Jag avskyr posten
Jag har ju sålt min sadel, å lovade att skicka den mot postförskott till köparen.
Men nu när min sambo ska skicka iväg den till köparen kommer posten å sejer att dom behöver Bankgiro eller postgiro för att kunna skicka den. Då har min sambo Bankgiro via Swedbank men då får han höra att Posten inte samarbetar längre med Swedbank så de går inte..
Hur ska en vettig privatpersson kunna skicka saker mot postförskott nu för tiden…
klasson - usch, vad jobbigt.. en fråga: hur fraktar du din sadel? kan inte komma på hur jag ska göra med mina..

Skicka med bussgods, där kan du ta postförskott!!
*** Kärleken övervinner allt ***

Bussgods funkar jätte bra.. Men inte till denna köparen!

Eve.
Jag har skickat många sadlar…
Oftast så vill jag ha pengarna i förskott, då är man säker, sen skickar man den.. Sadeln jag skickar nu går på 160-200kr att skicka med posten.
Lättast är dok bussgods.. De enda du behöver göra är att ha adress å telefonnummer.. Sen så paketerar du in sadeln, å går på ex bussgods.. Där får du fylla i om de ska va postförskott eller inte, å vart sadeln ska.. Sen betalar du frakten å skickar paketet. Du kommer även att få ett kollinummer med dig.. ;)
Så du kan spåra paketet =)
Det är jätte lätt =)

Jag har skickat mina sadlar som jag sålt på buss.

Funkar inte bussgods så får nog säljaren lita på dig och sätta in pengarna innan du skickar sadeln. Jag skulle inte skicka utan att veta säkert att jag får pengarna!

De e ju de jag har blivit blåst förut.. Har skickat å inte fått några pengar.. Hm..
Men de är ju iof en ifokusare så de kanske går

Skickar man med buss betalar man ju när man hämtar paketet. Då får man ju pengarna iaf.

Jo men hon har inte bussgods… Iaf sejer hon

Vart bor man om man inte har bussgods? Det går väl bussar percis överallt? Om inte annat får hon kanske åka till närmsta bussgods-stället, det kan väl inte vara så långt. Jag skulle ALDRIG skicka en sadel utan att få pengarna först!

Ehm… Det är jag som ska ha sadeln. Och jag har aldrig sagt att jag inte har bussgods i närheten, men eftersom jag fick möjlighet att välja mellan posten och bussgods så valde jag posten eftersom jag då kan gå och hämta sadeln istället för att försöka få tag i en bil som jag kan låna på dagtid.
Och nä, jag skulle aldrig ge någon alla pengar för en sadel utan att ha bevis på att jag får den.. Det är väl lika dumt som att skicka en sadel utan först få pengarna?
var/hur hittar man bussgods?
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus

Gå ut o kolla på bussgods hemsida tror att det är www.bussgods.se