Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 5761 ggr
bubbelbubbel
3

outsiders

någon som såg outsiders ?
jösses!!!

det handlade om pony play.
kvinnan klär ut sig till ponny och låter mannen rida på henne.
dom hade allt, träns och stigbyglar.
och lekte verkligen häst……

en krydda i sexlivet någon ? ;)

[Jennniie]
0

Jag såg, mådde nästan illa faktiskt. Uscha.. inget för mej ..haha

fridak
0

jag såg lite av slutet. Mamma hade kul och undrade om det var det jag gjorde i stallet;) var får folk sina idéer ifrån? ingen som vill anmärka på bettstorleken hon hade?

bubbelbubbel
0

hon kanske gillade stora saker ;)
jag tyckte det såg sjukt obekvämt ut, och jösses, man lär ju få sjukt ont i knäna !

det roligaste är, hon var ju från skillingaryd, som ligger 3 mil från mig, och det tillhör vaggeryds kommun, som har utnämt sig själva till en "häst-kommun". HAHAHA
"här kan du bo i harmoni med naturen och djuren", typ :)

Klasselover
0

Såg det.. Det var ju.. normalt ^^

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Miiilly
0

asså vissa är inte klok i huvve xD jag höll på att döööö när jag såg det!! XD

Alex
0

Hahaha

Nää, inget för mig.. Trivs bäst med att rida ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

lisette
0

#3 *frust* ja det gör dom väl verkligen?

vad jag satt och funderade på genom hela programmet var: vad tycker hennes föräldrar egentligen? hon varj u inte mer än 20 år.

blev lite irriterad på vad de sa. det lät som om de trodde de var ett speciellt par som höll på med bdsm, att det inte fanns så många omkring där som höll på med det. de har nog ingen aning om hur många det är som gör det.

Elinaa
0

haha ja det såg jag, hm nog ingenting för mig!!

thilda-
0

#6 hahaha rida på vadå? :P

Alex
0

Både hästen och min hingst.. Oskyldig

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

pippa__
0

Bettet var aningens stort ;)

lisette
0

#11 jag tänkte samma sak. de kunde ju ropat in dina bett HAHA!

Milli
0

#3 attans att jag inte kollade på det då, kunde ju vart ngt att reta kompisen för som kommer därifrån annars ;)

Får se om det går ngn repsris snart :)

pippa__
0

Ska jag maila dom och fråga om intresse?? *fniss*

bubbelbubbel
0

#7, du menar att dom utnämt sig till en häst-kommun ?
oh ja, det var tom med på radion igår :P
dom har massa hästkurser, travbana och såntdär.

linasvovvar
0

Jag och fredrik skrattade så vi höll på att dö, det roligaste av allt va att dom va sååå seriösa. HAHAHAHAHA

Men jag håller med Lisette, hennes föräldrar måste vara grymt stolta.

Hennes pojkvänn va ju 42 och hon 20, lite åldersskillnad.

Lizzan
0

Hahaha desperata eller? xP

gejsa
0

Jag förstår inte heller hur dom vill visa upp sig i Sverige och berätta om vad dom gör. Dom som lärde upp folk i Amerika hade ju höga staket och grannarna visste inte ens om vad dom gjorde. Dom trodde iaf det. Men dom hade ju en hemsida och skrivit böcker eller vad det film. Såg inte hela programmet. Men sjukt var det iaf. När jag tittar på sånt där så tycker jag bara synd om dom.

LinaN
0

Varför är detta mer sjukt än att binda fast varandra i sovrummet o kittla varandra med fjädrar?

Lekte inte ni ponnyhäst på skolgården när ni var små? med ett hopprep om axlarna som tömmar. och turades om att vara häst? det är en form av ponyplay, vissa börjar med det och slutar, andra frotsätter eller iaf fortsätter drömma o mdet i en mer erotisk tappning.

Jag blir faktsikt upprörd när jag ser denna inskränkthet som finns bland folk, att ponyplay är perverst, sjukt och allt vad folk nu säger om det.

Här har vi individer som självmant VILL ikläda sig rollen som rid/dragdjur som självmant väljer att ha bettet i munnen och vara häst/ponny. Medan många här på ridsport använder sina hästar rakt upp o ner, utan att hästen har valt att användas, den har itne fått välja att ha bettet, och den har ingen behållning av ridningen förutom motion som de hade fått med tillräckligt stora hagar osv…..

