Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 392 ggr
Lina
0

Nu är hon tillsalu

Nu har jag bestämt mig för att sälja min ponny och köpa storhäst. Någon intresserad kanske? Är det någon man ska "passa" sig för o sälja till?

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=69502

emsems
0

jasså ska du köpa ny? du ska inte köpa tova då? ;)

Lina
0

Var bor du någonstans? och vad ska du ha för henne?

hjullan
0
gejsa
0

Vad hände då hjullan? Hann du sälja innan du märkte det eller? Tycker det känns så jobbigt att sälja hästar när allt blir fel iaf.

hjullan
0
hjullan
0
hjullan
0
gejsa
0

Ja, fy fan vad hemskt! Vill gärna ha namnet på min mejl. Eftersom jag någon gång kommer ev att sälja en häst i höst kanske. Det beror på hur allt blir framöver. Men varför dog hästen bara 20 år gammal då? En islänning blir ju betydligt äldre än så normalt? Så du vet inte vart sonen är heller? Inga papper på hästen så att du kan ringa och fråga?

hjullan
0
gejsa
0

Nej, vad sorgligt det låter. ´Tänk vilka öden en del hästar har/får. Ja, jag är ärligt talat livrädd för att sälja någon av mina små älsklingar. För som man vet så är det ju inte alltid för alltid som dom får bo kvar hos den som man kanske säljer till. Som man tycker verkar bra för stunden.

hjullan
0
gejsa
0

Undrar om det inte var henne som dom varnade för i våras på bukefalos också. Tror hon bodde där.

hjullan
0
hjullan
0

.

gejsa
0

Nej, dom skrev bara att hon lurades. som du skrev. Sa att hon skulle behålla hästen. Kunde köpa en sjuk häst som ev hade ont i ett ben billigt. För att sedan sälja det 10-20-000 kr dyrare och fortfarande sjuk tydligen. OM det nu var hon. Men det kan väl inte finnas så många i Säter eller? Kollade vad stället hette där hon bodde. Men varken hennes hemtelefon eller mobil fanns på Eniros sidor. Hmm undrar varför?! Räcka ut tungan

hjullan
0
gejsa
0

Jag kunde ju inte kolla vad hennes adress var. Det var hemligt!

lisette
0

#5 bara för att du skriver i ett kontrakt att de absolut inte får säljas vidare så behöver dom inte lyda det. det är upp till de nya ägarna…

gejsa
0

Hon hade skrivit i kontraktet att dom inte fick säras på. Men det kanske är samma sak där. Tycker att det är konstigt att det inte gäller eftersom båda skriver på. Jag vet att det inte gäller om man skriver att man har förköpsrätt men tycker att det är konstigt. Kontrakt som kontrakt.

lisette
0

vad är skillnaden egentligen? ingen större. det är nya ägaren som bestämmer över hästen…

Kiara
0

Jag tycker det känns konstigt att man inte som säljare kan släppa taget, den nya ägaren äger ju hästen annars så tycker jag att man ska lämna sin häst på foder, då äger man den ju och kan bestämma över den och hästens öde.

Sen tycker jag att det är konstigt att man får kalla någon för oseriös häst handlare bara för att denna inte är med i forumet, det tog mig mindre än en minut att få fram adressen. Det är i alla fal inte oseriöst att ha en avelsgodkänd hingst och jag sökte på namn och telefon nummer och jag kunde inte hitta några hästar som den utpekade hade till salu, jag trodde hästhandlare handlade med hästarFundersam

Bellis
0

Jag tycker det är bra med varninga för oseriösa säljare och köpare.

Skrikandes

lisette
0

absolut, men vad är det som gör en person oseriös? det som jag tycker är oseriöst tycker kanske inte du…

Bellis
0

Den som blir drabbad har väl rätt att kalla det för oseriöst, och det verkar det väl vara.

gejsa
0

Hon kanske inte har någon häst till salu just nu! En häst handlare säljer ju också. Vad jag vet så föder hon inte upp själv utan säljer OM det är samma. Det har jag ju inte sagt att det är ens.

Icecold Angel
0

Är inte det oseröst i sig att snacka skit om folk?

Stackars sate, bara för att hon sålde hästar som hon tidigare köpt så är hon en hästhandlare. Förvånad Bara för att hästarna är sjuka hos sina nyaste ägare så är det hennes fel…? Det fanns säkert en andledning varför hon sålde dom var för sig, kanske det var något som blev "kär" i den ena men utan möjlighet att ha bårda? Och i ett litet samhälle kanske alla känner alla, men för det betyder inte det att alla tycker om alla. (Man kan ju faktist anmäla anonymt i Miljö och hälsoskydd och preja ner en djurägare på det sättet, även om den inte har gjort något fel)

Någonstanns måste man ju tänka gott om folk från början. Visst, lite misstänksam bör man ju vara - men ärligt talat känns hon väldigt seriös som hingsthållare.

Kan ni inte länka till en av hennes säljannonser?