Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 3621 ggr
tessa
0

- Hööks regntäcken?!

Hej!

Har ett presentkort på hööks och funderar på att nyttja rabatten och ev. beställa ett täcke. Har ju kommit in en del nya täcken nu, är det något som du har testat och kan rekommendera?

Har ett "TM Rain" som jag inte tycker är något vidare, men det är främst ett regntäcke jag söker… Har ett "TM in between" till Eneldo, och är supernöjd med detta! Skulle gärna vilja ha ett till tösa också men har större nytta av ett rent regntäcke, då det snart nalkas vår - så det andra får nog vänta..

Har bl.a kikat på Horsepower spring shower (699:-) och Horsepower breeze (699:-) men har tyvärr ingen möjlighet just nu att åka till en hööks.butik och "känna" på täckena… Någon annan som har gjort det och kan tycka till??

mvh Tessan

tessa
0

Finns ju även "SM Elite" som verkar vara ett regntäcke med lite mer foder..?! Pris 829 kr.

Är inget stor fan av ofodrade regntäcken - så jag funderar på vad nylonfoder i regntäckena egentligen innebär??

fridak
0

det finns ju ett med lite annorlunda bogknäppe som ser intressant ut men det finns bara som vinter(300g foder). Jag tror roger hade med sig ett tm outdoor och det var jag väldigt nöjd med. Det torkade fort och höll mot väta bra, sen lyckades roger och kompis busa till det i hagen så en bogspännet gick sönder.

fridak
0

det är detta jag är lite intresserad av. outdooren har också rätt mkt foder.

nylonfoder brukar bara innebära ett tunt tyg innanför yttertyget. Jag tror att SM elite har ungefär samma foder som nylonfoder. jag skulle föredra regntäcke med fleecefoder eller runt 100gfoder.

Mandysan
0

Utav de hööks har som är ofodrade är SM Elite bäst, iaf i yttermaterialet.

LinneaG
0

Jag har haft ett regntäcke från TM ett klarblått, kostade 449 kr. Var väl två år sedan, men det var kanon bra, används fortfarande!

Cilla89a
0

Hemlis Jag gillar inte Hööks regntäcken alls.. Andas dåligt, läcker igenom vid bogen, och när dem blir blöta stinker dem som tusan och lukten sitter kvar länge efteråt.

Medarbetare på Dressyr.ifokus

gejsa
0

Håller med Cilla89a. Dom är urkass. Jag kastade ju Gejsas nya regntäcke därifrån. Det var inte så stor idé att ha regntäcke på henne när hon ändå blev blöt innanför. Luktade jätteilla gjorde det med. usch!

tessa
0

#4: Vet du det av egen erfarenhet?

Mandysan
0

#8 DEt går att läsa sig till ;) Titta på antal D så ser du snabbt vilket som är bäst…

PonnyAnnie
0

håller med 6 & 7 ,usch för dom täckena!

zettan
0

Hööks täckena har blivit bättre. Vi får knappt in några reklamationer på våra regntäcken längre. Men ja kan varmt rekomendera horsepower regntäckerna. Dom är jättre bra. TM rain är ett billigare allternativ och man får de man betalar för.

tessa
0

#9: aha, du menade så.. jo det vet jag om men jag tycker inte att de siffrorna riktigt överensstämmer irl… T.ex har RM rain och TM in between samma "vattenvärden" men jag upplever att in between är grymt mycket mer vattentätt… men det är säkert individuellt =)

Jag har däremot aldrig upplevt att något av mina fyra hööks-täcken skulle lukta… TM rain torkar långsamt, vilket däremot inte in between gör, de få gånger det väl blir blött.

#11: Jobbar du på hööks? Då kan säkert du svara på vilket regntäcke som har tjockast foder? =) Vilket har bäst passform och kvalitet, är bäst köp tycker du?

tessa
0

Någon som vet om regntäcket som är svart-rutigt med fleecefoder, fortfarande finns i hööks-sortimentet? Märke Horsepower.

Mandysan
0

#12 Fast jag tittar inte på vattenmängden bara på hur många D yttermaterialet är…

gejsa
0

#11# Det kan ju också bero på att folk inte vågar/vill reklamera det. Jag gjorde det inte heller faktist. Hade inte en tanke på det ens. Men så är det ju billigt också som du skriver. Men å ena sidan borde det väl iaf fungera en vinter. Men det gjorde det inte på min häst. Det var det sämsta täcke jag har haft. Jag har då köpt Börjes billiga regn- och vintertäcke och det upplever jag mycket, mycket bättre.

bell
0

Jag köpte ett Horse power täcke med tunt fleese foder i december har använt det dagligen sedan dess.

Modellen finns tyvärr inte med på internetsidan, men det har halvhög hals och metallspännen fram (grönt fanns även i blått? utan fleease foder i västerås) Täcket är helt super. Står emot regn och blåst. Torkar snabbt.

Mitt sverige täcke får hänga på sin krok…

Sungria
0

Har bara haft bra erfarnheter av Hööks regntäcken, hade ett likadant som LinneaG beskriver i #5, tyckte det var jättebra! Höll emot regn bra o jag upplevde det aldrig som att det luktade heller, iaf inte mer än andra täcken gör.

jen
0

Jag har kompisar som köps Hööks täcken. De är INTE nöjda.

De är avundsjuka på mina täcken som både var billigare och bättre. (börjes himalaya och typhon)

fridak
0

TM outdoor har roger haft och det var bättre än börjes himalaya. himalayat gick sönder fort, torkade långsamt medans TM outdoor höll längre(han hade ssutom haft det länge  innan jag fick hem honom) och torkade fort

bell
0

Täckets passform och därmed hur det "läcker" vid t ex manke o bog. Det är ju oxå beroende av häst typ.. Ett täcke som är kalas på en arab sitter sällan bra på en bruksnordis…

tessa
0

Nu har jag "klämt" på täckena… De kändes bra men tunna! Täcket med halvhals, det gröna är fodrat med fleece. Fast jag är inte så förtjust i halvhalsen… De hade fortfarande ett par ex kvar av det svart-rutiga med rött fleecefoder som jag tycker är bra och som min Eneldo har… Vore bra att ha ett sådant till Yrla också men nu blev jag plötsligt osäker.. Nu när det nalkas vår och värme - är då ett fleecefodrat regntäcke för tjockt? hur ofta använder man ett täcke som bara har -tunn- nylonfoder..??

bell
0

#21 angående halv halsen. Satte det täcket på en annan grövre häst härom dan och VIPS så lade den sig bakåt… Tur för min att jag provade innan jag köpte ett till som var min igentliga plan…