Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 389 ggr
Momla
0

namninsamling- veterinärvård

Regeringen har just slopat momsen på hotellrum (man kan ju undra om det inte finns en självhjälpssyfte i det) men vi djurägare betalar fortfarande 25 % moms på de redan dyra veterinärbesöken. Bifogar länken till en protestlista som ska skickas till Anders Borg i april. Skriv på!      

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?dyrdjursjukvard

tessa
0

Bra initiativ!!

Lecendi
0

bra gjort

tezzie
0

Underskrivet =)

*** Kärleken övervinner allt ***

jen
0

signerat!

gejsa
0

Skrev på när den var på hundarifokus. Har även mejlat till några privat och skickat länken. Gör det ni med.

tezzie
0

#5 Jag länkade på min blogg :)

gejsa
0

Bra! För dyrt har det ju verkligen blivit för oss djurägare.

tezzie
0

Mycket, min hund svalde "ett okänt föremål" under pingsthelgen (såklart) och detta kostade oss måååånga tusenlappar. Men man betalar ju glatt bara djuren mår bra, men sen svider det i plånboken länge. Tackar gudarna för djurförsäkringarna!

gejsa
0

Precis! Att bara få komma inanför dörrarna kostar väl iaf minst 500 kr ju. Sedan allt annat.

Momla
0

fick just ett pm där det stod att medlemmarna på en viss iFokus sida inte uppskattade att jag länkade till denna namninsamling, så de hade tagit bort tråden

Förvånad

Tycker man att det är så dålig idé är det bara att strunta att skriva på….

tezzie
0

#10 Driver du med oss?? Varför skulle det vara en dålig idé att länka till denna insamnling?

jen
0

#10 va???

herregud…vad larvigt

mazze
0

Påskriven och skickat vidare =)

bebbe
0

Japp, skrivit på nu,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

gejsa
0

Dom har väl antagligen inga djur eftersom dom inte tycker om det då. Men vänta bara den dagen dom skaffar djur……hehe då får dom också smaka på hur det känns att ta fram mycket pengar så fort djuret blir sjukt.

freakyH
0

dåligt att det kostar så mkt när djuren blir sjuka.. Det är ingenting man själv kan påvärka och borde inte ha ett överdrivet dyrt pris . Någon som håller med ?

gejsa
0

Det är just för den skull som en namninsamling är på gång. :)

jn84
0

WHAT?! Ta bort momsen på hotellrum? VARFÖR?

Vad är det för en åtgärd?! Lätta upp ekonomin lite för oss vanliga människor istället!

Definitivt påskrivet!

Mandysan
0

Givetvis påskrivet.

Ska skicka vidare länken.

jen
0

#18 jag blir inte förvånad

Oliviahack
0

Jag hänger på Skrattande Skrattande