Ponyplay är ett utbrett fenomen som finns inom vissa BDSM kretsar och som är lika sunt att utleva som analsex, oralsex, rollspels-scenarion där man är på en krog  leker torsk/hora, eller bara låtsas ragga upp varandra…. varför är det så stötande att folk vill leka ponny?

inte alla pony-players vill att man rider på dem, en del vill bara bli longerade och tömkörda, andra vill bara bli hanterade som sällskapsponnys som inte rids o körs. vissa vill vara nakna och andra påklädda….

Jag är väldigt öppensinnad mot sexuella inriktningar, det jag har svåarst för att förstå är kiss o bajssex och spysex, men om folk tänder på det, varsegod, dra inte in mig i det. 

ponny, kattunge och valp-play är vanligt förekommande och speciellt sedan anime-serierna börjat välla in til lsverige via både tv, dvd och nedladdnignar så har flickor i djurkläder blivit en erotisk sak och mer tillåtet.

för 20 år sedan var bögar vidriga, äckliga och psykiskt störda individer….. för att de var sexuellt avvikande från standard-vaniljsexaren. idag är bögarna o flatorna accepterade. Om en tio femton år kanske ponyplay är helt ok enlgit allmänheten.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

lisette
0

att man reagerar beror ju helt klart på att det inte verkar normalt.

du känner mig lina, du vet att jag inte har fördomar. men detta tyckte jag var lite knasigt.

LinaN
0

#20 jo jag känner dig ^^  men samtidigt om att leka ponny är vad de behöver för å få litet extra krydda i sitt sexliv så låt dem leka ponny :)

Det är ju inte emr fel än att rollspela ett scenario där den ena är husbonde o den andre olydigt tjänstefolk. Detta tar bara den leken ett eller ett par steg längre. ^^

När outsiders gör en dokumentär om snuff-sex DÅ kommer jag bli upprörd. Men fram tills dess tror jag att ajg kommer vara väldigt öppen mot det emsta, förutom som jag sa innan vomit och exkrement-play, för att jag anser det vara oerhört ohygieniskt *ryser*

o för de som inte vet vad snuff är så är det en porr-form där man har ihjäl den ena parten under själva akten. såg ett avsnitt av CSI där fenomenet förekom häromnatten, men det finns snuff att hitta på nätet….. o det tycker jag är rätt så obehagligt.. där har sexet gått ett antal steg förlångt och blivit ngt sjukt….. okie, ett inslag om necrofili hade ajg cokså haft mycket svårt för….

LinaN
0

Tänkte p åen grej till, ont i knäna skriver ju några

var det ingen som lade märke till knäskydden Cassie och Trikkeh hade försetts med innan ridningen?

Så nog var de måna om att ha bra skydd till sina små ponnys.

bebbe
0

Jag har ingen aning om vilket program ni pratar om, men blev lite nyfiken på att "flukta" kan ingen lägga in en länk där man kan se det ?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

jo det är klart de ska göra det om det är vad som behövs för att krydda.

#22 jag såg det, tur är det väl att de hade skydd.

#23 här bebbe

tezzie
0

Helt sjukt, tack för länken lisette :)

Killarna är för stor för att rida ponny *haha*      Inget för mig eller min sambo iaf, men vi kanske är tråkiga ;)

*** Kärleken övervinner allt ***

gejsa
0

#21# Nu var det faktist ingen som förbjöd dom att leka häst. Däremot tyckte jag iaf synd om dom. Och det står jag för precis som du tycker det är ok så tycker jag det är för mycket. Alla är vi olika. Men att komma här med förmaningar till alla att vi ska låta dom hålla på osv. Ingen här har ens skrivit att dom ska sluta. Det jag mest tänkte på var ju att dom blir kända och kanske kan bli mobbade i det lilla samhället som dom bor i tex. Eftersom dom som lärde upp dom t o m försökte vara hemliga med grannarna om vad dom gjorde. Då visste dom iaf att det inte var riktigt normalt. Eller hur?!

