Fel brösta.

putt

Det där är en förbygel :P Tycker också att den sitter för högt upp.. Behöver du ha en brösta/förbygel för sadelns skull eller är det bara för att det ska va snyggt?
//Mickan
som sagt, de4t är en förbygel du har.
Jag vet inte ens om man ska/kan ha brösta till stocksadel :S

#2 det är väl ändå en westernbrösta på bilden?

http://www.hippson.se/shop/product_thumb.php?img=images/z1077a.jpg&w=171&h=190 såhär ser en förbygel ut man har vid ridning.. finns andra varianter också, men denna är väl den klassiska.
#6 - Enda skillnaden är att den där har martingal + en rem framför sadeln :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

#6 Ja den enda skillnaden är att den i #0 inte har någon martingal på som den på din bild.
//Mickan
Brösta , Förbygel , Westernbrösta
Men jag tycker att det ser ut som en förbygel :S

#7, 8 ja det är lite skilnad på en förbygel (ridmodell) och en westernbrösta. Sen finns det ju olika sorters bröstor inom ridningen också.
#9 Men den där förbygeln du länkar till, det är väl martingal + förbygel? Eller?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

#9 Det är nog för att remmen som ska sitta mellan frambenen hänger lös? Tycker helt klart att det ser ut som en westernbrösta
#11 DEt är en förbygel med tillhörande martingal :)
#12 Kan mkt väl vara så, är trött…

Aja, de stod iaf Q.C. brösta på kvittot så jag säjer brösta. Jag har iaf fixat till de, va in till Hööks idag och skulle byta ut den. Men hon som jobbade där inne kom på att man kunde ta stigläder i passande färg och bytta ut remmarna man spänner fast den i sadeln med. Vart faktist bra! :)
#14 - Ta ett kort? ^^
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Det är en BRÖSTA (western-brösta) i inlägg #0. Jag har själv haft en sån till min westernsadel.