Rida, dåligt humör
Vad tycker ni, ska man rida om man är på dåligt humör eller inte mår så bra?
Jag tycker att det oftast går jätte dåligt om man rider och inte mår bra, men ibland är det bästa man kan göra om man mår dåligt att ta en ridtur. Det är svårt att bestäma sig i det läget.
//En främling är en vän du inte lärt känna än;) kicka in på My place on WW
Jag tar en tur utan krav när jag är frustrerad….

Jag rider absolut inte då jag är på dåligt humör. Våra hästar är för känsliga för det.

jag brukar inte känna för att rida om jag är på dåligt humör
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Det beror på varför man är på dåligt humör.
Om jag är arg på nån så är det jäkligt skönt att rida ut på någon som bara lyssnar när man sitter och vräker ur sig skit. Och gärna i skogen så man kan grina också! =P
Men är jag på allmänt dåligt humör så rider jag nog inte. Då går det ut över hästen..
Håller med jn84! :)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Jag rider alltid. Men Calle gillar att göra det värre så jag rider sällan när jag är sur, ledsen. Är jag sur och han inte gör som jag äsge. går det ut över honom. är jag ledsen så ja…

Om jag är mer sur/arg typ rider jag inte. Det blir inge bra.
Men nu med alla tråkigheter så åker jag gärna ut och rider när jag är ledsen, det hjälper mig hålla modet uppe.
#5 Det har du rätt i det kan göra en på mycket bättre humör.
Det kan va lika bra att göra det när innan vid ryktningen så att man kanske är gladare när man sätter sig på hästryggen redan. men det går ju inte om det är massor av annat folk i stallet. Det blir ricktigt pinsamt då
men jag brukar strunta i om folk tittar konstigt på mig när jag pratar mer med hästarna en menniskorna ibland.
ja jag tar gärna en tur om man är på kasst humör det e ju så avkopplande å jag blir alltid på bra humör så fort jag är med hästar. allt släpper wippz så är man på bra humör.
Jag rider även fast jag är arg tyvärr, det går oftast ut över hästen.. :/ Vet att jag inte borde rida när jag är arg då minsta fel kan bli ett stort fel enligt mig, men som jag egentligen brukar ignorera.. Men är jag sur så numera brukar jag bara sätta på grimman, rykta lite snabbt & sen hoppa upp barbacka & rida ut :P
#11 jag skulle alldrig våga sätta mig barbacka på en häst om jag var sur, men det bror väl på hur bra man är att rida barbacka endel rider ju lika bra som med sadel :)
Mina döttrar rider ofta ut om de är på dåligt humör. Efterso hästarna är deras bästa vänner, återkommer de och är mycket gladare efter ridturen. Tror att hästen hjälper dem att skingra tankarna.
Är man på dåligt humör p.g.a. något då är mammahäst i stallet underbar, släng på ett träns och hoppa upp så får hon alltid mig på bra humör (förutom de dagar hon bestämmer sig för att skrika non-stop förrän vi är tillbaka i stallet).. ;)
Jag längtar efter att rida när jag mår dåligt. Kanske inte alltid, men jag tycket att det tar bort ens deppigheter, det liksom försvinner, för tillfället
ja och har man mensvärk är det skönt att rida det släpper på mig, å jag låter aldrig mitt humör gå ut över häst lr något djur fast så är jag mycket sällan på dålithumör.
Håller m #5 där, beror på varför man är sur. Skönt o komma ut om man är sur på ngn o behöver tycka synd o sig själv eller gråta en skvätt!

är sällan på dåligt humör. Men en tur i skogen på en underbar pålle råder bot på det mesta
Jag rider ofta ut om jag är sur på någon. Hästen hjälper mig att bli gladare.

Är jag så pass psykiskt blockerad utav vad jag känner, mitt dåliga humör så att jag inte kan släppa det och leva i nuet med hästen så rider jag inte, det vore inte schysst emot hästen och gör en själv till en dålig ryttare eftersom man inte är med i varje steg och rider.

Isåfall jag gör jag ngt mindre krävande, typ skrittar ut en runda att jobba hästen. Jag kan inte låta mina hästar stå bara så där, dom måste hållas igång om det ska funka.

är jag på allmänt dåligt humör så är det ingen idé att rida men behöver jag prata av mig så är ensamma uteritter i skogen det bästa.
När jag är på dåligt humör eller mår dåligt eller så och rider, så brukar jag skritta ut långt i skogen :)
Jag rider aldrig om jag är på dåligt humör. Gjorde mitt första undantag idag, Blev dumpad igår och galoppera allt vad vi hade i nysnön idag.. Jag kände mig levande igen i några minuter. :(
Det är skillnad på om man är ledsen eller om man är arg, för min del iallafall. Men regeln jag har är att aldrig nånsin visa känslor i stallet eller i närheten av hästarna.

Jag blir alltid glad hur dåligt humör jag en varit på. Efter en ridtur känner jag ro i kroppen=)
Nej, jag rider inte om jag är på dåligt humör. Pysslar och myser istället……
Varken jag eller mathilda rider när vi är på dåligt humör. Det känner hästarna direkt..
Det beror på vilken sorts dåligt humör. Är jag ledsen skrittar jag gärna ut barbacka i skogen och bara slappnar av med Windy. Det hjälper alltid =)
Är jag arg rider jag inte.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Ja jag brukar rida om jag ä trött och skitförbannad, för det brukar inte gå ut över Nisse utan jag brukar istället bli gladare när jag träffar honom, men jag brukar inte rida om jag typ inte har ngt att vara sur över, utan kanske bara har sovit dåligt o sånt dära ;:P