Avlivad häst levde (artikel)
Nåt jag knappast tror att nån hästägare vill vara med om… Hemskt att det kan hända. :/
http://www.bt.se/nyheter/boras/fann-avlivade-hasten-vid-liv(443336).gm
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Neeej men fy vad hemskt…. Usch…. :(
Usch, helt galet.. :/

Nej men vad hemskt! Jag hade svimmat!!
Ännu en orsak till bult
Usch vilken fasa. Stackars häst.

Förstår ni nu varför jag föredrar avlivning med bult?
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

fy sjutton… undrar vilka känslor man skulle ha i kroppen om man var ägaren.. vill inte ens tänka på det.

Men gud vad otäckt! För både häst och ägare. Hästen som inte förstod något och låg och led och t o m försökt resa sig antagligen. Herregud! Denna veterinär borde inte få avliva mer djur. Sånt måste man väl för 17 undersöka innan man åker därifrån. :(
jösses…..
som sagt, den dagen så blir det bultpistol.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Herregud så hemskt! Och vilken veterinär! :(
Vad är bult då? Och vad hade dom användt här?

Usch! stackars häst! Men även veterinärer är människor som begår misstag…mina kusiners hund har haft problem nu, hon dricker mängder med vatten och kissar lika mycket - troligtvis är det djursjukhuset som gett för mycket cortison så det slagit ut ADH-produktionen(hormon som koncentrerar urin, gör alltså att kroppenm återabsorberar vatten)

#10. I detta fallet hade dom nog injeserat (stavas??) med spruta.
med bultpistol skjuter du hästen i pannan.
#12 - Injecerat =)
#13 Injicerat =)
*vissel*
Tacka vet jag bultpistol! Snabbt och smärtfritt!
Jag har inte alls tänkt så långt än, men jag har flera jägare i släkten, skulle nog fråga dom i första hand tror jag.
Hoppas inte det är lika svårt att få rätt mot en felbehandlande veterinär som mot en läkare bara… Usch och fy!
Fy jag fick tårar i ögonen! :-(
Usch, stackars häst och ägare!
Jätte hemskt….mina tankar går till ägaren å hästen

Bultpistol, skulle aldrig överväga annat alternativ!
Har varit med om häst som inte dött av den dos den fick av injectionen. Inte min egen dock!
Människor kan göra fel, synd om hästen som fick lida i onödan bara.
#21 Det hände en av stallägarens hästar i somras… Vart inget trevligt avslut alls för henne.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Oj, så hemskt!
En gång när en häst bytit benet att bultpistolen inte funkade som den skulle, sköt inte nog hårt. Så dom fick åka till renslakteriet och låna en av dom. Var riktigt hemskt!
Känner många jägare och den dagen jag måste akut avliva någon häst blir de be dom komma me älgstudsarn…

#5 hear hear!
#17 det borde ju inte vara det tycker man.

ushc vad hemskt! =/
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
usch, fy vad hemskt :(

herregud!! :(

Fy vad tragiskt :(
*** Kärleken övervinner allt ***

läste det de va ju fan helt sjukt!!

Vetrinär kommer jag inte ta ut!!
De blir att min kompis får komma ut ( Han är slaktare & jägare)
Å han vet jag inte låter djuren lida, utan de går snabt å smärtfritt.. Han är så lugn så hästarna inte ens hinner tänka va som ska ske!
som sagt, bultpistol hemma i hagen, snabbt och smärtfritt.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Men usch :S
Men det står inget om anmälan mot veten… Hoppas det gjordes! Tjänstefel!
#31 I hagen? Men det är väl inte så snällt mot de hästar som ska gå i hagen efter. Tror att hästar känner lukten av blod och död länge vilket skulle göra dom nervösa/deppiga/rädda osv.
Usch gud så hemskt. Fattar inte hur man kan göra så som veterinär. Tänk att få se sin häst lida så skulle aldrig klara av det.

#33 de andra ska ju inte vara med. oskar ligger i sin sommarhage där an ävendog.
#35 Jag skulle inte avliva en häst i en hage där hästar ska gå efteråt.
Men det är min åsikt! =)

Det är så hemskt… :(

Usch.. Det stod nånting om att hästen hade vänt huvudet mot ägaren.. och kollat på henne.. det måste vara hemskt! (Asså det är ju inte hemskt när en frisk häst vänder huvudet och kollar på en, men jag tror att ni fattar.. )

#38# Klart vi fattar. :) Jag tänkte samma sak.
#38 Förstår vad du mena. Snacka om att man hade fått en chock. Jag hade väl dött av sorg o chock.
Man går ju själv o tänker på när den dan kommer hur man ska göra.( Har bett Manda somna in i hagen så jag slipper ta beslutet)Tyckte det va hemskt när syrrans häst fick avlivas m bultpistol. Men nu har man hört så mycket om avlivningsvätska och hur hästarna reagerar så det verkar inte vara nån hit.
vilken chock, usch! borde man inte kolla att hästen är 100% död innan man åker?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
jag tror fortfarande pa spruta. Men valdigt hemskt fall, hoppas att man kan ta reda pa problemet sa de aldrig hander igen.

#36 varför?
nu gick inte mina hästar i den hagen på ett tag efteråt så eventuellt blod regnade bort.

Finns bara ett alternativ för mig, att skjuta hästen! Smärtfritt!
#43 Ja, det är just det där med blod och även "stressen i luften" som jag tror kan hänga kvar ett bra tag efteråt (även om hästen avlivas hemma tror jag att den vet om att den ska dö, tankeläsning).
Men jag har ingen forskning i ryggen på detta. Utan det är en kännsla jag har.

Usch…
Får mig att tänka på vilket sätt jag ska avliva Peppe på, får välja mellan överdos av sömnmedel eller ett slags skott (vet inte vad redskapet heter).

Usch vad hemskt.. Stackars häst och ägare.. ;(
Hemskt!

#46 ska ni ta bort Peppe?!
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#46 det är säkert bultpistol
Det går inte att hitta när man trycker på länken..
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se

Usch.. Jag blev tårögd när jag läste artikeln. Fy vad hemskt! 
USCH!
jag hade inte kunnat leva med mig själv efter det, varken om jag var veterinären eller hästägaren :(
att föreställa sig sin egen lilla älskling så där… det är vidrigt

Guuuud vad hemskt!