Så länge dom inte gör någon annan illa eller så spelar det inte mig någon roll vad dom håller på med. Men jag har lika mycket rätt att skratta åt det och tycka att det är sjukt som att tycka att det är ok. Och jag tycker det är sjukt. Och det står jag för. Precis som jag tycker mycket annat är sjukt inom det du skrev. Men nu var det ju detta vi pratade om inget annat. Ponyplay,

Sussi
0

Det finns människor till allt ;)

Känns inte som något sunt det de sysslar med men e skadar ju ingen så de måste väl få leka vidare bäst de vill ;)

LinaN
0

#26 Marcell o Anna-Lisa berättade de att de flyttat till Göteborg istället för dne lilla staden de bodde i innan. Så de behövde nog bli litet mera anonyma efter insalget. dock vet ajg itne hurlänge de bott där…..

Hajda
0

Såg det, sjuuukt ^^
Nej tack blir hellre kåt på ett mänskligt sätt ;)

gejsa
0

#29# Måste jag ha missat. Tyckte dom sa att dom skulle flytta till Göteborg senare. Men jag kan ju ha hört fel. :)

Det är nog inte så kul att bo i en liten stad om man är med i tv och visar sånt här "udda". Men å ena sidan är det också väldigt bra gjort av dom att stå för sin sak. Bara dom är lyckliga så….

Zahara
0

Förvånad

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Cattiiis
0

Det var… intressant ;)

lisette
0

de sa att de funderade på att flytta till göteborg eftersom där finns fetishklubbar där.

gejsa
0

#33# Ja det hade jag för mig att dom sa också. :)

bebbe
0

Ja har en fundering…får hon orgasm när hon är häst och han när han kör med henne? eller är det bara för att hetsa upp inför en riktig omgång i halmen?

lisette
0

när han red henne sa hon att hon fick orgasm.

Betty
0

Min pojkvän och jag kollade på det och jag skrattade så jag höll på att dö…

Kanske borde köpa mig en liten vagn så jag kan köra pojkvännen till Ica när vi ska handla och så eller kanske hämta honom från jobbet i stan Räcka ut tungan

Men en tanke som dök upp i mitt huvud under programmet var om han satte på sina riktiga ponnys oxå…blä

Smex
0

Jag hejar på dom. varför inte få in lite nytt?

Vi här i Norden är mer öppen för nya saker i sex så varför inte pony play. Nu är det inte bara tjejer som kan vara pony det är också killar som kan vara det.

Och som dom säger hela tiden detta är hennes val och vad hennes föräldrar tycker är väl en annan sak. Skulle ni bry er så mycket om era föräldrar skulle få reda på vad ni gjorde i sänghalmen och vad dom tyckte?

jag tycker att ordet sjukt är fel ord.

gejsa
0

#38# Som sagt, alla tycker vi olika. Och kallar det olika med. Men inte 17 hejar jag på dom iaf.

Linjerat
0

HAHAHA, det här var det roligaste jag här sett! Hehe, finns det något bättre än människor som förnedrar sig själva? HAHA *Flabb* =D

LinaN
0

man ska inte förväxla ponyplay med tidelag…..

man går in i rollen som ett djur och blir behandlad som ett djur iom den maktutbytessituation som uppstår.  en är fortfarande människa o den andre är häst/ponny/katt/hund/gris/fågel/drake/whatever.

tidelag är att ha sex med djur, alltså penetrationssex eller oralsex med en häst, ko eller vilket djur som…

jag ser inga samband mellan tidelag o ponyplay. även om det verkar vara en vanlig paralell man drar.

DEt finns vuxna människor som är så kallade Abys från orden Adult och Baby.  En aby är en vuxen människa som ifrånlämnar sig all kontroll till sin vårdare (som kan vara mamma, pappa, barnvakt mm beroende på rollspelet) den vuxna tar då hand om abyn som kissar o bajsar i blöja, äter ur nappflaska, kryper osv osv allt som en bebis gör. MEn inte gör det dessa personerna till pedofiler.

De gör detta för att slippa ha kontroll över sitt liv och överlämna detta till någon annan, I Aby-lekar så förekommer det inte (vad jag ahr hört talas om iaf) sexuella anspelningar och att den vuxna parten har sex med abyn…..

samma är det för en hel del ponyplayers, de överlämnar kontrollen och blir ett djur för en stund, och slipper tänka på sina räkningar och annat utan uppfylls av att bara vara och bli omhändertagna. i en mer eller midnre erotisk situation.

gejsa
0

#41# Ja, det där med att vuxna människor är babys har dom också visat en dokumentär om för några år sedan. Vuxna gubbar som kunde vara chefer åker dit och betalar en hel helg för att få vara baby. Sova i babykläder, ha napp, blöjor och få välling.

