Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 816 ggr
SarahPeace
0

Hårförlängning...

Nån som vet något om det ? jag har sätt att det är många som gör det nu , och jag är faktiskt lite sugen på det, … Nån har gjort det ? lr känner nån som har det lr nått sånt ? berätta vad du vet isåfall! , hur mkt kostar det ungefär ? och hur gör dom igentligen ? Mitt hår är typ till början av armhålan^^, , skulle vilja ha strax föra svanskotan typ : D

MVH : D

SarahPeace
0

lr jag skulle vilja ha strax föra naveln typ, haha, fast om man ska göra det så måste man  verkligen tänka ut hurlångt man villha

Believer
0

Jag har haft och har själv satt i löshår på massor av folk. Inget jag skulle göra på mig själv igen iaf, då det sliter något enormt på håret. Säger även det till alla jag sätter dit på, men de ska bannemej ha det där jädra löshåret ändå haha.

Pris beror helt på vad för typ av förlängning du gör. Med flätteknik är det billigare och med extensions kostar det (för normaltjockt hår) minst 2000 kr. Extensions sliter mindre på håret, men det kan bli riktigt dyrt.

Nee, kör på det naturliga tycker jag =P D.v.s. inget löshår.

sandi
0

Jag har flera kompisar som gjort det. Funderar på att göra det själv också. Man kan sätta i det på många olika vis, tex lim, tejp och fläta fast det osv. Tejp har en av mina kompisar, det blev jättebra, det syntes inte alls. Vad det kostar beror på om du väljer äkta hår eller syntet. Äkta hår tycker jag är finast och det kan man platta med plattång osv. Syntethår kan smälta.. Äkta hår är dock dyrare men det är det nog värt. Sen beror det på om du sätter i det hos en frisör eller gör det själv. Kolla på många olika ställen för det kan skilja en del i pris. http://www.happyhair.se/  http://www.tajmahal.se/

SarahPeace
0

tack för svaren !!!

Ohh dyrt ^^,   Jag ska göra Nagel förlängning (lr vad det kallas), så det får bli en en gång haha.

Nått vill jag göra med håret iaf, Typ färgat, fast inte hela håret, tycker att jag har en bra färg endå  (Mörk brunt) , Tänkte göra slingor.. Nått förslagg på en bra färg till mörkbrunt hår ?  en tjej kompis till mig sa att man kan ju tex både färga slingor och underhåret i samma färg….blir inte det konstigt ? lr blir det bra ?

ha  det !

Believer
0

Jag kan rabbla upp tusen olika varianter på hur du kan färga håret, men det lättaste om du går till en frisör. Det beror ju lite på hur ditt hår e klippt, hur man ska göra med effekter och så. De flesta folk som färgar håret hemma tänker inte på sånt, att man kan med hjälp av en ordentlig frisyr lyfta fram ansiktet med olika färger. lägg in en bild på dej här hur din frisyr ser ut, så kan jag hjälpa dig lite mera =P

SarahPeace
0

Ha Okeeej ; ) Det ska jag göra . Jag har färgat underhåret en gång (och engång tonat det) . färgen var typ lila aktikt (men ser endå inte så "färgat" ut… ) , Fast nu syns det knappt, man se bara kanske lite att jag är något mörkare i under håret ..

Kameran Som Min brorsa äger, får jag inte låna nu : / haha han håller på med någon ting till skolan . Men när han är klar så ; D

Men jag kan förklara så gott jag kan nu , jag har då mörk brunt hår till armhålan typ ^^,  bak har jag överhåret något kortare så att färgningen skulle synas . sen har jag en kort lugg (ungefär till slutet av näsan^^,) sne lugg typ (den är på ena sidan^^,) fast det är igentligen inte klippt snett utan jag klippte hel lugg, men jag ångrade mig så jag la om håret lite^^, haha, Och en pytelite lugg bitt på andra sidan.sen brukar jag typ alltid dela min lugg, asså det är kanske tjock, …(enlig mig) så jagbrukar ta det övre håret på luggen och sätta upp det , blir jätte bra och snyggt ; D  jag har platt hår, fast om jag inte andvänder platttång typ efter jag har duschat så ser det lite roligt ut, haha,

Sen typ vet jag inge mer …. kan göra en "förkortning" av mitt hår här oxå om det var svårt att förstå  ;  )
* Mörkt hår till armhålan                                                             *kort lugg(sne) till slutet av näsan                                                Lätt förklaring^^,

; D

LinneaG
0

Ja gjorde hårfölängning i Turkiet där de limmade fast löshåret i mitt hår. Det kändes bra en vecka, sen så började limmet släppa och tillslut kunde jag dra bort håret.

Om du ska göra hårförlängning, fläta fast det då…

Believer
0

Jag skulle inte rekommendera flättekniken, den sliter väääääldigt mycket på ditt eget hår. Och ang limtekniken, det är stor skillnad på den profisionella frisörer gör. Dom har ett keramikvax som dom sätter dit håret med, och det kan hålla i 3-4 månader.

Peace - Enklare med en bild, så jag får se din ansiktsform o så. Så jag väntar =P

lisette
0

min kompis har löshår inflätat i sitt hår. hennes hår har inte slitits alls och hon har använt samma löshår i ett år, hon tar väldigt väl hand om det. jag visste inte ens att hon hade löshår, så välgjort är det.