Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 662 ggr
mazze
0

Dags för lite nya bilder på era hästar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var ett tag sen?

Bus…

mazze
0

En till!

hjullan
0

nee va söt! hur blir det med betäckningen då?

[slo]
0

Ah, jag har också en uppochnerbild :D

mazze
0

Hjullan, har nästan ett år på mig att bestämma mig. Finns ett antal hingstar att välja emellan. Hur blir det för dig då?

Slo, fin bild, han verkar njuta av rullandet precis som min rullta tulta…

lisette
0

här har vi calle, han ser inte så himla glad ut bara…

lisette
0

måste visa denna oxå, som ni sett innan *fniss*

Eve
0

Lykka :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

hjullan
0

mazze. jag skjuter upp det lite.. måste ha stallplats för nya också osv.. så jag avvaktar. blir det arab då?

Faxlin
0

Ja sådana här kort är det enda jag kan visa nu på Dixi. Ståendes i boxen. Stört tråkigt har hon. Och detta har helt klart börjat satt sig i skallen på henne. Usch, lider med henne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sandi
0

Konstig vinkel..

[slo]
0

mazze, skojjar du eller? :P Han älskar det! Dock är han antingen fet eller osmidig, för han lyckas aldrig komma runt, hihi!

Lisette, den bilden tål vi att se igen, han är väldans söt!

ÅsaF, stackars… Hur går det för henne, blir det bättre?

gejsa
0

Åsa! Har ni fått börja ge hö igen iaf till Dixie? Vad bra!

Stark häst som vågar stå själv dygnet runt utan att bli knäpp.

Får ni inte ens gå ut och gå med henne en kort bit än?

Faxlin
0

Hon blir sakta men säkert bättre i hovarna. Tar inte de karaktäriska dubbelstegen med bakhovarna längre. Nu märker man att det är lite jobbigt bara men hon kliver över trösklar och backar och grejar för fullt.
Tyvärr får vi inte gå med henne alls. Vilket innebär att jag är rädd för att hon håller på att mista förståndet lite. Hon är helt hysterisk. Hoppar jämfota bakåt när vi är i stallet. Kastar sig handlöst åt sidan. Rycker och blir allmänt hysterisk. Testar att sparka oss genom att stegra och sparka backut.
Vet snart inte om hon kommer gå och rädda psykiskt tyvärr.

Audiatur et altera pars

lisette
0

#9 herregyd vad hon är lik min gamla sköthäst frutti, det var lite obehagligt. kan ni inte försöka få hem en liten shettsi som kan vara i samma box som henne så hon får lite sällskap? vad som helst?

Faxlin
0

Just nu vet jag inte om jag skulle våga sätta in en annan häst hos henne. Kanske om den andra får vara i Flisans box i början. Men jag vet inte. Hon är helt klart psyko nu. Längtar tills på måndag när veterinären finns på plats. Känner att jag lär prata med henne om hur sjutton jan kan göra. Om hästen inte får börja röra på sig snart blir hon nog rikstokig.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Oj då! Ja, sällskap vore kanske inte så dumt. Men inte i samma box. Men vem vill sätta in en frisk häst som sällskap mitt i sommaren eg? Det är väl om du hittar en fånghäst till som sällskap då.

reddie
0

Reddie njuter av sol och gräs

Faxlin
0

Hon var trevligare i kväll när jag åkte upp. Förklaringen visade sig snabbt. Hon är dålig igen. Malin hade tyckt synd om henne och tagit ut henne och låtit henne springa lite ihop med henne. Så nu är hon psykiskt nöjd men inte kroppsligt.
Gaaahhh, jag är bara så less. Stackars lilla Dixi och fy fan vad arg jag är på mig själv och min dotter just nu.

Audiatur et altera pars

bebbe
0

Åsa hur länge är det som hon fick fång?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Faxlin
0

30 maj var det hon fick akut fång. Hon har efter det gått på medicinering i 24 dagar. Så hon har nyligen slutat med medicinen.

Audiatur et altera pars

gejsa
0

Nej men oj, Åsa! Det var ju verkligen synd. Att din dotter tog ut henne menar jag. Hoppas verkligen att det går vägen ändå. Stackars er! Jag håller tummarna fortfarande. Ska veterinären komma ut något snart och titta till henne eller?

Faxlin
0

Om hon inte blir bättre snabbt nu så måste jag helt klart ta ut veterinären i förtid igen.
Hon var dock lite bättre på morgonen igen. Men vi har rasat flera steg bakåt igen.
Jäkla unge.

Audiatur et altera pars

lisette
0

hon ville ju bara väl… men det är hästen som får lida. lite synd!

Globen
0

bild på globen

lisette
0

oskar idag

gejsa
0

Har du börjat att rida honom än lisette?

lisette
0

han får skor idag, så sen ska han ridas :D

gejsa
0

Ok vad kul!

lisette
0

inga dojor idag, men vi ska rida en sväng imorrn o se hur han funkar utan. annars kommer hovis på torsdag igen.

MiaMaria
0

Musse 6/6

MiaMaria
0

Samma datum igen, rätt dålig bild tyvärr..