Kan inte ens förstå hur man kommer på tanken.

Mixie
0

#42 joo jag såg det.. helt sjukt :S

//Mickan

freakyH
0

Jag själv tyckte det var ganska sjukt. Visst , ville hålla på med det what ever men de behöver inte sprida ut det genom TV. De i amerika eler vart det var hade ju stora staket runt gården för ingen annan skulle märka vad som hände på gården. Allså måste de tyckte själva att hela grejjen är onormalt betende. Hon från Sverige var öppen med det och värkade tro att detta är något som alla vill medan han i amerika värkade förstå att detta är egentligen en sjuk grej han håller på med. Men sedan funderar man vad som händer när de har riktiga hästar också….

LinaN
0

#44 ponyplay är itne för alla, och att de vill skydda sina grannar från att bli stötta av de lekar som föregår på deras gård är väl ändå väldigt omtänksamt. grannarna hade ju barn, och om fol kkommer dit på kurserna kanske de itne vill ha grannar som sitter o fluktar genom fönstrena medan de är ponnys??? jag hade ju inte velat ha ett gäng folk som stod o glodde på om jag var i en erotisk situation.

o nu kom där en ny anspelning på att tidelag o ponyplay hör ihopa…  renodlad ponyplay har inget emd levande hästar elelr ponnyer att göra… sedan finns det väl säkert avarter, men då rör det sig inte om renodlad ponyplay längre….

Men folk som tänder på ridstövlar då, eller ridbyxor är dom också sjuka i huvudet? eller senast idag läste jag om en man som tände på ridhjälmar, visst litet udda men hey whatever rocks your boat…..

ponyplay är väldigt oskyldigt, det involverar vuxna människor som vill leka sina dominanslekar. och av alla animal-plays där är så är väl ponyplay den mest extrema. kitten o puppy är emr vanligt förekommande och mycket mer accepterat.  Så det är ju egentligne inte så konstigt att folk som inte är vana vid sexuella eller erotiska rollspel drabbas av avsky, o allt vadd et är. FÖr man känner inte till det, och avfärdar det genast som sjukt.

man avfärdar nästan alltid det man inte förstår, och det man itne VILL förstå eftersom det sätter en själv i någon obehaglig känslomässig sits.

Jag tycker det är bra at toustiders visade just detta programmet o hoppas de kommer göra fler "sexuellt avvikande" reportage för att folk ska diskutera och kanske börja omvärdera sin vardag och sitt sexliv litet…. inslagen om BDSM brukar ju mest väcka nyfikenhet och avsky de med…. bondage med sina rep och sadomasochismen med de som smiskar/piskar varandra o den som tar emot behandlingen. dominanslekarna coh den undergivne parten…..

BDSM och rollspel är fina grejor, sålänge man hittar ngt swom passar just EN SJÄLV, mer spännande sex åt folket! ;)

lisette
0

hade de inte haft staket för sina ägor hade polisen varit där för längesen o ifrågasatt vad de höll på med.

man frå inte glömma att kyrkan har otroligt makt över städerna i usa!!!!!

Zadeira
0

Jag älskar vad LinaN säger här, det stämmer så bra alltihopa och jag är glad att jag slipper skriva ner allt det där själv! (Go Lina!)

Personligen har jag inget emot BDSM-relaterat sex (närmare behövs inte sägas), om man nu ska vara ärlig, och det vet jag många kan tycka är sjukt. Men jag själv skulle aldrig kunna hålla på med just pony-play, av den simpla anledningen att jag som hästmänniska skulle tycka det kändes ganska sjukt att komma till stallet och ta hand om en häst/rida osv efter att ha lekt häst för sexuellt syfte.. Men om folk gillar det och det inte skadar någon så är det helt upp till dem.

LinaN
0

#47 tack för stödet :)

det intressanta är väl också att en hel del av de som leker ponyplay inte har någon egen reell erfarenhet av hästar o ponnies, mer än att de kanske ridit nångång på zoo som små typ… De har ett väldigt romanticerad syn på hästen och ägaren….

