söt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vilken söt!

Haha en dubbel!
Host, jag blir lite arg på mitt internet ibland 

#24# Du med?!
Undrar ja, om du inte försöker gå om bara. haha du ligger ju i mitten nu så……

Förresten har Åsa stulit katten? hihi hon skriver stalkatt. *fniss*
#25 Hrmpf, näääää ;) Jag tänkte bara nå 10.000 inlägg när jag ändå är på G, hehe.

Haha visst! Kör på då.
ja man får kämpa mycket för att dom ska bli skapligt normala igen…det är tragiskt..det som är lite tråkigt det är att blir min kisse väldigt rädd.då kissar hon ner sig.stackarn!jag fick även hjälp med betalning ifrån en person på iFokus så jag kunde stelerisera henne så att hon kunde stanna kvar hos oss.

#29# Oj, är det så illa än att hon kissar när hon blir rädd?
ja om hon blir väldigt rädd så gör hon det.men annars så är hon väldigt duktig och går på lådan jämt.är inne katt nu under vinter halvåret.hon vill inte gå ut.

Det är oftast så med katter som man tar som vilda även om dom är unga. Dom vill inte ens gå ut på vintern. Och går dom ut är det mest för att känna om det blivit varmt igen och så sedan in igen. haha
Kanske måste tillägga att det visst kan vara så med vanliga katter med. haha
ja denna katten blev misshandlad.fick inte vara inne för att hon kissade inne.inte så konstigt om det inte finns nån låda och även få stryk varje dag.åt mat hos grannen….ja hon går ju alltid fönstervägen ut.så när hon sitter där ibland så öppnar jag men hon backar lika fort igen hahaha.

Stackaren! Tur att du tog hem den då. :)Du verkar vara som jag en stor djurvän iaf.
Jag har 6 katter nu. hihi
ja det var inte meningen att vi skulle ha henne…utan jag hämtade henne för att hon skulle få komma därifrån och bo här tills ett nytt hem kom,eftersom jag inte hade råd med stelerisering.men eftersom jag fick hjälp med det så fick hon stanna:) ja vi har 5 haha

Fast vi har haft 9 vuxna ett par år samtidigt. Fast det var när vi bodde här och dom gick ut på dagarna. Inga stallkatter utan dom sov hos oss. Men nu har några fått avlivats pga åldern.
ja men det är skönt att ha dom inne.man har ju mer koll på dom då.och även mysigare!:)
Söt :)
Hej naej katten är inte stulen! Betalde "hela" 20 spänn för den ;-P
ja inte har jag ngr timmar per dag o bara sitta hos katten!!!
…sen är den inte SÅ rädd så den bits o rivs eller kissar när man tar den! Jag får tag på den o kan kela med den men den uppskattar MKT när jag släpper den! Samt vill gärna sticka från famnen men tag på den får jag…
gillar inte o ha katter inne då jag har 2 marsvin o en dvärghamster…vågar aldrig lita på dem att de inte skulle gå på de små gnagarna!
Satan o Lucifer var häftiga namn…

Jag har 2 undulater. Men dom hänger på väggen så att dom inte kan nå fåglarna.
Gud så söt den var! =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
mina katter rör inte fåglarna,som tur är.och då står dom bara 1 meter från golvet och upp-

vad söt han var!:)

#42# Mycket konstigt att dom inte bryr sig om fåglarna. Det skulle mina göra om dom nådde buren.

#40 Haha har du spikat fast fåglarna på väggen gejsa???? ;)

Haha petra. Har du roligt nu igen på min bekostnad.

#46 Japp klart! :D Man får ju passa på! asg
lite svårt o spika upp en marsvinsbur på 120cm på väggen;-P
Trodde ärligt talat att den stuckit igår, hade inte rört sin mat, men den var tillbaka o åt i morse, puh!!
#44.ja visst är det konstigt.men ja får va glad för det:)