Om kallblods travare.
I morgon ska jag iväg och titta på en kallblods travare, (som inte gått på trav). Ska eventuellt ha kb på foder.
Jag har inte mycket erfarenhet av kb travare. Jag har tidigare haft en halvblodstravare, (det var mycket fart i den hästen). Jag tyckte mitt halvblod var litet 1.60. Men nu fick jag veta att kallblodet jag ska se på i morgon är drygt 1.50.
Är jag för stor för denna stackars lilla kuse , 1,69 60kg ? Och ni som har erfarenhet av kallblod, har ni några tipps. Finns det något som jag bör tänka på?

Du är absolut inte för stor. Den kanske är lite grövre också. Inte vet jag. Men du är ändå inte för stor. Lycka till i morgon då.
Du är nog inte för stor…
Jag är 172 cm, väger på tok för mkt och har en pålla på 152 cm.
Jag är 175 cm och rider en på 135.. ^^ Isis dock.. ;)
halvblodstavare? eller menar du varmblod ?

#4 Hur stor är ryttaren? :)
#6, jag har varit i kontakt med ett kallblodstravarsto, och henne var det tyvärr något fel på, men jag tror att dom annars kan bli fina hästar.
men vad jag menade med halvblodstravare är för att det står i #0. och jag har aldrig hört talas om halvblostravare…
Halvblodstravare finns det inget som heter, menade #0 Varmblod kanske?

jag hade blivit glad om jag hittat ett kallblod i den storleken!

#10 Finns maaaassor!!! I Norrland!! *fniss*

bor jag där?

#12 Nepp men dags för en flytt snart känner jag då där är bajsfina hästapållar där uppe! :D

flytta du och håll mig underrättad då. ;)

Eller skicka upp en lastbil och plocka ner dom här lite snyggt

#11# Norrland! Hos mig alltså då? haha i går skrev ju du att jag bodde där. Du kan komma hit och plocka några då.
#7 165 cm lång.

Ok, hästen var visst inte 1.50 och snarare 1.45. Den krympte inte i tvätten utan snarare jag missuppfattade läget. Jag var lite "jätte" trött i går… De blev lite fel både här och där.
Hästen såg lite liten ut när jag först såg den. Men nu har jag provridit och den. Den kändes mycket större när jag satt upp. Dessutom var den ju skitkul att rida. Jag nu ska jag tänka på saken…
#18 Helt rätt. Man måste sitta på dem för att förstå och känna hur de bär en. Har hästen ett ordentligt djup kan man både känna sig och se mindre ut på en mindre häst än på en högre med mindre djup. Lycka till med pållen. Det blir säkert jätteroligt.