Men nu utgår ajg från de få jag talat med som sysslat med ponyplay, o ingen av de har sysslat med hästar förr.

Smex
0

Jag håller också fullt med LinaN. Jag kunde inte ha skrivit bättre själv.

Som du skrev i tidigare inlägg, jag hoppas också på att det kommer fler dokumentärer. Blev så chockad att många inte kände till detta.

tv4 hade också några dokumentärer angående om "förbjuden kärlek" (eller något likande). Där nämde dom upp många olika sorters sexlekar som många använder. Strypsex, BDSM och liknade. Väldigt intressant.

doradora
0

Jag tyckte också det var helt sjukt till att börja med sen försökte jag vara öppen för jag har en grundläggande idé om att det egentligen inte finns något "normalt" sexliv. Samhället har försökt kontrollera denna enorma kraft genom att skuldbelägga det som det tycker är fel och rättfärdiga det som det tycker är rätt. Men VAD STÅR DET FÖR EGENTLIGEN????

Man kan dra öronen åt sig när det förekommer :våld, utnyttjande av individer i beroendeställning ,men annars så…..

LinaN
0

Det finns till o med en nystartad stödgrupp för folk som blivit sexuellt utnyttjade i BDSM förhållanden, för hos en del slår det slint. Och jag har för mig att det var i samarbete med RFSU bland annat….

Våld hör aldrig till sex om det inte är på lika villkor. Vill en kvinna elelr man bli smiskad eller slagen med spö/piskor under sexakten så är det väl upp till dem? Men många som leker BDSM lekar har också kodord eller handsignaler (om de till exempel har munkavle o inte kan säga sitt kodord) för att "ta det lugnt/försiktigt" eller "stopp" elelr "fortsätt" för att göra även emr avancerade lekar säkrare. Men orden kan inte förknippas med vanliga nej stop sluta! som ´kanske är en del av själva leken, utan ord som rött, gult och grönt är vanligt förekommande.

MEn våld där någon slår den andre emdvetslös o går igång av det…. det är väl där det sjuka börjar komma in, för då är det väl mer åt misshandelhållet vi hamnat….. men känner sig inte personen misshandlad eller mår dåligt av det så…. whatever rocks your boat…..

enligt nån undersökning jag läst är en av de vanligaste fantasierna kvinnor har är att ha sex med en helt främmande man hon aldrig har träffat, samt att bli våldtagen är rätt vanlig också…. men vissa saker gör sig bäst som fantasier. tvivlar ju på att någon verkligen vill bli våldtagen, men man kan ju rollspela en våldtäkt men då är ju alla inblandade parter med på leken ^^

gejsa
0

#51# Värst vad du kan Lina. :) Jag kan inte hälften av vad du berättar. Har knappt hört om ens.

Mande
0

Jag håller med LinaN. Jag tycker att folk får hålla på med vad de vill så länge jag lämnas utanför. Utom tidelag & pedofilism. Fattar inte varför det inte är straffbart med tidelag.. Djuren har ju knappast valt att vara med.. Usch..

gejsa
0

#53# Men varför skriver alla att dom håller med Lina bara? Det är väl ingen här som skrivit att dom måste sluta med det? Vad man uppfattar det som är ju upp till var och en. Men INGEN har skrivit att dom måste sluta upp med det.

LinaN
0

#52, låt oss säga som så, jag rör mig omkring en hel del, o sex har alltid intresserat mig ^^ och allt som är "udda o ovanligt" har alltid intresserat mig. :)

#53 pedofilism och tidelag har jag mycket svårt för, även om jag i viss mån kan förstå hur tidelagare tänker. men det tänker jag inte gå in på här för det hör inte hit. men just pedofiler är kryp, den formen av sex kommer jag aldrig att försvara. Det är sin sak att fantisera om barn och unga tonåringar som inte är lovligt byte. men steget mellan tanke o handling ska aldrig tas! i så fall ska dom ha en rejäl pungspark o sedan kastreras emd en rostig träsked.

