Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1572 ggr
Thorsson
0

Filmer om bett,

Det pratas ju mycket om bett här inne. Här är en halv bra film. med engelsk text osm förklarar lite med det.. Ska även visa en annan film
Film om bett  <-- se först
Annan film

Sen kan inte jag svara på vad det ä för människa i första filmen, men det är är därifrån jag har lärt mig lite..

Smex
0

visst är det hemskt med hästar som blöder ur munnen.

Kände en häst som stressade upp sig så jäkla mycket då man skulle hoppa så att han bet sig själv i tungan. Man testade att rida utan bett på honom men han forsatte bara att bita sig själv.

Han var helt egentligen för över lycklig över att få hoppa och bet sig själv i tungan då man inte bara släppte honom. Det var samma sak då man löshoppade honom också. Helt tokigt glad.

Thorsson
0

ja, men nu är det  inte meningen att visa det. Utan det är många som undrar om bett. Denna film lär man sig lite om olika betts nackdelar osv. :)

Marija
0

Fick nog efter två minuter (första filmen såg aldrig andra), stackars hästar.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Virtual
0

Jag blev helt tarogd! I sista i slutet berodde det pa att det var sa fint!=)

Thorsson
0

#3. Se sista. där jobbar det bara med en rep ring löstsittande runt halsen medans de rider i en sadel. Jäätefint! Så kolla på den :) de är lite bilder i början men sen *dreggel*

#4. Ja, den sista är himla fin! :)

Lizzan
0

Orkade inte se hela filmen.. usch

Thorsson
0

#6. Men kolla sista filmen människa! :) DE är en VACKER syn ! ;)

Marija
0

#5 Det var riktigt fint, och hästarna var riktigt snygga.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Lizzan
0

Har sett den förr, jättefin :)

Thorsson
0

#8. JA ;)

E_hjo
0

Det var då fan vad dom slår hästarna då. Stackarna. mår nog inte så bra.

Thorsson
0

#11. ja, de är våldsamt. synd att det förekommer så mkt våld bland ridsporten. :/

Salish
0

Fy fan! *ursäkta ordvalet* men hur kan han? Han sågar ju hur mcket som helst! Man måste vara försiktig med bett, inte hålla på som han. En tjej på ridskolan sågade ner min sköthäst ''på tygeln'' en gåg, men VÄLDIGT diskret så att inte rdläraren skulle se det!

Salish
0

Men i slutet av den sista filmen var gulligt!

Thorsson
0

#13. det är hemskt!
#14. ja ;)

LinaN
0

*sitter o flinar*

Jag har hela filmen som den första snutten med sågningen och undervisningen av hur bettet fungerar i munnen, det är en mycket lräorik film. Om än rätt stötande för en del. Man börjar ifrågasätta sina egna värderingar och framförallt ma nbörjar tänka.

Har ni möjlighet, se The horse encyclopedia, som filmen heter.

Jag ska ha en filmvisning av den inom nån månad, så ni som bor kring göteborgstrakten får gärna komma hit. eller hyra en lokal så kommer jag till er och visar filmen.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

tessa
0

Vad är det för film du pratar om Lina?

LinaN
0

#17 som klippet med hur bettet fungerar, o där de sliter o drar i hästen. Det som är textat häruppe, det är bara ett kort utdrag ur den filmen. Precis som jag sa i mitt förra inlägg :)

Men jag ska snart ha filmvisning på den, så då får du gärna komma över och titta Tessa!

Thorsson
0

#16. Vart hittar man den? youtube? :)

LinaN
0

#19 dessvärre inte.

Det finns ett antal privatpersoner runtom i sverige som har denna film i sin ägo.

bland anant fd. krulliga hästen har filmen till salu. tror de heter vildhästen eller ngt sådant nu.

MiaMaria
0

Här finns den att köpa, dom jag vet som har filmen (som är mkt bra!!) har köpt den här. Har gått kurs med dom som har butiken (om jag inte minns helt fel) och dom är mkt trevliga!

Thorsson
0

#20. okey :/

Anna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Råkade snubbla över den här bilden från en hopptävling i sommras när jag letade foton till en kund.

Herregud vad hemskt detta ser ut.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

E_hjo
0

#23 Usch sicken otäck bild!   :O

Thorsson
0

#23. Det är ju snowy!

Anna
0

#25 Japp.. Sådär ser det mestadels ut när hon är på banorna, huvudet rakt upp och öppen mun.

annaattlid.se

Peppe
0

#23 ojdå… men som jag fattat det tränar hon en massa dressyr nu men det funkar inte ändå…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

#27 usch =( senast jag såg denna ponny flängde dom runt inne på banan i sken typ och hästen var helt galet stressad och hon hängde i munnen på henne. himla hemskt att se. får verkligen hoppas att det går bättre i dressyren och att både häst o ryttare samlat sig lite nu innan tävlingssäsongen börjar.

annaattlid.se

Peppe
0

#28 jag har bara sett dom ett fåtal gånger och minns inte jätteväl…

Men hennes mamma ville ju inte att dom skulle köpa den ponnyn eftersom hon var så het, men M ville absolut ha henne…

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Anna
0

Ja, har precis sålt bilder på den ponnyn till M och när jag gick igenom fotona såg jag flera som var jättehemska..

annaattlid.se

Mistique
0

Det är ju Alexander Nevzorov :P Elle nåt ;) Han snackar rysska på filmerna så jag fattar allting. Stolt över det typ, haha. Vill besöka han i sommar. Får tjata på farmor som bor i närheten. Jag fattar inte hur man kan ta i sådär. Jag brukar visst också slita, men inte så att hästen börjar gapa osv. Sliter när det behövs, dock lär aldrig göra det igen…

Mistique
0

Det värsta är att dom unte utesluter deltagarna. Det är ''helt normallt'' Va fan, man slår inte hästen så där för den inte hoppa. I mitt fall som hoppas oftast en seg häst, an vänder det som en frammotdrivande hjälp och petar på halsen typ för att inte tappa stödet i tyglarna. Då blir hon pigg och frammot, inte alls lika sur som om man slog till henne på rumpan.

Mistique
0

http://www.youtube.com/watch?v=JyX5LzcXUtc&feature=user

En film om hur man började använda bett. Rent hemskt att förstå att förr i tiden gjorde dom det, men ja…

Thorsson
0

#33. MEN GUD!!

Fluum
0

vad är det för männskor som gör så ? blir helt förtvivlad när jag såg första filmen. Men andra filmen var helt underbar (inte första biten då ) , det är så en relation mellan häst och människa ska vara, kunna lita på varandra :)

Cattiiis
0

Usch så hemskt :(

Cattiiis
0

Sök på "Take a look through my eyes" på youtube. Om man vill se mer av honom. HImla fin film. Kanske kan någon länka? Jag kan inte göra det, funkat inte i Mozilla firefox som jag just nu använder.

Fluum
0

Jätte fin film om djur :)

http://youtube.com/watch?v=3-KK_wBhT2g

AliceL
0

Lina! Jag är intresserad av filmvisning! bor i gbg ;D hör av dig..? ;)

Cattiiis
0

#38 Ja den var väldigt fin :) Var dock inte den jag tänkte på. Kollade nu och såg att den inte kom fram bland filmerna på "Take a look through my eyes", men ska se om ja hittar den…