Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 988 ggr
lisette
0

ny brud

idag har mina tre pojkar fått en ny brud att titta på. i hagen brevid går det nu ett vackert brunt travsto. ägarna lånade ut henne till en bekant till mig, men denna bekanta ville ha en häst som var mer utmaning.

li som hästen heter är knappt riden och det var säkert ett år sedan hon var riden sist. min bekanta (som heter sabina) red henne fem ggr och hade tydligen fått li att galoppera… det är ju jättebra med en häst som inte har muskler eller något…

nu ska ivf ägaren börja rida hästen och jag ska rida med dom. de vill ha lite stöd och hjälp. tydligen är hon jättetittig och blir rädd för spöken.

ut och skritta ska vi till en början, jag på oskar och hon på li. ska nog gå bra. hovis kommer på måndag så sedan ska han sättas igång tänkte jag, calippo med…

li är ivf väldigt vacker, hon har ett otroligt fin ansikte, hade det inte varit för frysmärkningen så hade man inte gissat på en travare…

nu står hela gänget och kikar över gärdsgården på henne, brago har tom ställt sig på stenar som ligger vid sidan om för han ska se bättre… *garv*  dom har stått där nästan hela eftermiddagen… :D

Believer
0

Vad gulligt det där med stenarna =P

lisette
0

lite synd jag inte hade kameran med ut… :D

Faxlin
0

Ja, det lät supersött att han använde stenarna för att se henne bättre. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

lisette
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så nära men ändå så långt bort

lisette
0

här är det calippo som ställt sig på en sten, som inte syns…

lisette
0

snyggar sig

lisette
0

lite lite närmre

[slo]
0

Haha,´dina hästar är ju så fina :) Fast det bästa måste väl vara att ha dom hemma, så man alltid kan kika på dom!

Linda
0

Tro mig..man tröttnar..efter 3,5 år…morrr…rymmer gör de oxå…ännu mer morr…läs rymmar tråden..

lisette
0

idag släppte vi faktiskt ihop li med mina gossar. brago fick sig en rejäl smäll på bogen och hon och OSKAR blev buddies. jag trodde calippo och hon skulle bli ett par… men tji fick jag!

bebbe
0

Vad taskigt att ge sig på Brago, han är ju den enda riktiga karlen i hagen,

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

bebbe
0

Lisette, har du inte glömt något i dag??

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

FÖRLÅÅÅÅÅÅÅÅÅT! jag har haft fullt upp idag 3 st som fyllt år nämligen, du inräknad där… GRATTIS GRATTIS GRATTIS…. :D

*med en enkel huligan på din bemärkelsedag*

lisette
0

#11 det är ju en liten skithög, därför hon gjorde det säkert. trodde väl att det var en mygga…

[slo]
0

#13 *garv* har du resten av den versionen av födelsedagssången? :D Aldrig sett förut, hehe…

lisette
0

slo, du kan väl hjälpa mig att komma på resten??? ;)

[slo]
0

Jag kan ju knappt originalet :P eller melodin, hehe…

lisette
0

du har ju bredband, googla på "med en enkel tulipan" och se vad du hittar… :D

lisette
0

oh ni ska få se bilden där han står på stenen…

lisette
0

orginalet

Med en enkel tulipan,
uppå bemörkelseda'n
vi har den ääran,
vi har den äran att gratulera!

min version

med en enkel huligan…

sen har jag inte kommit längre…

[slo]
0

Ja, nu hittade jag bara en snappsversion, men det går väl lika bra? Så vet vi vad vi har att jobba med :D

Hej och välkommen

[slo]
0

Men hur gick det där till? Den fanns där när jag tryckte på publicera, och nu har jag tappat bort den :(

gejsa
0

Ha, ha inte lätt när man är liten och vill se lite bortåt i hagen.