Rida i hagen?
Ni som inte har nån paddock, brukar ni rida i hagen?

Nej för hagen anser jag vara ett ställe där hästen skall få kunna vara utan krav från ryttare och bara få vara häst…lite som en fristad helt enkelt.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Nej, jag tycker som CBA.

Rider inte i Reddies hage men i de andra hästarnas hage. Där är platt och fint
'Nej det gör jag inte. Rider hellre på en äng eller liknande då. Eftersom hagarna blir upptrampade så pass mkt ändå.
Men visst, har man eget stall så kanske, om det finns flera hagar, men står man i kollektiv är det nog inte så populärt bland de andre :)

Har aldrig kunnat rida i hagen. Hästen har gjort som han vill så jag har ridit i andras hagar. =)

jag red i ena medryttarhästens hage när det inte gick att rida någon annanstans, men i hagen gick det itne spec. bra att rida i heller. Med ena ridskolan jag red på så red vi ut i en av hagarna, sommarhagen tror jag det var, hästarna verkade få sommarkänslor av den iaf;)

nej inte i vinterhagen. men nu under vinterhalvåret så tycker jag det är ok att vara i sommarhagarna.
fast jag rider helst inte i hagar öht.

när jag hade eget stall hade vi så stora marker att det gick att rida en hel runda i dom, världens lyx!
…. så då red jag ofta i hagen.. fast inte i den det gick hästar i då…. fast väl kossor.. :) plutten älskade att valla dom…. han var så himla duktig på det!
vi har en hage som innan använts som en paddockliknande hage. det finns ett spår i den, och om jag inte fattat fel är hästarna i stort sett aldrig den, vad jag kan minnas var dom bara där nångång förra året.
Våran paddock är väl helt okej, ingen super bra, men det funkar. Skulle den vara helt oridbar rider jag ut.
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
i den hage jag har nu rider vi inte, men red i den förra, den som blir sommarhage nu…för o komma ner till vattnet bla. samt en liten runda dressyr på en volt…

Vi brukar rida i sommarhagen när det är mycket snö. Men aldrig i vinterhagen. Det är för lerigt iaf.

Rider aldrig i hagen för jag anser att det är hästens fristad.
Nej, där ska hästen få vara ifred (:
Jag rider i grannens hage på vintern, den används bara på sommaren, och det går inte rida i rundcorallen på vintern (frustet). Använder inte deras egna hage, det är en fri plats eller vad man ska säga.
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Jag rider i sommarhagen ibland, min häst tycker att ridning är kul så varför inte…
Rider där det är möjligt pga underlaget, hagen om det är så. Tycker också om staketet runt nu när jag lär känna en ny häst från ryggen…

eftersom ja rider in dom, så rider jag först på vägar och sen innan de går in i stallet rider ja lite volter och så i en hage.. Men alldrig i samma hage som de brukar gå i på dagarna.