Svarta prickar..
Testade ett nytt hemmagjort flugmedel på min troll igår. Tror receptet stog här; olja, citron o vítlök.
Men idag när jag skulle ta in dom hade Lucky små små svarta prickar överallt där jag hade sprayat på dagen innan. Vad är det för nått? Kiara hade inga, men hon e ju brun och dom kanske inte syntes.

Har ju använt det medlet själv. Och har aldrig varit med om några svarta prickar. Nu har jag ju Dixi som är svart och vit så på hennes vita områden borde det synts något kan man tycka. Hmm, någon annan som har något förslag på vad det kan vara?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

I have no idea. :)

smuts?

jag menar damm. På grund av oljan så kan inte dammet lägga sig som vanligt som ett tunt lager på hästen utan den klumpas ihop och bildar små små feta bollar. Så var det för mig då kag för många många år sedan hade olja på pållen.

okej. men han hade inte rullat sig, det va de som va konstigt.

Men det verkar som om oljan binder dammet som finns på hästen och så läggs det längst ut på hårremmen.
Men det kan ju vara något annat, men på min förra dyngoxe till häst så var det smuts.

okeej =P
för såna där prickar blir det om jag använder "superbra hästsalva" på honom oxå. hmm. e de olja i den med? eller kan det vara att han får någon allergisk reaktion av olja?

det är säker fett i salvan…
Believer - Ja, det blev det när jag använde det på Pepini också…

Damm som flyger i luften kanske. Men å ena sidan regnade det inte i går här?

Jag är inne på reddies spår…att det är smuts som dras upp i dropparna och binds ihop med oljan.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
det är ju smuts maalin som fastnat. han lär ju ha lagt sig ner nångång under natten iallafall. oljan kommer aldrig försvinna :P

Jag tror också att som svarta prickarna är smuts,
hoppas alla svara prickar inte är smuts 

hehe, nej då hade du haft en skitig häst där Kiara. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

okej hehe. då kan jag sluta oroa mig =P

Oj, vilken smutsig häst du har Kiara.

Idag är han det, det syns nästan inga svarta prickar för allt smuts