Enbart vatten & hö?
Jag får häst på lördag (woho!) och har pratat med veterinären som vi har i Sjukvård och hälsa på skolan, han ska typ känna igenom henne lite och så… Iallafall till saken:
Han gav mig tipset att inte ge henne kraftfoder utan enbart vatten och fri tillgång till hö de första fem dagarna för att hon ska få ställa in sig efter sitt miljöombyte men han förklarade aldrig varför, så jag tänkte lämna över den uppgiften till er.
Är det något man brukar göra vanligtvis också? Varför?
jag brukar ta med hö från gamla stallet, iaf så det räcker till en 4-5 fodringar och blanda ut emd höet från nya stället. så om det är balat hö så tar jag en 4-5 balar, och är det lösvikt så tar jag 4-5 ikeapåsar emd hö med mig.
sen ger jag samma foderstat som hästen hade i förra stallet. kanske litet mindre. men inte mkt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Håller med lina. Får tex hästen groov så kan du ju självklart fortstätta med det. Men förutsatt att höet har likvärdiga värden.
när jag hämtade min häst så hadde jag med mej hö från hans gammla stall, jag började så småning om över gå till det hö han äter idag, men jag tog lite pö om pö blandade hö från båda.