Dressyrfrågor...
Hej hej.. Jag har alltid undrat en sak.. eller två saker.. Om hästen skulle stanna och bajsa under ett dressyrprogram, visst får man väl fel eller en anmärkning på de?
Men om hästen skulle stanna och kissa då? Den kan ju knappast gå och kissa! HAha, kom och tänka på det igår när Lykka stannade för att bajsa när jag red igenom programmet jag ska rida imorrn.
Nu tror inte jag att Lykka skulle stanna och kissa, för det gör hon sällan när man rider.. men bara en tanke ;)

min ponny stannade och kissa med mig en gång och jag fick en fyra och som koomentar "kissepaus"
Men en annan hade fått tre poängs avdrag för det ingick inte i programmet..
Lina - okej.. kanske beror på vad det är för nivå man tävlar på.. jag kör LB:3 Lokal imorrn, kan inte tänka mig att en kissepaus är tillåten ^^

En häst ska kunna gå på toa samtidigt som den går, så pass koncentrerad på ryttaren ska den vara så den inte stannar o bajjar. Jag anser att det ska klassas som felridning men vet inte hur de står i domarereglementet

Jag tävlade i en klubbtävling en gång med Topi, och då stannade han och bajsade framför domaren. Men det stod inget spec. om det på papperet.

en häst jag tävlade dressyr på stannade mitt under programmet och kissade. snacka om pinsamt, men vi fick inget avdrag för det. det är ju lite svårare att gå och kissa än att gå och bajsa. hehe..

nöden har ingen lag.
hästar måste oxå go på toa, dock lite tråkigt om man tävlar
Olika för olika domare och nivå.
en till fråga.. måste man har knoppar på regional? :)

Jag tror inte att man måste ha knoppar på regional… Det verkar ju vara en väldigt konstig regel i sånt fall!
Om man läser i TR så är det ok att hästen bajsar om den samtidigt går mn stannar den och kissar är det ett fel fär då STANNAR den ju :( Knoparna är enbart tvungna å högre nivåer. Lycka till!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Haha, senaste tävlingen jag var på, var det en häst som stannade o kissade mitt i ett LA:1 program! HAHA x)
MVH
Sofia Genne - www.teamsl.blogg.se
Hästen måste vara knoppad lokal och uppåt, vad jag vet…
kitty - nej. lokala tävlingar har iga sådana bestämmelser..

Knoppar hur funkar det om man har en ras som ska ha lång man eller har hästen stubbad????
lorita - jag har också tänkt på det.. jag tror att det är tillåtet att göra en "ponnyfläta", det har jag sett en häst som haft på regional tävling, flrmodligen hade hästen lång man. men hur sjutton gör man med stubbmanen? Fast det finns inte så många dressyrhästar med stubbman kanske..

Nä, bara din Eve ^^
jn84 - haha, ja *vissl* men den är ju nästan borta nu (:
en gång när jag tävlade på min gamla jättesega ponny så stannade han o kissade ! det var i LC på lokal nivå, så det var kanske därför som vi inte fick några avdrag.. ;) det var en liten B-ponny o ja va 9 år, kanske därför oxå ;D men som sagt, vi fick inga avdrag (:

Min ponnystannade och kissade i LC en gång för längesedan. Det skulle vara ca 6 sekunder men för mej vart det 15. Fick en 3 och på papperet stog det - står över mycket mark! ;) haha !
En stubbad man kan man ju inte knoppa om man inte gör fåniga små toffsar i hela manen ^^
lång man borde man få lov o göra ponny/ardennerfläta i. För inte fasiken tänker ajg klippa av harrys man bara så jag akn knoppa den i framtiden.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.