Lera och regn...
Såhär härligt ren är min skimmel nu när man ryktat henne i en halvtimma och såhär härligt är det på stallplanen….
Suck =(
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Mysigt! XD
Jag övergav försöken att få rent isisen som står på lösdrift då hon var lerig överallt så red lite barbacka i stormen. Höll på att gå ner mig i hagen med, skitväder!
#1 Disa är ju fux åtminstone, skimmlar är omöjliga ;P

Våra hagar har också börjat ge vika nu. inte alls kul
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Samma här!
Krabat är ju skimmel, fast han har ju täcke på sig hela tiden så han är alltid torr och ren i det området där täcket är, benen är därimot en annan sak…Hagarna ser ut som… jag vet inte vad!
#4 Tänk dig då Windy som inte klipps och går utan täcke 
Skimmlar är jobbiga dom ;)

det är därför man bor uppe i norr och har en mörk häst ;-)
#2 Haha, det är sant! Skönt med två fuxar. Skimlar är vackra men jobbiga att sköta ibland x)
här kan vi knappt använda våra hagar, endel får inte gå ut, våra går i en gruspaddock…

Medryttarpållan är brun, det är väldigt uppskattat just nu ;)

Vi har rejäla översvämningar i våra hagar. Men hästarna går på grannens stora ägor som ligger på höjd, ingen lera alls där inte :)
Sen har jag täcken på mina, och de vill inte rulla sig när det är blött.
Skönt 
Haha samma här, Leo är skimmel och är som tur väl rakad och bär täcke, och på det nya regntäcket finns även halsgrejj xD men snakka om skitiga ben xDhaha
Snö här, så ska väl skatta mej lycklig som slipper geggan!
Fast Arrak är ju fux, och är rätt ren av sej! =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

Mina snälla hästar rullar sig väldigt väldigt sällan, Tack och lov =0)

#13 våra rullar sig dagligen - men i en härlig bädd med vit snö

Min ponny är klippt och går med täcke så de är lungt (: Också har vi lite snö här så hagarna är inte leriga ! (:
Nisse har alltid täcke, men de hindrar inte henne direkt. Täcket ska vara blått, men tjaaa… de går i brunt nu istället. Dessutom är hon dränkt i lera över ansikte o hals när hon kommer in. Ibland är t o m hennes långa fina ögonfransar ihopklistrade av lera. Hon bara blänger på mig när jag står och gnor me handduken i ögonen, för nisse har fått för sig att lera är bra för ögon samt päls. Vadå har ni aldrig hört talas om lerinpackningar? 
/Elin
haha ja jag har inte nån vit häst men fina fast skiten syns ju så himmla väl :) gillar när dom lagt sig i en bajs oxå klart dom ska pricka en bajshög när dom ska sova. Mina är oxå lagom rena dom hittar väll alltid en lagom mjukt ställe dom kan rulla sig i, fast hagen är super fin fortfarande bara lite lerig vid grinden annars så kan dom hitta lite gräs å sånt.
Usch :S Lizzy är också skimmel, så jag vet hur jobbigt det är att få dom rena :/
SKIMMELSCHAMPOO GÖR SUSEN !
#22 Men man vill kanske inte duscha hästen varje dag…

#23 finns även torrschampo för skimmlar ;)
#24 Sant ;)

#25 använder du det på foxen så blir hon vit. ;)
#26 Ingen risk
Min tant har endå blivit gråhårig som in i tusan, jag måste ta en bild och visa ngn dag hon är inte brunaktig längre…