Hur stimulera hästen?
Har en häst med överskottsenergi så det skriker om det…. Har ni några tips på hur man kan stimulera henne lite? Saker inne i spiltan osv?
Helsdt inte alltför dyra saker…
/Amanda

Hö
möjligen halm 

vi har boxar, men hänger in borstar å pinnar dom kan äta på :) alltid glada när dom ser nya goda pinnar och kvistar när dom kommer in i boxen ;) då har dom nått att stå å grejja med också.. tar tid att gnaga av barken ;)

oj.. menar inte äta på borstar, bara pinnarna ;) men borstar att busa med..
Pinnar ignorerar hon ;) Möjligtvis går granris ner men det får hon inte äta pga sin krångelmage. Halm är uteslutet pga bronkiten och silaget har jag ökat på några kilo, hoppas att det hjälper!

Kan hon inte vara ute i hagen lite mer då?

boll? finns ju massa leksaker. klimatta.
varför har den överskottsenergi då?
är den vilande, eller är den alltid så?
tänkte lite på om den får mycket energi i sitt foder?
jo, det finns ju aktivitetsboll för häst, en del tycker ju det är jättekul. Men en häst som stod i gamla stallet blev mer stressad av det. Men det är ju olika på olika hästar ;)
lillan har en happy snacker från hööks, och den verkar vara poppis, för hennes box har blivit MYCKET lättare att mocka, vilket måste betyda att hon blivit stimulerad av den, och helt enkelt slutat snurra runt som en tok.
luktar gott gör den med :)
#5 Får ej det för ridskolechefen :(
#7 Vilande pga fraktur på gaffelbenshuvudets benhinna. Ska få börja skritta på tisdag. Hon äter nu 12 kg hösilage (torrt, ej analys) och 3 dl betfor (för magen).
#6 Är det ngn speciell typ av bollar som gäller? Tänker på plast osv. En happy snacker tror jag att hon skulle uppskatta, men den tar ju ett tag att få hem :( Men funderar på att beställa en sådan ^^
men leveranstiden på hööks brukar väl inte vara så lång? bättre sent än aldrig :D

Det finns ju bollar att köpa i sport och fritisdaffärer, tror man har dem till båtar.. Köpte 2 stycken för 15:- styck. Det är mjukt gummi material med luft i. Ser ut som sk. jollyball eller vad de heter, fast mindre och mjukare.
#10 AJdå, ja då förstår jag att hästen är pigg…
hoppas det blir bra snart
#13 Jag får ta och kika imorgon :)
#14 Hehe.. Det har faktiskt gått bättre och bättre, nu är hon inte halt längre…
#15 vad bra
#16 Känns riktigt skönt :) Fast det blir ev. en triangelmärkning trots allt..=/