jag är så ledsen (inget om hästar)
Åhh jag dör, mamma och pappa bråkade igår, och dom brukar inte bråka. jag är så ledsen, pappa sa att han skulle lämna oss, det är så att min pappa har börjat varit med ungre "killar" så han är o festar på nätter och ja han har blivit en helt annan person, och är sur och på dåligt humör oftas när han kommer hem då han vet att han har sysslor här hemma (ja vi har ju stall och så), pappa åkte i går kväll och han har inte kommit hem en, och han sa igår att han skulle typ komma hem och packa sen, VADÅ LIKSOM SKA HAN BARA LÄMNA OSS HÄR!! tänk om vi inte har råd att bo kvar, hästarna då ? jag är så ledsen ! mamma säger att pappa skulle lösa sista lånet på kåken då, och mamma tror att vii klarar oss. men det tror inte jag ! men jag är förkrossad !!!! jag vet inte vad jag ska ta mig till ! så nu är det bara att vänta till pappa kommer hem och se vad han gör, hoopppass!! att han inte flyttar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! han kan ju inte få det bättre en hoss oss ju , han får ju göra vad som helst och greja med sina bilar och så , … jag fattar inte varför att han ska vara så !ÅH!!
Mvh Ledsen Sara .

Vad tråkigt att läsa! Har din pappa kommit i någon slags "ålderskris" eftersom han börjat vara ute och festa? Kan du inte prata med honom i enrum och förklara precis hur du känner och vad som skrämmer dig? Det är inte lätt, men det kanske kan få honom att förstå. Prata även med din mamma ensam. Det går upp och ner i förhållanden, men det mesta går att lösa om viljan finns. Man kan ta hjälp utifrån av familjerådgivningen, de kan sådant här.
Hoppas att allt ordnar upp sig. Var rädd om dig!
Så var det för mig också i höstas, men nu när det har fått sjunka in lite, så ska det faktiskt bli ganska skönt (massor av anledningar till att det drar ut på tiden). För sålänge det inte är dig han lämnar familjen för, så har du ju fortfarande båda föräldrarna kvar och kan träffa dom ändå :)

Ett förhållande går som sagt var upp och ner. Med motgångar och medgångar. Ibland så känns det bara så motigt och man tycker att dra är enda utvägen, nästa vecka kan allat vara bra. Men det kan faktiskt vara så att man kanske till slut kommer underfund med att det är bäst att gå åt skilda håll för att man vuxit ifrån varandra.
Hur som helst hoppas jag att det slutar för det bästa för din del.
Kram Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Hoppas att det löser sig på bästa sätt för dig o din familj! Det är alltid tråkigt när det blir så. Kram Mia

Det är alltid tråkigt när ens föräldrar träter. Förstår din oro. Men det ordnar sig säkert. Vänta och se. 
Nej, vänta inte och se. Försök göra något åt det, gör som Anette skrev och försök prata med både din mamma och pappa var för sig och få dom att förstå och ta hänsyn till hur du känner också.

visst kan man ta hänsyn, men föräldrarna ska inte behöva bo tillsammans bara för att barnen vill det!
jag hoppas han har kommit hem vi detta laget, och jag skulle ge dig samma tips och råd som vissa andra, Prata med dem, dem kommer se att du är ledsen, men om du inte pratar så kommer dem aldig få veta vad du tänker på. det är viktigt att dom får det. det kan ju hända att dom lägger om, och börjar tänka lite positivt igen, och saker kan bli bättre. prata enskilt, prata med båda, gråt och skrik, bara du får ur dig vad du känner…ta hand om dig.
reddie, nej nej! Det var absolut inte så jag menade! För det funkar inte, det vet jag också… Men jag menade mer att dom borde ta hänsyn till hur Peace:) känner och kunna prata om det.

Åh tack ALLA ! ni är verkligen bäst att prata med : D , pappa kom hem för ett tag sen , han verkade som vanligt, jag gick ut och mockade, sen när jag kom hem så hade han åkt igen, jag pratade med mamma och hon sa att han verkar ha "lugnat ner sig" igen , mamam och pappa bråkar inte just nu , och pappa åkte iväg en sväng för att hjälpa nån att "boxera" (lr vad hon nu sa) en båt…., så det är bara så SKÖNT att han inte är på sitt humör ! hoppas att det håller i sig !! TACK ALLA !!! mvh
det kommer nog ordna sig med allt ska du se, det är nog bara en period i livet som alla går igenom, som han har hamnat i, och kanske har dina föräldrar kommit in i en period i livet som är lite extra tuff, men jag tror dom löser det ! :)

Hoppas att det blir bättre! Det kanske är så som Annette säger: att han kanske kommit in i en ålderskris… men jag vet inte. tråkigt när sånt händer iaf! Kramar