Hjälp med priset snabbt!
Har chans att köpa denna helt nya sadel med brösta gjord och träns för ca 1500:- kan inget om westernsadlar så jag undrar om priset e ok? tycker själv det låter billigt och det är en fin sadel u!
Tacksam för hjälp!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Om du skiter i om sadeln passar eller håller mer än ett par månader så är det väl bra pris :)
Vad är det för storlek? Märke?
det är en 16" så jag vet att den passar mig :) och enligt vad de skrivr så ska den passa min häst med…vad jag kn utläsa heter märket (tror jag) Equitation, lite fle bilder.
ser välgjord ut…priset som butiken fått i rekomendation av säljaren är 3500 för bara sadeln och 700 för träns brösta och gjord…
ska ligga på mitt halvblod…
#2 Fast alla sadlar med samma storlekar ligger ju inte likadant på samma rygg. Jag skulle i alla fall aldrig köpa en sadel utan att prova den först…
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Eftersom den är så billig antar jag att det inte är något vidare bra märke vilket kan göra att den som slo säger inte håller så länge. Vi är oxå på jakt efter en westernsadel, men kmr hellre att köpa en 10 år gammal sadel med bra märke, än en tex H**kssadel för att den är ny och billig. Jag vet tyvärr inget om märket på sadel på bilderna…
Jag kan ju som sagt inte mycket om westernsadlar men denn kommer att köpas i usa där dessa sadlar är betydligt billigare dä av det billiga priset..ska bara användas till min sambo när han ska utt och skritta så han inte känner sig så töntig och kanske jag provar själv :) ska man räkna ut butikspriset i sverige (fått hjälp och räkna så hamnar vi på 6500:- Köper jag den via min amerikanska vän blir summan1504.- Har fått mätningarna på sadelen så jag har fått gå efter dem och mäta på min kuse…
#7: Om detta stämmer, så gör du ju en jättebra affär… I sådana fall skulle jag, om jag vore du definitivt köpa sadeln, prova den på hästen och se om den passar… gör den det så hurra! I annat fall kan du ju sälja den vidare och förhoppningsvis tjäna en slant på affären…
tänkte lite så med :) men jg hoppas ju på at den ska passa :) är det som man har hört att man lättare kan ha samma westernsadel på många häsat än en engelsk att w inte är så induviduella som eng är?
så :) nu är den köpt :) tar chansen så får vi hoppas på det bästa :) annars får jag u sälja den vidare om den inte skulle passa…nu får man bara vänta 3 veckor innan den kommer till sverige :( men den som väntar på nått gott:)

#9 Det är inte lättare att hitta en westernsadel som passar än en engelsk. Det är fortfarande lika viktigt att sadlarna ligger an korrekt.
okej:) vet som sagt ytterst lite…Lite tipps på hur en westernsadel ska ligga..vet ju hur en engelsk ska ligga..
Hoppas att den passar bra, håller tummarna. ; )
Gillar den här liknelsen:
"Ibland försöker man lösa problemet med en dåligt passande sadel genom att öka på tjockleken på filt och pad, vilket naturligtvis kan fungera om sadeln är för vid i fronten, men som ställer till ytterligare problem om sadeln är för trång. Ett par för trånga skor passar ju inte bättre om man drar på sej ett par yllestrumpor extra innan man kliver i dem. "
ska du ha den sadeln till Dionne? eller vem skulle du ha den på? tror det är litet väl tidigt o lägga sadel på din unghäst.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Den gamle ska ha den! Men även den unge ska vänja sig vid sadel. Hon har klarat täcke vojlock med gjord tömgjord så nu blir det sadel dock utan ryttar! hon blir två till våren så det är lika bra att hon vänjer sig vid den med ju mer hon vant sig vid desto bättre, har en gamal usel sadel som hon får "låna" de första gångerna ifall det blir rullning :)
okie :)
min är ju 2½ men han kommer itne ridas in förrän tidigast om 2 år, när han är 5 ca….. vill inte förstöra ryggen på honom… Så jag ska köra in honom istället.
Men sadelvänja kommer jag ju börja med rätt snart också… så snar tjag fåt hem mina sadlar. Han är ju van vid longergjord, körgjord, täcken, vojlockar/schabrak…. han är ju itne direkt huvudskygg heller. ;)
Gud vad sött :D
kommer att sitta på min så jag kan visa henne på tre årstestet sen ska jag ta ett föl på henne vilket innebär att jag kan ta henne 1 år senare och får tävla unghäst längre utan att behöva ta henne så tidigt:) Hoppas bara på att hingsten jag vill ha är kvar i avel då!
Förresten det blev den svarte kostade hela 990:- då ingår allt utom pad och bett :) så sadel-gjord-brösta-"bkgjord"-träns-tyglar lagom pris för min plånbok :) kommer ta hem fler hamnar då på ca 2000:- då frakten till sverige med tull tillkommer, någon som är intresserad?finns i alla färger och vil man ha i syntet kan man få rosa el illa med :p
#19 Finns det möjlighet att klämma och känna kanske det kan vara intressant.
#19 ja då är det ju litet skillnad :P om man gör så…
finns ju dom som köper unghästar, rider in o sen börjar tävla på löpande band….. förstår mig inte på sådant folk…. man förstör ju hästen.
Mitt mål är ju att få en så allsidig och hållbar häst som möjligt, och körningen lämnar ju möjlighet att stärka hästens rygg långt innan man sitter på den cokså :D
Sadlarna vart fina…. men jag är itne på jakt efter en sådan westernsadel…. ska ha spansk eller portugisisk sen, men hittar jag ingen bra blir det antagligen en vanlig western. Den dagen den sorgen :P
kommer nog att ta hem ett par så man kan känna och klämma lite innan och så men det blir nog inte för än till våren då.. men jag återkommer när det är dax :)

Denna här sidan är faktist bra å billiga sadlar i kvallite..
oj jämfört med de sadlar jag har tittat på är dem dyra men jämfört med sverige billiga. Sen får man räkna med att det tilkommer porti tull sverige (ca100usd) och tull och skatt ca 30% av köpesumman+porto :/ tyvärr…

Jo,men i mina ögon är de billigt, å jag har beställt saker där. å tull å sånt är inte dyrt..
tullen är 5% och momsen 25% om de inte sätter det som gåva då är det gratis men olagligt…
hur har det gått med sadlarna? *nyfiken*