Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3015 ggr
tessa
0

Shoppa stövlar - råd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Har ett par bättr begagnade Carlskrona-stövlar som skulle behöva ersättas. Kikade på dessa idag,  CRW nubuckstövel. De såg snygga ut men kändes hårda och stela - som jag gissar att de allra flesta nya läderstövlar gör. Har aldrig haft sådana stövlar tidigare men vill ha en stövel som ger bra stöd och känns stabila.

Provade även dessa

Steeds highlander. Skönare än ovanstående men fula med de grå detaljerna i sulan.

är det någon som har dessa och kan tycka till?!

Vet ni om man får tävla i dessa? Klubbisar. Det är inte en tävlingsstövel jag letar efter utan en vardagsstövel att främst rida allround i, lite dressyr, lite hopp och lite skogsmupperi.

mvh Tessan

gejsa
0

Dom första har jag. Dom köpte jag för 4 år sedan. Dom är inte så varma inuti längre men med extra raggsockor så går det att rida ut med dom när det är kallt. Men jag tror jag har föregångaren inte riktigt samma ändå. Fast sömmen går ju upp. Har lämnat in dom för lagning en gång och behöver göra det igen nu. Men dom är ok tycker jag ändå.

tezzie
0

Kan bara yttra mig om Steeds highlander-stöveln. Jag köpte såna och dragkedjan sprack nästan på en gång plus att sömmen sprack bak efter någon vecka. Och jag är inte oförsiktig med mina saker… Trist, för de var sköna. Men jag fick lämna tillbaka dom direkt!

*** Kärleken övervinner allt ***

tessa
0

vad kul att ni har dessa stövlar fast mindre kul att kvaliteten verkar vara sisådär.. Stövlarna behöver inte vara varma, har fodrade termostövlar att rida i när det är kallt och det bara ska muppridas.

Sedan finns det ju tyvärr alltid måndagsexemplar men det är alltid lika förargligt när man själv drabbas.. Det är ju ändå mkt pengar det handlar om.

gejsa: blev dina stövlar mjukare och behagligare efter ett tag? hur höll de sig i skicket, är nubuck tåligt? Undrar därför att jag såg att vissa ex i butiken såg repiga ut och då är de ändå helt nya…

Thorsson
0

CRW nubuckstövel, jag har nästan sådana. fast i annat märke.
Se bild. inte så bra bild, men det går väl att se?

tessa
0

#4: Fast dina ser mjukare ut i formen? Vad tycker du om dina, vet du vilket märke de har?

Thorsson
0

mountain horse. Jag tycker de är jätte sköna! De är lätt skötta, tål vatten utan att det går igenom. det är en ordentlig sula och formar sig bra och är sköna att rida i. De verkar lite klumpga först när man rider i de, men sedan är så så "smala" och sköna.
Här är en närbild på samma som jag har fast svarta. Vet inte om det är läder eller nubuck. :) mina är inte läder, tror det är nubuck. är något kocka liknande. men mamma tror at det är nubuck ;)

gejsa
0

#3# Ja, jag som är så slarvig med mina stövlar tycker nog att dom är hållbara ändå. Jag tycker inte att dom är särskilt stela. Nubuck är inget fel att ha på stövlar. Men å ena sidan har jag inte haft riktigt fina läderstövlar heller så jag har inget att jämföra.

Sussi
0

#6 Dom på bild är snygga, var kan man köpa såna? Länk? :)

IdaS-A
0

Har köpt stövlar på bla mässan i scandinavium. Finns mycket att välja på, många bra märken, prutbart :) samt att man kan testa dem.

Momla
0

Har de i nubuck som finns i #0 - med fårskinn
Helt underbara. Hårda och stelaa är de inte.

Momla
0

tessa
0

#9: det kan ju vara ett alternativ.. men det finns då stövlar i olika prisklasser, inte bara dyra märkesstövlar??

momla: De ser sköna ut men blir de inte varma om man rider i dom under sommarhalvåret??

Momla
0

Det är ju vinterstövlar så- ja de blir varma.
Min bild är från en kall höstdag

tessa
0

Ok, letar efter året-runt-stövlar.. ofodrade.

Någon som har erfarenhet av Mountain horse stövlar i "graningemodell"??

Thorsson
0

#8. Jag vet inte. Men om du nästan vill ha sånna så gå in på hööks. De finns för ca 1.200:- i nubuck! :) Kan höra var6t min kompis vart hon köpte. Jag köpte dom från henne :)

Surviver
0

Jag har ett par graningestövlar som bara står i garderoben, använda max 5 ggr =nyskick. Jag har ett par till likadana som jag har haft i många år å de är fortfarande lika sköna. De nya är tyvärr för smala i vaden för mig… Någon som är intresserad? stl. 40.

tessa
0

#16: Tyvärr fel stl, jag har 38. eller små 39:or.

tezzie
0

Thorsson
0

#18. Perfekt! Behöver inskaffa nya ;)

tezzie
0

#19 Dom stövlarna är helt underbara. Värd varenda krona :)

Thorsson
0

#20. Ja, de är dom verkligen. Har ett par sånna fast bruna! :)

tessa
0

#20/#21: Vad är skillnaden mellan dessa och dessa??

Thorsson
0

#22. Skillnaden är att den ena är billigare ;) XD Nämen, jag vet faktsikt inte, den ena står det ju bred på, den andra inte i titeln.

tezzie
0

#22 Det enda som skiljer stövlarna åt är vidden på stöveln :)