#54 tror det handlar om att man ska vara mer öppensinnad, inte att någon sagt att de måste sluta med det. Men sen beror det väl cokså på hur man resonerar o diskuterar. I en diskussion där folk bara säger usch o fy, det rä äckligt, vidrigt, perverterat coh sjukt. Så finns där ju inget utbyte i diskussionen utan det blir snarare en uthängning av de som faktiskt fantiserar om det (tänk nu om det finns flera medlemmar här på ridsport som faktsit tycker det var litet spännande o kanske ville testa men blir avskräckta när folk säger att det är sjukt o perverterat???)

Bara en tanke ^^

The-Photo
0

Jag såg lite av det och det var HEMSKT!

Gamla feta gubbar som red på dom! Näe,skaffa riktiga hästar istället!

LinaN
0

#56 Marcel är rätt mager o visst är han medelålders men att kalla honom fet är väl o ta i ^^

The-Photo
0

Nej men den andre var inte direkt smal

gejsa
0

#55# Fast jag tycker nog att alla har rätt att säga sin åsikt. Tycker man det är äckligt så gör man det. Alla kan inte tänka som du. Jag tycker själv att det är sjukt. Men jag har också skrivit att så länge ingen annan skadas så får dom väl hålla på. Och det har jag all rätt att säga.

fridak
0

#55 en rostig träsked är rätt svårt att fixa väl?

LinaN
0

#60 schhhhhhh förstör inte mina illusioner om att man kan göra en träsked rostig! ;)

fridak
0

#61 annars vore det det perfekta redskapet! hög risk för stelkramp samtidigt som själva operationen blir plågsam  för träets mjukhet och skedformen.

LinaN
0

#62 mhmhmmm *ler djävulskt*

doradora
0

Jag tror vi människor är födda så olika med så olika "böjelser" i allt egentligen, men det är inte tillåtet att visa sitt unikum fullt ut. Tänk om vi människor faktiskt skulle blomma ut i allt… hur skulle det inte se ut?

Ändå tror jag vi lever i en ganska liberal värld. När jag var liten var homosex jättesjukt…att ha sex före äktenskap hade bara "dåliga flickor". Bli med barn utanför giftermål var en totalskam….så mycket har ändrats. Men nog finns det gränser någonstans. En sån här diskussion är ett sätt att hitta dom….!

gejsa
0

#64# Hur gammal är du? För det där med att bli med barn innan man gifter sig är väl från 40-talet kanske. Och då visade man sig inte naken för sina barn heller. Det var skamligt.

doradora
0

Jag är född 1950. Hemma hade vi ingen nakenskräck, jag har som liten alltid sett mina föräldrar nakna.

bebbe
0

Oh jippie nu är jag inte den äldste här. Välkommen Doradora Flört

lisette
0

#65 beror ju på hur man växer upp. barnen jag hade hand om i usa levde i bubblan att man inte fick barn innan man gifte sig.

gejsa
0

haha nu menar jag att det var på 40-talet som man inte visade sig naken.

Vad rolig du är bebbe. haha nu är du inte äldst och jag inte näst äldst.

hjullan1
0

#19.. måste bara säga att det va en väldigt dålig jämförelse med att vi rider på våra hästar utan deras tillåtelse.. det finns ingenting sexuellt i det hela.

Det finns ingenting som äcklar mig lika mycket som tidelag! ingenting som gör mig lika förbannad. och det finns inget försvarbart i att ha sex med djur. Det är VIDRIGT!

De flesta sexuella böjelser kan spåras till barndomen.. läste en undersökning om Abys. En stor andel (minns inte hur många procent) av de som tände på att leka bäbis hade varit sängvätare i 12årsåldern och sen fått en fixering vid det.. Min åsikt är att man har nåt obearbetat som man får utlopp för genom sexuella handlingar och det enda jag tänker på är vad som hänt dessa personer.. trasiga själar.

Loa-bg
0

Får mig att tänka på ett Bones-avsnitt…

jen
0

jag tycker det är förnedrande och äckligt..

men visst, så länge alla VILL som är med är det väl deras ensak.

Men jag blev äcklad av det iallafall

doradora
0

Man får nog skilja mellan vad som är en störning och vad som är en läggning. Homosex är ju en personlig nedärvd läggning. Att behöva släppa sin egen kontroll för att bli tänd kanske ochså är en läggning och ingen störning. Pedofili är definitivt en störning .